سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئولان به شهرک های صنعتی آبادان توجه کنند

فرماندار ویژه شهرستان آبادان از همه مدیران کل استانی خواست حساسیت خود را در کاری که باید در آبادان انجام شود بالا ببرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه شهرستان آبادان در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید صنعتگران این شهرستان با تاکید بر اینکه اکثر واحدهای مشکل‌دار در شهرک صنعتی شماره یک آبادان مستقر هستند گفت: خروجی اقدامات مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری در این  شهرتعدادی کارخانه راکد و نیمه راکد  و غیرفعال است.

او با اشاره به  مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان شهرک‌های صنعتی گفت : وقتی وارد شهرک صنعتی آبادان می‌شویم کار و تلاش و جنب و جوش در آن کمتر به چشم می خورد، این زیبنده این شهرستان در سالی که جهش تولید نامگذاری شده است نیست و نباید اجازه بدهیم در گام دوم انقلاب به اسلامی وضعیت این واحدهای صنعتی به اینگونه رها شود.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان ادامه داد: زیر ساخت های شهرک های صنعتی معطل اقدامات دو ارگان است که مدتهاست با هم تفاهم نامه امضا کرده اند، شهرک صنعتی آبادان پس از سال ها هنوز آماده واگذاری به شرکت خدماتی که وظیفه نگهداری را دارد نیست،علت آن این است که شهرک های صنعتی خوزستان به تعهداتش عمل نمی کند.

موسوی تصریح کرد: در حالی که دولت اراضی شهرک را با قیمت بسیار ناچیز به شرکت شهرک های صنعتی واگذار کرده و آن شرکت به قیمت روز به صنعتگران فروخته هنوز تعهدات قانونی و زیربنایی خود را انجام نداده است.

او افزود: پیشنهاد میکنم مدیر شهرک های صنعتی منطقه آزاد بعد از چندین سال نوبت مدیریت را از مکانی که هست به آبادان منتقل کند، چون با حضور وی  شهرک مثل شهرک های صنعتی خرمشهر ساماندهی بهتری می‌گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان از همه مدیران کل استانی خواست حساسیت خود را در کاری که باید در آبادان انجام شود بالا ببرند و مسئولان محلی منصوب خود و یا پیمانکاران مجری پروژه هایشان را بصورت جدی بازخواست کنند.

موسوی ادامه داد: توجه قطره چکانی مدیران کل که ۳۰۰ هزار نفر انسان شریف آسیب دیده از جنگ را معطل تصمیمات خود در آبادان گذاشته اند پذیرفتنی نیست.

در این نشست اهم مشکلات مطرح شده توسط فعالان اقتصادی مواردی چون نبود زیرساخت‌های عمرانی، بدهی بانکی واحدهای تولیدی، تقاضای تسهیلات کم بهره ی  بانکی و همچنین بدهی های سنگین به اداره برق  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به بسیاری از پرونده های متقاضیان در این نشست که بیش از سه ساعت طول کشید رسیدگی شد.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.