سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث ۲۷ مردادماه ۹۹؛

دستگیری عاملان تیراندازی و مجروحیت یک شهروند در خاش

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۷ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۷ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عاملان تیراندازی یک نزاع دسته جمعی در خاش

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان خاش عاملان راه اندازی یک نزاع دسته جمعی و تیر اندازی و مجروحیت یک شهروند در شهرستان خاش در کمتر ۲۴ ساعت دستگیر شدند.

سرهنگ "ابراهیم کوچک زایی" فرمانده انتظامی شهرستان خاش گفت: در پی تیراندازی با سلاح کلاش در یک نزاع دسته جمعی در شهرستان خاش که منجر به مجروحیت یک شهروند و رعب و وحشت عمومی شده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: بلافاصله تحقیقات پلیس، در این خصوص آغاز و مأموران در کوتاه‌ترین زمان ممکن هویت عاملان راه اندازی این نزاع را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش تصریح کرد: با توجه به متواری بودن عاملان این نزاع، تلاش پلیس برای دستگیری هر چه سریعتر آن‌ها ادامه یافت و در نهایت با انجام یک سری اقدامات تخصصی، در کمتر از ۲۴ ساعت محل اختفاء ۳ نفر از عوامل اصلی تیراندازی در یکی از روستا‌های شهرستان شناسایی و متهمان در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

سرهنگ کوچک زایی با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، امنیت عمومی را خط قرمز نیروی اننظامی دانست و برعزم جدی پلیس برای مقابله با مخلان نظم و امنیت تأکید، و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده وارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

واژگونی خودرو در دو راهی نورآباد ممسنی

واژگونی یک دستگاه خودرو پژو پارس در محور نورآباد ممسنی شهرستان خاش منجر به کشته شدن ۲ تن و مصدومیت ۳ نفر شد.

"سرهنگ کشواد بهروزی زاده" رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک حادثه رانندگی در دو راهی نور آباد ممسنی شهرستان خاش بلافاصله ماموران انتظامی و پلیس راه برای بررسی صحنه به محل مورد نظر اعزام شدند.

او ادامه داد: در این حادثه یک دستگاه خودرو پژو پارس با ۴ سرنشین به دلیل نامعلومی دچار واژگونی شد که متاسفانه ۲ تن از سرنشینان خودرو فوت و راننده و ۲ سرنشین دیگر مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ بهروزی زاده عنوان داشت: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه تخطی از سرعت مطمئنه خودرو پژو اعلام شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به این که سرعت غیر مجاز منجر به بروز بسیاری از حوادث رانندگی می‌شود از رانندگان خواست، در همه حال با سرعت مطمئنه رانندگی کنند چرا که رانندگی با سرعت مطمئن و مجاز از بسیاری از حوادث جلوگیری می‌کند.

دستگیری ۳ سارق و کشف ۸ قفره سرقت در خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش ازاجرای طرح ارتقاء احساس امنیت اجتماعی و دستگیری ۳ سارق و کشف ۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچک زایی گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی نقاط آلوده با هدف دستگیری سارقان و فروشندگان موادمخدر و کشف اموال مسروقه، توسط ماموران انتظامی شهرستان خاش به مرحله اجرا درآمد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۴ سارق حرفه‌ای و یک نفر توزیع کننده موادمخدر در اجرای این طرح، افزود: در بازرسی از مخفیگاه سارقان، مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل، ۳ دستگاه خودرو سرقتی، ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی، یک قبضه سلاح گرم، مقادیری مهمات جنگی و مقدار ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش با اشاره به اینکه با دستگیری سارقان ۸ فقره انواع سرقت کشف و متهمان به مراجع قضائی معرفی شدند، بیان داشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخوردقاطع با مخلان نظم عمومی و رضایتمندی شهروندان بصورت مستمر در سطح شهرستان ادامه خواهد داشت.

دستگیری ۴ سارق با ۷۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه در "زاهدان"

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از دستگیری ۴ سارق حرفه‌ای و کشف ۷۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه در طرح پاکسازی محلات جرم خیز خبر داد.

سرهنگ "حمیدرضا اکبری  گفت:در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جلب رضایت شهروندان، طرح پاکسازی نقاط آلوده در حوزه کلانتری ۱۷ آزادگان شهرستان اجرا شد.

این مقام انتظامی گفت:در این طرح ۴ سارقی که به صورت حرفه‌ای در امر سرقت مغازه و اماکن خصوصی در سطح شهرستان فعال بودند شناسایی و در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان افزود: در پی دستگیری این سارقان و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها بیش از ۷۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه کشف شد.

سرهنگ اکبری با اشاره به اعتراف سارقان به چندین فقره انواع سرقت در سطح شهرستان خاطر نشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

او در پایان خاطر نشان کرد: پلیس خادم و حامی مردم و در همه حال به فکر امنیت و آرامش شهروندان است و در این راه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

مراقب کلاهبرداران سایبری با عنوان دروغین"پیش فروش خودرو" باشید

رئیس پلیس پلیس فتا استان در خصوص تبلیغات و آگهی‌های دروغین مجرمان سایبری با عنوان پیش فروش خودرو و انجام کلاهبرداری از شهروندان هشدار داد.

سرهنگ حسن کیخا" رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی تبلیغات دروغین اخیر کلاهبرداران و مجرمان سایبری برای دست یافتن به منافع غیر قانونی خود، از متقاضیان خرید خودرو خواست به منظور ثبت‌نام اینترنتی در طرح‌های ویژه خرید خودرو صرفاً از طریق نشانی اینترنتی شرکت‌های رسمی تولیدکننده یا عرضه خودرو کشور یا نمایندگی‌های مجاز آن شرکت‌ها اقدام کنند.

سرهنگ کیخا با اشاره به اعمال محدودیت برای ثبت نام خرید خودرو در پی تقاضای بالای شهروندان گفت: مجرمان سایبری از این امر سوءاستفاده کرده و با انتشار آگهی‌های دروغین و جذاب به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

او  با بیان اینکه طی روز‌های گذشته شاهد درج آگهی تبلیغاتی با عنوان دروغین "آغاز طرح فروش خودرو " در برخی از شبکه‌های اجتماعی توسط برخی افراد کلاهبردار در منطقه بوده‌ایم، افزود:تحویل فوری، قیمتی پایین‌تر از کف بازار، تاریخ عرضه بدون قرعه‌کشی و‌... که در این آگهی کلاهبردارانه لحاظ شده، دروغ بوده و فقط برای به دام انداختن شهروندان طراحی شده است.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه در طرح کلاهبردارانه مذکور مدعی پیش پرداخت مبلغ ۳ میلیون تومان جهت ثبت اولیه سفارش بوده است، از شهروندان خواست: در مواجهه با چنین تبلیغات جذاب و وسوسه انگیز دروغین اینترنتی که نوید فرصتی استثنایی را به کاربر می‌دهند کاملا هوشیارانه برخورد نموده و قبل از هرگونه اقدامی نسبت به اصالت آگهی و مرجع ارائه دهنده خدمات اطمینان حاصل کنید.

این مقام انتظامی با اشاره به تبلیغات جذاب مشابه توسط کلاهبرداران، از متقاضیان خرید خودرو خواست: قبل از بررسی صحت اطلاعات فروشنده، اقدام به واریز بیعانه نکنند و حتی‌الامکان ارتباطات، عقد قرارداد و خرید و فروش‌ها را به صورت حضوری و در اماکن و ادارات معتبر و دارای مجوز انجام دهند.

وی ادامه داد: از فعالان و مسئولان کانال‎ها و صفحات مجازی نیز انتظار داریم جهت انجام تبلیغات مجازی کاملاً مسئولانه برخورد نموده و از انتشار تبلیغاتی که می‌تواند امنیت اجتماعی، اقتصادی جامعه تحت الشعاع قرار دهد، پرهیز کنند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد:از آنجایی که برقراری امنیت امری جمعی بوده و مستلزم مشارکت آحاد جامعه می‌باشد، از عموم مردم خواست: در صورت مواجهه با هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

انهدام باند سارقان مسلح در کمتر از ۲ ساعت در زابل

با تیزبینی و سرعت العمل ماموران انتظامی شهرستان زابل اعضاء یک باند ۳ نفره سارقان مسلح در کمتر از ۲ ساعت شناسایی و منهدم شدند.

"سرهنگ احمد ثمره حسینی"فرمانده انتظامی شهرستان زابل  گفت: درساعت ۲۰ شب گذشته یک فقره سرقت مسلحانه در یکی از محلات شهرستان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی این شهرستان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل افزود: با حضور عوامل انتظامی در محل حادثه، مردی ۲۵ ساله به عوامل گشت انتظامی مراجعه و اعلام داشت ۳ سرنشین جوان یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با تهدید سلاح گرم، تلفن همراه وی را سرقت و از محل متواری شده اند.

" سرهنگ ثمره حسینی" تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله طرح مهار در سطح شهرستان زابل اجرا که کمتر از ۲ ساعت پس از اعلام وقوع سرقت یکی از تیم‌های گشت انتظامی شهرستان سارقان مسلح را در حوالی این شهرستان شناسایی کردند.

این مقام انتظامی عنوان کرد:راننده خودرو با مشاهده خودروی پلیس قصد فرار از محل را داشت که با سرعت عمل ماموران انتظامی هر ۳ نفر را در محل دستگیر و در بازرسی بدنی از آن‌ها یک قبضه اسحله گرم، یک عدد افشانه فلفلی، یک تیغه چاقو و ۳ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با بیان اینکه اعضاء این باند بین ۲۳ تا ۲۹ سال سن داشته و به ۸ فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه شهروندان اعتراف کردند، از قاطعیت پلیس در برخورد با مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی سخن گفت و خاطر نشان کرد: به این افراد اجازه نمی‌دهیم برای منافع شخصی و قدرت نمایی، امنیت و آسایش عمومی مردم و شهروندان را خدشه دار کنند.

گفتنی است، متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه مراجع قضائی شدند.

۲ کشته در واژگونی و حریق تریلی سوخت کش

تجاوز به چپ سواری پراید در محور چابهار به کنارک منجر به واژگونی و حریق یک تریلی سوخت کش و مرگ ۲ سرنشین آن شد.

سرهنگ "مصطفی کول زاده " رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان در تشریح این حادثه دلخراش گفت: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه تریلی سوخت کش در کیلومتر ۵ محور "چابهار" به "کنارک" بلافاصله تیم گشت تصادفات پلیس راه به همراه عوامل امدادی در صحنه حاضر شدند.

او افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد یک دستگاه تریلی تانکر دار حامل سوخت بنزین، پس از برخورد با یک سواری پراید از جاده خارج و واژگون شده و بلافاصله طعمه حریق شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متأسفانه در این حادثه هر ۲ نفر سرنشین تریلی سوخت کش جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه این حادثه را انحراف به چپ سواری پراید اعلام کرده است.

دستگیری سارق و ۲ همدستش در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای احشام وکشف ۷ فقره سرقت دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در پی وقوع فقره ۲ سرقت احشام از روستا‌های حاشیه شهر زابل، توسط سرنشینان یکدستگاه خودرو پژو ۴۰۵، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: مأموران پلیس آگاهی با حضور در صحنه سرقت و بررسی اظهارات مالباخته به جمع آوری سرنخ‌های موجود پرداخته، که در نتیجه تحقیقات خود یکی از سارقان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه او را در مخفیگاهش، در کمربندی آیت الله سیستانی شهرستان زابل دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل عنوان کرد: متهم ۳۲ ساله، غیر بومی در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، سرانجام در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۷ فقره سرقت احشام درحوزه استحفاظی شهرستان زابل، هامون وهیرمند با همدستی ۲ نفر از دوستانش اعتراف کرد.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دیگر ۲ همدست فرد سارق دستگیر و هر ۳ متهم با تشکیل پرونده برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل درپایان به صاحبان احشام و دامداران توصیه کرد: ضمن نصب درب و حفاظ‌های استاندارد و ایمن برای محل‌های نگهداری احشام، در صورت مشاهده افراد و خودرو‌های مشکوک اطراف دامداری‌ها سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف سوخت قاچاق در "نیکشهر"

فرمانده انتظامی شهرستان "نیکشهر" از توقیف یک دستگاه کامیون خاور و کشف ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از خودرو خبر داد.

سرهنگ "حمید نوری گفت: در راستای مقابله با قاچاق فراورده‌های نفتی، روز گذشته مأموران یگان امداد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور"نیکشهر به "ایرانشهر" به یک دستگاه خودرو خاور مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر خاطر نشان کرد: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن خودروی مذکور در بازرسی از آن مقدار ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این رابطه کامیون توقیف و راننده متخلف پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

او با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی عنوان کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

دستگیری ۱۱ خرده فروش مواد مخدر در "ایرانشهر"

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از دستگیری ۱۱ خرده فروش موادمخدر در طرح پاکسازی نقاط آلوده وجرم خیز خبر داد.

سرهنگ محمود سعادتی،  گفت: به منظور افزایش امنیت عمومی و جلب رضایت شهروندان، طرح پاکسازی نقاط جرم خیز و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر افزود: در راستای این طرح و در بازرسی از منازل و پاتوق‌های خرده فروشان موادمخدر، ۱۱ نفر از خرده فروشانی که اقدام به توزیع مواد مخدر در محلات مختلف این شهرستان می‌کردند، شناسایی و با هماهنگی قضائی طی چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف بیش از ۱۰ کیلو انواع مواد مخدر، در بازرسی از مخفیگاه این خرده فروشان خاطر نشان کرد: متهمان به همراه مواد مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ سعادتی بر عزم جدی پلیس در برخورد قاطع و مستمر با خرده فروشان مواد مخدر و کسانی که بخواهند به هر نوعی آرامش وامنیت شهروندان را به مخاطره بیندازند تأکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در خصوص قاچاقچان و خرده فروشان فعال در محلات با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

فوت پسر بچه و ۲ سرنشین خودرو در حادثه رانندگی

حادثه رانندگی در محور نهبندان-زاهدان شهرستان نیمروز استان ۳ کشته و ۳ مصدوم برجای گذاشت.

"سرهنگ کشواد بهروزی زاده گفت: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک حادثه رانندگی در محور"نهبندان به زاهدان" شهرستان نیمروز استان بلافاصله ماموران انتظامی و پلیس راه برای بررسی صحنه به محل مورد نظر اعزام شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این حادثه یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و یک دستگاه پراید با یکدیگر برخورد کرده که متاسفانه یک نفر از سرنشینان خودروی پراید و یک پسر بچه و یک نفر دیگر از سرنشینان خودروی پژو در دم فوت و ۳ نفر نیز از هر دو خودرو مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ بهروزی زاده عنوان داشت: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه، تجاوز به چپ سواری پژو ۴۰۵ اعلام شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به این که تجاوز به چپ منجر به بروز بسیاری از حوادث رانندگی می‌شود از رانندگان خواست از تجاور و انحراف به چپ ناگهانی که منجر به حوادث تلخ می‌شود، خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.