سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سومین محکوم به قصاص در کاشان از دار مجازات نجات یافت

دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: سه محکوم به قصاص از اوایل مرداد ماه تاکنون در شهرستان کاشان پای چوبه دار مورد بخشش اولیای دم قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، روح اله دهقانی، دادستان عمومی و انقلاب کاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سومین محکوم به قصاص در کاشان صبح امروز در پای چوبه دار مورد بخشش اولیای دم قرار گرفت گفت: در روز‌های هشتم و یازدهم مردادماه نیز دو محکوم دیگر به قصاص نیز با تلاش‌های مجموعه دادستانی، زندان و خیرین با اعلام گذشت اولیای دم از قصاص نجات یافتند.

او، با تاکید بر لطف الهی و فعالیت‌های مجموعه‌های دادستانی، مسئولین زندان و خیرین ارجمند کاشانی در مورد گرفتن رضایت اولیای دم برای سومین محکوم به قصاص گفت: خوشبختانه صبح امروز این قاتلی که هم اکنون پسر بچه ۱۰ ساله‌ای دارد و تمامی مراحل مقدماتی اجرای حکم قصاص نفس او نیز انجام شده بود با تلاش‌های انجام شده در جهت اصلاح ذات البین و دعوت اولیای دم به مصالحه و ایثار و گذشت آن‌ها به زندگی دوباره بازگشت.

به گفته او، این قاتل در اثر وقوع درگیری در سال ۱۳۸۱ با ضربات چاقو، فرد ۲۶ ساله‌ای را به قتل رسانده بود.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان، با تاکید بر اینکه آسیب شناسی این رخداد گویای این مطلب است که متأسفانه بسیاری از قتل‌ها در اثر عصبانیت‌های لحظه‌ای به وقوع می‌پیوندد افزود: بنابراین مردم عزیز ما باید توجه داشته باشند هیچگاه به هنگام عصبانیت، تصمیم گیری نکنند چراکه ممکن است لحظه‌ای غفلت، پشیمانی دائمی بهمراه داشته باشد.

دهقانی، تصریح کرد: عصبانیت آنی موضوعی است که باعث شد محکوم علیه پرونده قصاص امروز قریب به ۱۸ سال از جوانی خود را در اثر یک اشتباه از دست داد و چه بسا اگر بزرگ منشی اولیای دم نبود امروز دیگر نعمت حیات نیز نمی‌داشت و فرزندش یتیم شده بود.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.