سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریابکوف: طرح پوتین درباره ایران برغم مخالفت ترامپ همچنان پابرجاست

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد برغم مخالفت رئیس جمهور آمریکا با طرح امنیت خلیج فارسِ ولادیمیر پوتین، این موضوع همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد برغم مخالفت‌های دولت آمریکا با طرح رئیس جمهور روسیه در خصوص تحریم های تسلیحاتی ایران، این موضوع همچنان بر روی میز مذاکره و قابل پیگیری است.

رئیس جمهور روسیه روز جمعه پیشنهاد کرده بود نشست فوق العاده پنج کشور عضو دائم شورای امنیت با مشارکت ایران و آلمان برای بررسی تحریم‌های تسلیحاتی تهران برگزار شود.

پوتین افزود: ما به طور کلی به توافقنامه هسته‌ای ایران پایبندیم و خواستار حفظ برجام هستیم. ما خواستار بحث و تبادل نظر درباره مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران هستیم.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین پیشرفت مذاکرات راهبردی میان نمایندگان مسکو و واشنگتن را غیرمحتمل دانست.

سرگئی ریابکوف در این باره گفت انتظار پیشرفت قابل توجهی را در این نشست نداریم، زیرا مواضع دو طرف در جنبه‌های مختلف با هم در تعارض است و چنین پیشرفتی در صورت حصول بسیار کند صورت می‌گیرد. این دیپلمات روس یادآور شد در حال حاضر شواهدی مبنی بر تغییر مواضع واشنگتن در خصوص تمدید پیمان استارت نو وجود ندارد.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: هیچ پیشرفتی در خصوص پیمان استارت نو صورت نگرفته است. هیچ مدرکی مبنی بر تغییر موضع آمریکا نداریم. گاهی سیگنال‌هایی شنیده می‌شود که با آنچه آمریکایی‌ها در ابتدا عنوان کردند، متفاوت است. البته این نشانه‌ها بسیار کم به پیمان استارت نو مربوط می‌شوند.

ریابکوف همچنین احتمال حضور نماینده چین در مذاکرات ثبات راهبردی با روسیه و آمریکا را بعید دانست. بنا به گفته این مقام وزارت خارجه روسیه، چینی‌ها درباره عدم حضور در چنین مذاکراتی پیشتر نظر خود را صراحتا عنوان کرده اند.

روسیه و آمریکا از ماه ژوئن مذاکراتی را برای تمدید پیمان استارت نو (شروع دوباره)، که تنها پیمان تسلیحاتی بین آمریکا و روسیه است که واشنگتن از آن خارج نشده، آغاز کرده‌اند. این پیمان در ماه فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود. چین به این مذاکرات دعوت شده، اما هرگز برای شرکت در آن نماینده‌ای اعزام نکرده است.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا اخیرا اعلام کرد که روسیه به عدم تمایل چین برای پیوستن به گفت‌وگو‌های کنترل تسلیحات بین مسکو و واشنگتن احترام می‌گذارد و برای پیوستن پکن به این مذاکرات، بر این کشور فشار نخواهد آورد. با این حال فو کونگ، مدیر کل دفتر کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد اگر آمریکا موافقت کند تا تعداد زرادخانه‌های هسته‌ای خود را به اندازه چین کاهش دهد، پکن حاضر است وارد مذاکره خلع سلاح بین واشنگتن و مسکو شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
شوروی هم مثل بقیه کشورها میگوید به برجام پایبندیم ولی در عمل هیچ اقدامی صورت نداده است