سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ بازدید از اماکن عمومی

کارشناس مسئول مرکز بهداشت کرمانشاه، گفت: بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ بازدید از اماکن عمومی شامل آرایشگاه زنانه و مردانه، سالن‌های ورزشی، مساجد، تکیه‌ها صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کارشناس مسئول مرکز بهداشت کرمانشاه، از قطع سهمیه آرد ۲۰ نانوایی در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه این تعداد نانوایی نکات خطرناک در بحث کرونا ویروس، فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین نکات بهداشتی را رعایت نکرده، به همین دلیل به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

بهمن خدادادیان امروز در جمع اصحاب رسانه به وجود ۱۰۰ بازرس بهداشت محیط در سطح شهرستان کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: حدود ۱۵ هزار مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در سطح شهرستان داریم که کار نظارت بر این مراکز بر عهده این بازرسان است.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تا الان در بحث مراکز تهیه و توزیع حدود ۳۲ هزار بازدید انجام شده است، گفت: حدود بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ بازدید از اماکن عمومی شامل آرایشگاه زنانه و مردانه، سالن‌های ورزشی، مساجد، تکیه‌ها  در این مدت صورت گرفته است.

کارشناس مسئول مرکز بهداشت کرمانشاه به پلمب ۴۴۲ مکان که سلامت مردم را به خطر انداخته اشاره و بیان کرد: ۱۵۰ نانوایی هم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند پلمب شده که بعد از ۴۸ ساعت یا ۷۲ ساعت با اخذ تعهد برای رفع نواقص و شرط رعایت اصول بهداشتی بازگشایی شده‌اند.

خدادادیان به فعالیت یک‌هزار و ۶۲ نانوایی در سطح شهرستان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: نظارت‌ها از نانوایی در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین سلامت نان انجام می‌شود.

او بیان کرد: دو مورد از نانوایی‌ها متاسفانه از ماده بلانتیک برای سفیدی نان که بسیار خطرناک و سرطان‌زا است، استفاده کرده که به دلیل تهدید علیه سلامت طبق ماده ۶۸۶ مستقیم به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

خدادادیان به نمونه‌برداری‌های صورت رفته برای استفاده از جوش‌شیرین در نان و میزان نمک اشاره و بیان کرد: در بحث جوش شیرین خیلی آمار پایین آمده است.

او در پایان از شهروندان خواست هر کدام به عنوان یک بازرس بهداشت محیط موارد را با سامانه ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.