سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش نیم درصدی قیمت هر بشکه نفت برنت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۱ سنت معادل نیم درصد رشد به ۴۵ دلار و یک سنت رسید.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، به دنبال تصمیم چین به خرید مقادیر زیادی نفت خام از آمریکا طی ماه‌های اوت و سپتامبر که موجب خنثی شدن بخشی از نگرانی‌های ناشی از کندی ترمیم تقاضای انرژی شد، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد افزایش بود.


بیشتر بخوانید


بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۱ سنت معادل نیم درصد رشد به ۴۵ دلار و یک سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۲۷ سنت معادل ۰.۶ درصد رشد به ۴۲ دلار و ۲۸ سنت رسید.

شرکت‌های نفتی وابسته به دولت چین به صورت آزمایشی تانکر‌هایی را برای خرید حداکثر ۲۰ میلیون بشکه نفت خام از آمریکا طی ماه‌های اوت و سپتامبر رزرو کرده اند. در آستانه ارزیابی میزان موفقیت فاز نخست توافق تجاری، چین خرید فرآورده‌های انرژی و محصولات کشاورزی از آمریکا را افزایش داده است.

خرید بی سابقه نفت چین از آمریکا و کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای در کشور‌های جهان موجب تقویت قیمت نفت شده، هرچند موج‌های جدید شیوع کرونا در چندین کشور جهان احتمالا بار دیگر سبب کاهش مصرف خواهد شد.

در همین حال و با وجود افزایش قیمت نفت در آمریکا تعداد سکو‌های حفاری نفت و گاز طی هفته گذشته برای پانزدهمین هفته متوالی شاهد کاهش بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.