سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص زمین های کشاورزی ارسنجان به کشت یونجه

کارشناس زراعت مرکز جهاد کشاورزی حومه شهرستان ارسنجان گفت: یک هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین ‌های کشاورزی ارسنجان به کشت یونجه اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،سعید خرمی کارشناس زراعت مرکز جهاد کشاورزی حومه شهرستان ارسنجان  بیان کرد: در سال زراعی امسال یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ارسنجان به زیر کشت یونجه رفته است.

او، با اشاره به اینکه متوسط برداشت یونجه در هرهکتار ۱۵ تن است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت ۱۵ هزار و ۶۰۰ تن علوفه خشک مرغوب برداشت شود.

خرمی، ادامه داد: کشت یونجه با هدف افزایش تولید علوفه و برای جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ آب در کشتزار‌های کم بازده منطقه انجام می‌شود.

کارشناس زراعت مرکز جهاد کشاورزی حومه شهرستان ارسنجان با بیان اینکه زراعت یونجه تاثیر بسزایی در برقراری تناوب زراعی و تولید پایدار و اصلاح ساختمان خاک و افزایش باروری و حاصلخیزی آن دارد، افزود: ارقام مورد کشت در منطقه از نوع رقم بمی، رنجر آمریکایی و همدانی است.

او، اضافه کرد: گیاه یونجه به عنوان ملکه گیاهان علوفه‌ای، قابلیت تولید محصول بالایی را در دامنه وسیعی از نظر خاک و شرایط اقلیمی دارد و یونجه یک و نیم برابر بیشتر از غلاتی مانند گندم و ذرت پروتئین دارد که حاوی اسید‌های آمینه حیاتی مانند ارژینین، لیزین، ترونین و تریبتوفان بوده و مکمل هر کمبود رژیم غذایی است.

خرمی اظهار کرد: تولید این میزان علوفه، نقش مهمی در ظرفیت سازی و کاهش فشار دام برعرصه‌های مرتعی و رفع کمبود علوفه به خصوص در بخش مراتع روستایی را به همراه دارد.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.