سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احزاب یمنی: عادی سازی روابط، سیاست خصمانه رژیم صهیونیستی را تشدید می کند

احزاب یمنی با محکوم کردن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، از موضع ثابت خود در برابر مسأله فلسطین خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، احزاب و نیروهای سیاسی یمنی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و در بیانیه ای اعلام کردند به موضع ثابت خود در قبال مسأله فلسطین و حمایت از ملت فلسطبن تا دستیابی آنها به تمامی حقوق قانونی شان و برپایی یک دولت مستقل در خاک این کشور پایبند خواهند ماند.

البته این بیانیه با وجود محکوم کردن عادی سازی روابط با اسرائیل نامی از امارات نبرده و از انتقاد از امارات خودداری کرده است.
طبق اعلام بیانیه صادر شده از سوی احزاب یمنی، گامهای عادی سازی روابط بدون حل کردن مسأله فلسطین به شکلی عادلانه و به طوری که حقوق ملت فلسطین را طبق کنوانسیون های بین المللی حل کند، سبب خواهد شد سیاست خصمانه رژیم صهیونیستی تشویق شود و به منزله خروج از مصوبه های کشورهای عربی که از سوی اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی صادر شده است، می باشد.

در این بیانیه همچنین بر فلسطین به عنوان مسأله ای محوری برای امت اسلام و جهان عرب تأکید و از ان به عنوان قطب نمای آزادگان جهان نام برده شده است.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه از دستیابی امارات و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی سازی روابط خبر داد و مدعی شد این توافقی تاریخی به حساب می‌آید.

توافق برای عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی واکشن هایی بین المللی را در پی داشت. «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه با ابراز مخالت با «سوء استفاده امارات از مسأله فلسطین برای عادی سازی روابط با اسرائیل» اعلام کرد: گام امارات، خروجی آشکار از اجماع عربی محسوب می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.