سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بستری ۲۸بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دکتر شهرام حبیب زاده ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۸ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شده که از این تعداد ۱۶ نفر در اردبیل، ۴ نفر در پارس آباد، ۶ نفر در مشگین شهر، ۲نفر در گرمی بستری و خوشبختانه ۴۶ نفر با بهبودی نسبی مرخص شده‌اند.

او با اعلام خبر فوت ۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان افزود: در حال حاضر ۲۸۶ نفر مبتلا به این ویروس در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که از این تعداد متأسفانه ۶۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم گفت: همچنان تنها راه مقابله با این ویروس استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و اخبار منتشر شده در خصوص کشف داروی درمان این بیماری هنوز به مرحله عملی خود نرسیده و نمی‌توان با توجه به این اخبار هشدارها را نادیده گرفت.

دکتر حبیب زاده به کاهش تعداد فوتی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته در مقایسه با روزهای قبل افزود: مردم زمانی که آمار مرگ و میر و ابتلاء کاهش می‌یابد تصور نکنند که این بیماری تمام شده بلکه وضعیت استان در حال حاضر قرمز است و آمارهای روزانه ثبات نداشته و غالباً افزایشی است و تا شکست کامل این ویروس هم استانی‌ها باید مصمم به استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله اجتماعی باشند.

او برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را تعطیل نشدنی دانست و اظهار داشت: امسال برخلاف سالهای گذشته با تدابیر ویژه بهداشتی و دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم را برگزار می‌کنیم و یقین داریم چنانچه مردم مؤمن و حسینی اردبیل در شب‌های قدر ثابت کردند که می‌شود در منازل خود به فرایض دینی و اعتقادی خود عمل کرد.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.