سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین تکلیف سایت موزه میدان امام خمینی (ره) پس از ۳ سال

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان گفت: امسال شهرداری منطقه یک همدان با ۵ میلیارد تومان اعتبار اجرای سایت موزه میدان امام خمینی (ره) را بر عهده می‌گیرد.

کاووسی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، افزود: پس از سه سال برای ساماندهی میدان اصلی شهر همدان تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شد تا هرچه زودتر ساماندهی و به سایت موزه تبدیل شود.

او بیان کرد: امسال شهرداری منطقه یک همدان با ۵ میلیارد تومان اعتبار اجرای سایت موزه میدان امام خمینی (ره) را بر عهده می‌گیرد.


او ادامه داد: در میدان امام خمینی (ره) همدان در سال ۹۶ پس از عملیات‌های حفاری متوجه شدیم که آثار باستانی در زیر این مجموعه قرار دارد و با نظر سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این منطقه‌ی تاریخی باید به سایت موزه تبدیل شود.


کاووسی ادامه داد: ساخت سایت موزه به اداره کل مسکن و شهرسازی استان سپرده شده بود که متاسفانه در این سال‌ها با کمبود اعتبارات و جذب آن همچنان بلا تکلیف باقی مانده است.

میدان امام خمینی (ره) همدان در سال به ثبت ملی رسیده است و در گذشته با وجود معماری سنتی دور آن و وجود درختان توت و نقشه‌ی همدان به طور دایره‌ای و وجود ۶ خیابان اصلی دور آن منحصر به فرد در منطقه بود.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.