سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نباید از فضای فرهنگ ایثار غفلت کنیم

استاندار کرمانشاه گفت : نباید از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت غفلت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از مجموعه بنیاد شهید برای تهیه یک برنامه جامع در فضای مجازی در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، گفت : فضای مجازی یک فرصت خوب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که نباید از آن غافل شویم ممکن است به تهدید برای این حوزه تبدیل شویم.

او با بیان اینکه همه ما می‌توانیم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کار کنیم و نباید فقط منتظر بنیاد شهید باشیم، گفت : برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توانیم از ظرفیت مدارس و دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه درصد قابل توجهی از کار در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بخش نرم افزاری است، افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم آن را به مانند دوران دفاع مقدس به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

او ادامه داد: در حوزه سخت افزاری نیز شهرداری و دیگر نهاد‌ها با نصب المان‌ها می‌توانند به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کنند.

او اشاره‌ای هم به تبدیل شدن شهید حاج قاسم سلیمانی به یک مکتب داشت و افزود: امروز حاج قاسم را همه جوامع به عنوان نماد فرهنگ ایثار و شهادت می‌شناسند و این یعنی آدم‌هایی که ایثار خالصانه می‌کنند، در اذهان باقی می‌مانند.

بازوند اشاره‌ای هم به تحریم‌های ظالمانه دشمنان داشت و گفت: دشمنان ما فکر می‌کردند اگر ما را تحریم کنند به اهدافشان می‌رسند، اما دیدیم که بودجه سال ۱۳۹۹ نفت هیچ نقشی نداشت و با روحیه ایثارگری هم در برابر تحریم‌ها و هم ویروس کرونا ایستادگی کرده ایم.

بازوند اشاره‌ای هم به اجرای رزمایش کمک مومنانه با هدف کمک به همنوعان در سراسر کشور با تدبیر مقام معظم رهبری داشت و ادامه داد: در محرم هم این کمک به همنوعان که ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت دارد، تداوم پیدا کند.

او با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت از عاشورا سرچشمه گرفته و انقلاب اسلامی ایران نیز در سایه همین فرهنگ عاشورایی به پیروزی رسیده است.

او ادامه داد: اگر در سال‌های دفاع مقدس توانستیم خیلی از تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم، این اتفاق در سایه فرهنگ ایثار و شهادت نشات گرفته از فرهنگ عاشورا بدست آمده است و هرکجا بحرانی باشد نیازمند این فرهنگ هستیم.

او برای تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی درخواست شده از سوی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای چاپ کتب مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت قول مساعد داد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.