سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت،حرکت دسته‌های عزاداری در ماه محرم

فرماندار میانه گفت: حرکت دسته‌های عزاداری در ماه محرم ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمدرضا مشایخی  معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به نگرانی‌های موجود از شدت یافتن شیوع ویروس کرونا در ماه محرم افزود: هر گونه تجمع، حرکت دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری و شبیه خوانی ممنوع است.

او با بیان اینکه در محیط‌های روستایی دغدغه کمتری وجود دارد و محیط‌های شهری بویژه شهر میانه نیازمند کنترل بیشتری است گفت: ارائه مجوز، اخذ تعهدات با ضمانت اجرایی به همراه نظارت جدی برای کنترل اجرای پروتکل‌های بهداشتی از شروط اصلی برگزاری مراسم عزاداری است.

او رعایت ابلاغیه‌های کلی و اجرای تصمیمات محلی با توجه به مقتضیات محلی را مهم برشمرد و اضافه کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ها در جهت اطلاع رسانی لازم بهره برد.

فرماندارمیانه  بر لزوم سوق نذر‌ها و قربانی‌ها به سمت کمک‌های مومنانه، جیره خشک و توزیع اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی تاکید کرد.

مشایخی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هم با بیان اینکه مراسم دهه اصلی محرم با توجه به شیوع کرونا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود بر لزوم عمل به منویات رهبری، عمل به مصوبات ملی، استانی و تصمیمات شهرستانی اشاره کرد و گفت: رعایت بهداشت عمومی و مقابله با عوامل تهدیدگر بهداشت در کاهش شیوع بیماری کمک شایانی خواهد کرد.

او اظهار امیدواری کرد: عزاداری‌های امسال با فاصله گذاری مناسب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود تا ویروس کرونا شعله ورتر نشود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.