سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار کوهبنان اعلام کرد؛

کاهش کرونا مستلزم آگاهی بخشی عمومی

فرماندار شهرستان کوهبنان گفت: آگاهی بخشی به مردم و نظارت مستمر مجریان امر می‌تواند بر کاهش بیماری کرونا اثر گذار باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه ستاد مقابله با کرونای کوهبنان با محوریت ایام محرم و صفر در دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد.

حسین سالاری فرماندار کوهبنان در این نشست با اشاره به سالروز ورود آزادگان به ایران اسلامی از کسانی که عمرشان را در راه عزت و اقتدار ایران اسلامی صرف کردند تا ما از امنیت و آرامش برخوردار باشیم، قدردانی کرد.

او افزود: در ایام محرم و صفر دستگاه‌ها وظایفی بر عهده دارند که همگان باید کمک کنند تا برنامه‌های این ایام با توجه به شرایط خاص به بهترین نحو ممکن با حفظ سلامت مردم برگزار شود تا از شیوع بیماری جلوگیری گردد.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی با تشکیل کارگروه برگزاری مراسم محرم و صفر در زمینه‌ی عزاداری و سوگواری این ایام اقدام خواهد کرد.

سالاری تصریح کرد: موکب‌ها با توجه به شرایط خاص، نذری امسال را به سمت سوی توزیع ماسک، دست کش و مواد شوینده ببرند تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

او تاکید کرد: همگان باید به دستور العمل‌های ستاد کرونا پایبند باشیم در حالی که مقام معظم رهبری هم بر این مهم توجه خاص دارند.

فرماندار شهرستان کوهبنان گفت: آگاهی بخشی به مردم و نظارت مستمر مجریان امر می‌تواند بر کاهش بیماری کرونا اثر گذار باشد.

حجت الاسلام احمد رضا قربانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان نیز گفت: در سال ۶۹ شاهد ورود آزادگان سرافراز به ایران اسلامی بودیم و امروز باید قدردان باشیم که در کشور ولایت و رهبری زندگی می‌کنیم.

او افزود: ویروس کرونا مراسمات مذهبی را تحت الشعاع قرار داد، اما در این ایام عشق و علاقه مردم به ائمه اطهار افزون‌تر شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان بیان داشت: همه ارگان‌هایی که زیر پرچم اسلام خدمت رسانی می‌کنند باید بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا اقدام کنند و بر هدایت و حمایت عزاداران مبادرت ورزند.

حجت الاسلام قربانی تصریح کرد: ستاد برگزاری مراسم محرم در کوهبنان تشکیل شده و کمیته‌ها پس از تشکیل فعالیت خود را آغاز کردند تا مراسم این ایام به خوبی برگزار شود.

او گفت: هر کسی دوست دارد برای محرم و صفر مراسم روضه خوانی و عزاداری برگزار کند باید در سایت بیرق ثبت نام کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان افزود: هیئت‌هایی که درخواست برگزاری روضه خوانی در فضای باز داشته باشند، می‌توانند از فضای مدارس، باشگاه و سالن‌های ورزشی بهره ببرند.

حجت الاسلام قربانی تصریح کرد: جلسه مسئولین هیئت‌های مذهبی هم به زودی برگزار خواهد شد تا توصیه‌های لازم به دوستان هیئت‌ها ابلاغ شود.

او تاکید کرد: در ایام محرم و صفر باید با نظارت بهداشت و درمان توزیع نذورات به صورت خام و در قالب سبد کالا انجام شود.

حجت الاسلام قربانی با اعلام اینکه عزاداران باید با ماسک در مراسم این ایام شرکت کنند و هرگونه پذیرایی در زمان برگزاری مراسم ممنوع است، افزود: مراسم در فضا‌های سربسته حداکثر یک ساعت خواهد بود و نباید از طبل و سنج استفاده شود.

محمد فصیحی هرندی رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان نیز گفت: هیئت‌ها در راستای تهیه ماسک اقدام کنند تا عزاداران بدون ماسک در مراسم محرم و صفر حضور پیدا نکنند.

او افزود: بهتر است، عزاداران بخشی از نذورات خود را به خرید لوازم و تجهیزات پزشکی برای بیمارستان شهرستان اختصاص دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان بیان داشت: در ایام محرم و صفر، بازرسان شبکه بهداشت و درمان به صورت شبانه روزی در خدمت شهروندان خواهند بود.

هرندی تصریح کرد: شهروندان کوهبنانی می‌توانند از طریق شماره ۱۹۰ تخلفات را با بازرسین بهداشت و درمان در میان بگذارند.

صمدالله ترابی فرمانده انتظامی شهرستان کوهبنان هم گفت: کسانی که قصد راه اندازی موکب‌ها را دارند باید با شهرداری و نیروی انتظامی هماهنکی کنند تا از سد معبر جلوگیری شود.

او افزود: موکب‌ها در جا‌هایی مسقر شوند که ترافیک ایجاد نکند و مردم رفت و آمد کمتری دارند تا مزاحمتی برای شهروندان ایجاد نشود.

فرمانده انتظامی کوهبنان بیان داشتام: هیئت امنای مساجد و مسئولین هیئت‌های مذهبی باید همواره منویات مقام معظم رهبری را در بحث عزاداری‌ها مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.