سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش‌پرداخت ۸۰ میلیون تومانی برای خودرویی که هنوز تولید نشده است/ شک و شبهه‌ خریداران برای تولید دناپلاس

به گفته خریداران دنا پلاس، ایران خودرو مبلغ ۸۰ میلیون تومان برای فروش این خودرو دریافت کرده،اما خودرویی تحویل نداده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سال گذشته شرکت ایران خودرو اقدام به ثبت نام خودرو کرد و در میان اسامی خودروهای ثبت نامی، دنا پلاس هم وجود دارد.

بسیاری از افراد در این طرح شرکت کردند اما هنوز دعوت نامه ای برای آنها صادر نشده است.

متقاضیان خرید دنا پلاس با وعده تحویل فروردین ۹۹ اقدام به پیش خرید کرده اند اما هنوز خبری از تحویل این خودرو نیست.

یکی از متقاضیان خرید خودروی دنا پلاس در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ۶ ماه از دعوت نامه دنا پلاس اتومات گذشته است. چرا شرکت ایران خودرو دعوت نامه را صادر نمی کند؟ برای خودرویی که موعد تحویل آن فروردین ۹۹ بود باید اسفند ۹۸ دعوت نامه صادر می شد و خریداران فروردین ۹۹ خودروهای ثبت نامی را تحویل می گرفتند.

یکی دیگر از متقاضیان خودرو در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: دعوت نامه خودرو دنا تیپ یک ثبت نامی سی ام مرداد ماه سال ۹۷ که قرار بود مهر ماه ۹۸ صادر شود، اواخر آذر ماه ۹۸ صادر شد و موفق به تکمیل وجه آن نشدم.

او گفت: منتظر بودم حداکثر سه تا چهار ماه دیگر خودرو به دستم برسد که متاسفانه با پیگیری و تماس‌های مکرر با شرکت، نتیجه‌ای حاصل نشد و امروز از نمایندگی تماس گرفتند و چهل میلیون تومان اضافه تر نسبت به دعوتنامه قبلی از من طلب کردند تا خودرو را شصت روزه تحویل دهند.

یکی دیگر از متقاضیان خودرو گفت: خودرو ثبت نامی من دنا معمولی بود که زمان تحویل آن طبق قرارداد ۱۴ ماه بعد از ثبت نام بود.

وی گفت:زمان صدور دعوت نامه سه ماه بعد از موعد تحویل طبق قرارداد با موعد تحویل ۴۵ روزه بود که هنوز با گذشت هشت ماه خودرویی تحویل داده نشده است.


بیشتر بخوانید


فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص زمان تحویل خودروی دنا پلاس گفت:تاکنون ۲ هزار دستگاه خودروی دنا پلاس اتوماتیک و دنا پلاس معمولی تجاری سازی شده است.

او بیان کرد: مشکلی در تولید این خودرو وجود ندارد و در نظر داریم تا آبان ماه معوقات را به صفر برسانیم.

مقیمی با بیان اینکه قابلیت تولید بیشتر دنا پلاس وجود دارد،گفت:پس از تحویل خودروهای ثبت نامی، روند تولید را افزایش خواهیم داد.

یکی دیگر از متقاضیان خودرو در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دنا پلاس اتوماتیک ثبت نام کردم که تاریخ قرادادم ۱۸ خرداد ۹۸ است. قرار بود اردیبهشت این خودرو را تحویل دهند که متاسفانه هنوز تحویل نداده اند، چندبار با شرکت تماس گرفتم که اعلام کردند تحویل خودرو با تاخیر انجام می شود.

یکی دیگر از متقاضیان خودرو در گفت و گو با خبرنگاران جوان، گفت:۲ سال قبل خودروی دنا  ثبت نام کردم. تحویل آن بهمن ۹۸ بود.  تاریخ ۱۰ فروردین ۹۹ دعوت نامه برای تکمیل وجه به دستم رسید اما تا امروز خبری تحویل خودرو نیست.پیامکی از طرف شرکت ارسال شد که اگر تمایل دارید خودروی جایگزین دریافت کنید.

یکی دیگر از متقاضیان خودرو گفت:خرداد ماه سال گذشته دنا پلاس اتوماتیک ثبت نام کردم که تحویل آن تیر  ۹۹ بود، هنوز این خودرو تولید نشده است.

گفتنی است،افراد زیادی با باشگاه خبرنگاران جوان تماس گرفتند و خواستار پیگیری زمان تحویل خودروهای دنا پلاس از شرکت ایران خودرو بودند.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۴۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
فرغون پلاس!!تا كی این دو خودرو ساز بین المللی(میرانخودرو و سایپا)می خوان با شعور مردم بازی كنن؟!تا كی مسئولین باید بشینن و فقط و فقط نگاه كنن!؟تا كی پراید و 405 ك با جان و مال مردم بازی میكنن،ملت خسته شدن،واردات رو آزاد كنن تا مردم برای یكبار در طول زندگیشون سوار ماشین با كیفیت و با قیمت مناسب بشن
نسیم
۱۳:۵۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
معلومه دیگه با پول مردم به اصطلاح خودشان ماشین!! میسازند و مردم را درگیر مشکلات مبکنند و آخر هم هیجکس جوابگو نیست، خالا بدوید و پیش خرید کنید، از ماست که بر ماست، لابد لیاقت این مردم ،همین بی حرمتی ها و کم محلی کردن هاست، آخه در مملکتی که مونتاژکاران خودرو هر کار دلشان میخواد میکنند چرا پولتو دور میریزی؟؟ مفرق میخریدی الان ده برابر شده بود! حالا باید التماس کنی شاید فکری به حالت بکنند!!
اسی
۰۹:۱۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
تا ملت همیشه در صحنه باشن اینا از این داستانها دارن چند وقت دیگه برای پیش خرید فرغونهای ۱۴۰۴ پیش فروش میزنن و همه هجوم میارن که هنوز خاک قطعاتشم ذوب نشده .
ناشناس
۰۸:۵۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
ممانعت از واردات خودرو به کشور آنهم به بهانه حمایت از تولید داخلی به ۱۰ برابر قیمت واقعی به مردم می فروشن و بابتش هم پیش پرداخت می گیرند. اگر این مافیای نیست پس چیه؟
ناشناس
۰۸:۲۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اگه خودرو احتیاج داشتید دست دوم میگرفتید
ناشناس
۰۸:۱۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
افرادی که پیش پرداخت خودرو میدهند پراید 4 ملیونی وپژو 10 میلیونی حتما پول دزدی دارند والا هیج کجای دنیا مردم این جوری ماشین نمیخرند
ناشناس
۰۷:۵۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اقا نخر. از ماست که بر ماست
بنده خدا
۱۰:۰۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
نخرید
دقت کنید بیماری کرونا همه اش بد نبود و جنبه های مثبت زیادی نیز داشته
چرا؟
1- ماهارو خونه نشین کرد
2- سفرهای زیادی لغو شد
در نتیجه
آمار کشتار حاصل از ایمنی بالای خودروهای ملی ؟؟!! داخلی که از کوید-19 بیشتر بوده متوقف شده است
پس کرونا یک نعمت الهی بود نه نقمت
آمار کشتار حاصله از تصادفات خودروهای این دوشرکت بظاهر داخلی
سالانه از کرونا بیشتر بوده است
ناشناس
۰۷:۴۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
خیلی مسخره ست آخه کجای دنیا سراغ دارین که بهای جنسی رو که هنوز تحویل نگرفتی جلو جلو بدی، آخرش هم معلوم نیست چی بشه چی نشه شما وقتی میخوای یه پفک هم که بخری اول جنس رو میبینی بررسی می کنی تاریخ ومشخصات کامل رو نگاه می کنی اگه پسندیدی بعد پولش رو پرداخت می کنی
مهدی
۰۷:۲۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
آخر یکی نیست بگه اگر خودرو سازی با تورم باید پیش برود حقوق ومزایا مردم کارگر کارمند را چرا با نوسانات تورم یکی نمیکنید؟
ایرونی
۰۷:۲۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
واقعا که
متاسفم
مهناز
۰۶:۰۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
چقدر بگیم نخرید تا قیمت ها بشکنه
ناشناس
۰۰:۲۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
توی کشور ما قانون مثل انتخاب میوه توی خواروبارفروشی هرقانونی که به نفع صاحبان قدرت باشه اجرا می شود ولی قانونی که نفع هفراد زیادی از ملت را داشته باشهاجرا نمی شه
نصیروندمغان گرمی
۰۰:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام.از وزیر محترم صنعت،معدن و تجارت و مسئولین ذیربط ایران خودرو میخواهیم مبلغ اعلام شده برای ثبت نام قرعه کشی فروش فوق العاده را کاهش دهند و فقط 2درصد مبلغ کل خودرو باشد،همچنین قیمتهارو نیز کاهش دهند تا مردم دچار ضرر مالی نشوند چون اکثر مردم پولشان را در بانک و بورس سرمایه گذاری میکنند و امکان انتقال دو هفته یکبار جهت شرکت در قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو نیست چون ضرر میکنند،فقط2درصد اعلام کنند بهتر است،از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم.باتشکر
.....
۰۰:۰۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
چرا ماشین های ثبت نامی سر از برنامه دیوار در آورد. برید ببینید چه خبره.... دولت باید برای کوتاه کردن دست دلالان. باید هر فرد در سال یک خودرو خرید و فروش کند.
ناشناس
۲۳:۵۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
حالا خوبه خودروسازی مون دولتیه ،وگرنه اگه خصوصی بود الان ۱۰۰بار درش تخته شده بود ،کارخانه خودرو سازی یکم به فکر مردم باشید.
ناشناس
۲۳:۵۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
تو کل دنیا اگه یه خودرو بخری یکی دیگه رو جایزه می دهند در ایران ما خودرویی که هنوز تولید نشده را با قیمتهای نجومی پیش فروش می کنند تازه تمام پول خودرو را هم اگه پرداخت کنی باید برای دریافت ماشینت التماس کنی واونها هم با منت یه لگن به نام ماشین بهت میدهند که اونم از روز اول ادا در میاره .
حسین
۲۳:۱۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
چرا در مورد افزایش قیمت خودروسازان هر سه ماه یکبار صحبتی نمی کنید ؟؟؟؟ کارمند بیچاره با این همه گرانی چقدر پس انداز داره که خودرویی رو که یکسال پیش ثبت نام کرده موقع تحویل متوجه میشه که همین خودرو برای فصب بهار با یک قیمت عرضه شده و برای فصل تابستان با قیمتی بسایر بالاتر ؟؟؟؟؟!!!!!!!!! کجاست عدل و انصاف ؟؟؟؟
ناشناس
۲۳:۱۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران چرا پیگیر این همه خواهش مردم ستم دیده ایران نیست
چرا پیگیر خودرو دنا پلاس توربو اتومات تحویل فروردین نیست که با اختلاف قیمت 130 میلیونی به نمونه دنده ای آن بعد از 6 ماه تاخیر دعوت نامه آن صادر شد لطفا پیگیر حقوق مردم مظلوم ایران باشید با تشکر
مجید
۲۳:۰۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
دوستی که میگن خودرو نخرین مگه مردم چاره ای دارند جز این ماشینهای اشغال . مجبورند میدونید مجبوووور
احمد
۲۳:۲۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
قرارنیست همه ماشین داشته باشن بخدامنم ندارم خب نخربرادرمن نخر
ناشناس
۲۲:۲۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام.
به جای اون اریسان پلاس بدهند؟؟؟!!!!
ناشناس
۲۱:۵۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مملکت هرج و مرج یا شهر هرت که میگن چجوریه؟
یعنی همین کشور خودمون
ناشناس
۲۱:۵۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام این مربوط به دنا پلاس هست همین اقای مقیمی که که گفتند تا ابان همه ی معوقاتو میدن به ماهایی که هایما برای تحویل سال 98 بودیم گفتند تا شهریور 99 همه ی معوقاتو میدیم ولی کو هنوز شهریورم فاکتور نکردن تا خرداد 99 هم ثبت نام کردند لطفا این مورد را هم پیگیری کنید ممنون .
محمدعلی شاه
۲۱:۴۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ببین کسانی که ثبت نام میکنند چه موجوداتی هستند
ناشناس
۲۱:۴۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
پاسخ به
ashkan
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
نمیخواد که فکرت رو گسترده تر کنی باعث عذاب مردم کسانی هستند که در موقع انتخابات ، انتخاب نمی کنن بلکه کورکورانه یا از روی بی عقلی رای می دهند.
احسان
۲۱:۱۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
با توجه به کش و قوس فراوان و پس از اعلام قیمت عجیب غریب خودرو دنا پلاس اتومات 252 م تومن اکنون از قرار معلوم این است که این قیمت تنها برای حواله داران 3 ماه اول 99 است و برای تحویلهای موعد 3 ماه تابستان بازهم افزایش قیمت خواهد داشت.واقعا این رفتار ایرانخودرو همسو با جهش تولید و توصیه های مکرر رهبری است که مردم را نسبت به خودرو و تولید ملی خود کاملا بی مسولیت و در نقطه مقابل جیب خالی کن صنعت خودرو را قلمداد کنند.استدعا دارم رسیدگی کنید. و به داد مردم برسید.
ناشناس
۲۰:۵۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
من اردیبهشت ۹۸ ۲۱ میلیون برای تیبا پیش ثبت نام کردم برای تحویل بهمن ۹۸ . در بهمن ۹۸ تکمیل وجه کردیم . ولی الان ۳۰ شهریور خبری از خودرو نیست .
ناشناس
۲۰:۴۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
یکصد وسی روز است که ماشین با یک سال تاخیر تحویل گرفتم هنوز کارت سوخت صادر نشده جریمه تاخیر هم خبری نیست . نمایندگی هم میگه برای اینکه گارانتی باطل نشه باید در سه ماه اول حداقل 1000کیلومتر و در شش ماه 5500 کیلومتر استفاده شود حالا یکی نیست بگه با کدام بنزین چون باید 500 لیتر بنزین معادل 1.5 میلیون تومان خرج کرد بعد در گارانتی هیچ کار مفید انجام ندهند سابقه آن در سال 85 دارن میگفتن قطعه نداریم یا اینکه این قطعه شامل گارانتی نیست یا اینکه روغن گیربکس عوض نکردن بعد معلوم شد در کارت تیک زده بودن عوض شده که مدیر نمایندگی اجازه تعویض نمی داد. تازه برادرم آنجا کار می کرد وای به حال بقیه که آشنا نداشتن.
ناشناس
۲۰:۴۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
به فرموده مسئولین عزیز، در راستای کنترل قیمت و جلوگیری از افزایش قیمت خودروها، تنها کاری که انجام شد این بود که چند ماهه قیمت خودرو رو از سایت های مختلف مثل دیوار و... حذف شده...
کار از این بیشتر؟؟!!
دیگه چیکار باید بکنن این طفلیا؟؟!!
اجازه بدید مسئولین عزیز استراحت کنند ...
رضا
۲۰:۴۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
هشتاد میلیون واریز به امید ماشین ، ولی الان باید سه برابر پول واریز کرد برای ۴۰۵ تغییر قیافه داده شده ، بدون آپشن های روز دنیا ، مقصر مردم هستند که می‌خرند ، از جمله خودم
شرف
۲۰:۲۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
تازمانی که مردم پول بده باشند ومویران خصولتی پول خوار آش همان آش وکاسه همان کاسه همه دروغ میگویند باپول مردم بازی می کنند بهترین راهش نخریدن ویا خرید درمقابل پول تحویل خودرو ست الان که الحمدالله سیستم پرداخت برخط میباشد.تاجلوی سوءاستفاده خودرسازها ودلال های وابسته جلوگیری شود
ناشناس
۲۰:۱۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
عجیبه کره سلطان داره اما خودرو نه
ناشناس
۲۰:۱۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
متاسفم برای مردمی که بعد از چندین بار نیش خوردن از این اوضاع باز هم صف خرید تشکیل میدن.هرچی سرمون بیاد حقمونه.
ناشناس
۱۹:۳۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
چرا برای برخورد با بد قولی شرکت های دولتی قانون نیست ؟ اگر مدیر عامل شرکتی که تعهداتش رو انجام نمی ده یا با تاخیر انجام میدهد محاکمه می شد وضع بهتر می شد.
اگر توان انجام تعهدات نداشته چرا ثبت نام کرده؟
ناشناس
۱۹:۲۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
چطوریکه تو بورس همیشه تو قیمتها ریزش داریم ولی کالاهای ما از لحاظ قیمت در خارج از بورس ریزش نداره وصعودی است چطوریکه تو بورس نمادهای مربوط به خودرو وموادغذایی وپتروشیمی وغیره ریزش داره ولی خارج از بورس قیمتها بالا است وریزش نداره ؟
Ahmad
۱۹:۲۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
دنا پلاس همون موتور سمند روشه مگه قیمت یک حلزونی واسه توربو چقد باید واسه شرکت افتاده که ملت رو سرکیسه میکنن این سازمانهای رسیدگی به تخلفات کجان
ناشناس
۱۸:۵۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
نترسید پول بریزید .
مهیار
۱۸:۵۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
برای جور کردن پیش پرداخت طلاهامون رو فروختیم
حالا باید برای تکمیل وجه کلیه بفروشیم!!!
ناشناس
۱۸:۵۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
این کارشونم مثل پارساله که ما بهمن کوییک ثبت نام کردیم ۶۲تومن بود الان موقع تحویل شده خداتومن.
ناشناس
۱۸:۵۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
افراد و شرکت های این چنینی هم هستند وگرنه کجا تو خودرو سازهای دنیا مثل بنز و... چیزی به اسم پیش فروش و.. وجود دارد؟؟؟؟؟
خب حق این مردم همینه
ناشناس
۱۸:۳۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
همه چی رو به قیمت خودرو وابسته است .حتی معیشت ی روستای که 50 کیلو متر از شهر فاصله داره
ما که خریدار خودرو نیستیم . باید قیمت ها کنترول بشه
نصف قیمت کارخونه هم گرونه
ناشناس
۱۸:۳۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
نکنه قرار این بار هم متقاضیان یه خودرو دیگه تحویل بگیرن!
ناشناس
۱۸:۳۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
از قدیم گفتند: " اگر میخواهی کاری انجام نشه، بسپار به دیگران!"
ناشناس
۱۸:۲۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
یعنی چی واقعا!!!
مهدی
۱۸:۱۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مسئولین رسیدگی کنند تلکلیف متقاضیان مشخص شود
ناشناس
۱۷:۵۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
چه کسی ذینفع در این فساد است ؟؟
ناشناس
۱۷:۴۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
غارت مردم با آگهی رسمی !!!
ناشناس
۱۷:۴۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
این دو خودرو ساز دولتی هستن روشن شد!
سرباز وطن
۲۲:۳۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
نظری راجع بع آذویکو ، بهمن موتور یا کرمان موتور ندارید؟؟ با ارقام نجومی خودرو ها ، افت کیفیت اونها ، و تحویل ندادن خودرو ها سر موعد مقرر .
ساده لوحی است فکر کنیم مشکل دولتی بودن خودرو ساز ها هست . هر چند این هم معضلیه برای خودش .
ناشناس
۱۷:۳۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خدا خودش به دادمون برسه
ناشناس
۱۷:۰۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
متاسفم به مافیای خودرو در ایران
ناشناس
۱۹:۲۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خوب نخرید کی شما مارا مجبور کرده مقصرخودتان هستید به گرانی دامن میزنید
ناشناس
۲۰:۵۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مافیای دولت بی تدبیر و ناامید
ناشناس
۱۷:۰۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
گرونی همینطور ادامه داره
ناشناس
۱۷:۰۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ماشین فقط پیکان
ناشناس
۱۷:۰۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
عجیبه واقعا
ناشناس
۱۷:۰۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
پیش به سوی خرید خودروووو
ناشناس
۱۷:۰۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
واقعا ؟
ناشناس
۱۶:۱۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مجلس ها عوض شدند
دولت ها عوض شدند
رئیس قوه قضاییه عوض شد
رئیس تیشخص مصلحت عوض شد
اما سیاست خودرو ساز های ما تغییری نکرد
ما نمیدونیم از کی بخوایم که جلوی این دو خودرو ساز بایسته و حق مردم رو بگیره؟
ashkan
۱۶:۵۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
یکم فکرت رو گسترده تر کن متوجه میشی باعث عذاب مردم کیه
ناشناس
۱۹:۲۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خوب نخرید کی شما مارا مجبور کرده مقصرخودتان هستید به گرانی دامن میزنید
عدالت خواه
۱۰:۰۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
همه اینهای که نام بردید سهام داره این دو شرکت خودروساز هستن
حالا ببین قرار کی جلوی کیو بگیره؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقا نیستی تو باغ انگار
سفره ای(نفت، خودرو، سکه، دلار و ...) از اموال بیت المال برای آقایون پهن شده
مگه من و توی عادی توان چنین حرکاتی رو داریم
م
۱۴:۴۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
فقط باید درب این دوخودرو ساز را ببندید
ناشناس
۱۹:۲۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خوب نخرید کی شما مارا مجبور کرده مقصرخودتان هستید به گرانی دامن میزنید
madman
۰۲:۰۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
دلمون میخاد به گرونی دامن بزنیم حرفی هست؟
ناشناس
۰۳:۴۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
ماشین خارجی هم ک نمیشه خرید
پس چه کنیم؟