سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۹ درصدی مصرف آب شرب در خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته

مصرف آب شرب در خراسان جنوبی نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: ۹ درصد افزایش مصرف آب به معنای این است که باید ظرفیت تولید را در پیک مصرف ۱۰۰ لیتر در ثانیه افزایش دهیم که این مسأله در پایداری شبکه، استان را با چالش مواجه می‌کند.

او افزود: متوسط سرانه پیش بینی شده برای هر نفر در مناطق شهری حدود ۲۰۸ لیتر در شبانه روز است که هم اکنون به حدود ۳۰۰ لیتر رسیده و در مناطق روستایی حدود ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است که هم اکنون بیش از ۳۰۰ لیتر است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان  اظهار کرد: افزایش مصرف باید متناسب با افزایش مشترکان باشد این در حالی است که هم اکنون مصرف آب بیشتر از این حد است و با کمترین خللی در شبکه‌های آب با مشکل قطعی مواجه خواهیم شد که این مشکل در روستا‌ها نیز وجود دارد.


بیشر بخوانید


او با اشاره به قرار گرفتن در اوج پیک تابستانه و افزایش مجتمع‌های آب روستایی افزود: تأمین منابع آب کیفی با محدودیت‌های جدی در استان مواجه است که مردم باید مصرف آب را مدیریت کنند.

امامی همچنین گفت: در روستا‌ها به ویژه در باغ ویلا‌ها برخی افراد مصارف بخش کشاورزی را به شبکه‌های آب تحمیل می‌کنند و همین مسأله سبب می‌شود روستا‌هایی که در مجتمع‌های بزرگ و در انتهای شبکه هستند با محدودیت تأمین آب مواجه شوند و حتی آب شرب هم نداشته باشند.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.