سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقایسه خودرو؛

دنا پلاس توربو یا پژو پارس، کدام را بخریم؟ + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو دنا پلاس توربو و پژو پارس سال در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار،  دنا پلاس توربو و  پژو پارس سال است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید. 

دنا پلاس توربو چه مشخصاتی دارد؟

دنا پلاس توربو اتوماتیک یکی از جدید ترین تولیدات گروه خودروسازی ایران خودرو است که به زودی به مشتریان تحویل داده می شود. این خودرو دارای امکانات زیادی از جمله فرمان برقی، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب، ترمز عقب دیسکی، ایربگ جانبی، شیشه دودی، سانروف، سیستم نمایشگر و اخطار فشار باد تایر، سیستم مالتی مدیای ۷ اینچی، موتور EF۷ TC، گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته، روکش صندلی چرمی و پارچه‌ای و کروز کنترل است.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به صندلی سرنشین ۴ حرکته برقی و ۴ حرکته دستی اشاره کرد. همچنین این خودرو امکانات دیگری از جمله رینگ آلومینیومی، آینه‌های جانبی برقی تاشو راهنمادار و رینگ جانبی دارد.

این خودرو اتوماتیک ضمن برخورداری ایمنی و تجهیزات مناسب، دارای پیشرانه مجهز به توربو شارژر بوده و می‏ تواند به‌ عنوان محصولی متفاوت مورد توجه قرار گیرد. در واقع یکی از اهداف شرکت ایران‌خودرو در عرضه این محصول، افزایش کارایی قوای محرکه خودروی دنا پلاس از طریق نصب سامانه توربوشارژ بر روی آن بوده است.

چرا پژو پارس را بخریم؟

خودرو مورد مقایسه بعدی پژو پارس سال است این اتومبیل نیز ساخت ایران بوده و از امکانات خوبی از جمله قدرت موتوری بالا، قدرت بدنه بالا برخوردار است. از دیگر امکانات این خودرو می توان به چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار،  شیشه‌های سولارو ضد اشعه UV،  قفل میکروسوییچی درب‌ها اشاره کرد.

علاوه بر این پژو پارس دارای  قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی، تنظیم اهرمی پشتی صندلی جلو، شیشه بالابر برقی در‌های جلو و عقب، رودری بهینه ، داشبورد تریم بژ،  جلو آمپر جدید، دماسنج روی داشبورد، سنسور ایمنی دنده عقب، ایموبیلایزر، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق است.


بیشتر بخوانید


خودروی پژو پارس که نسخه به‌روز شده و فیس لیفت خودروی پژو جی‌ال‌ایکس ۴۰۵ در ایران بوده، یک نسخه نسبتاً زیباتر است که همراه با چراغ‌های جلوی خم‌دار و جلوپنجره‌های عضلانی‌تر ظاهری زیبا در جلوی خودرو و همچنین با چراغ‌های خطر در قسمت عقب و سپر‌های عضلانی ظاهری زیبا در جلو و عقب خودرو ایجاد کرده است.

همچنین درب‌ها و خم‌های روی در بسیار زیباتر و حجیم‌تر شدند که زیبایی مناسب‌تری را به پژو پارس نسبت به پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس ایجاد کرده اند.

در ادامه قصد داریم به بررسی طراحی، مشخصات فنی، آپشن‌ها و ایمنی این ۲ خودرو ایرانی بپردازیم. اگر به پژو پارس و دنا پلاس توربو علاقه دارید یا قصد خرید این ۲ خودرو را دارید، در ادامه با ما همراه شوید.

خودرو
دنا پلاس توربو پژو پارس سال
کشور سازنده
 
ایران
 
ایران
سال (طراحی)
1396 1386
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپ 4 سیلندر 8 سوپاپ
حجم موتور
1650سی سی 1761سی سی
حداکثر قدرت
150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 97 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
215 نیوتن متر در 2200 دور در دقیقه 155 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 سرعته دستی 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100
10 ثانیه 11 ثانیه
حداکثر سرعت
205 کیلومتر در ساعت 190 کیلومتر در ساعت
وزن
1262 کیلوگرم 1165 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4559 طول - 1720 عرض - 1460 ارتفاع 4498 طول - 1704 عرض - 1410 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2671 میلیمتر 2670 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.9 لیتر در هر صد کیلومتر 9.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
60 لیتر 70 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 3
ترمز و پایداری
ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو ديسكي خنك شونده - ترمز عقب ديسكي ABS - EBD
کیسه هوا
4 عدد (راننده و سرنشين جلو و جانبي) كیسه هوای راننده
سیستم صوتی
داراي مانيتور مالتي مديا تصويري لمسي با رهياب (GPS) و بلوتوث موبايل - بلندگوهاي جلو و عقب - توییتر بلندگوی عقب
دیگر تجهیزات
هیدرولیک - روکش چرمی با دوخت قرمز مجهز به کلید‌های کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث موبایل و کروز کنترل - تنظیم اتوماتیک - کانال تهویه برای سرنشینان عقب - چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون و چراغ روز (Day Light) - چراغ جلو و عقب جدید - چراغ مه شکن جلو و عقب - چراغ نقشه خوان - چراغ خطر سوم - چراغ داخل داشبورد - چراغ‏های سقفی جلو و عقب - چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن - تنظیم زاویه نور چراغ‏های جلو از داخل - طرح جدید آینه‏های جانبی - آینه‌های جانبی برقی - راهنمادار و تاشونده اتوماتیک - آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد - تنظیم شیشه بالابر‌های جلو و عقب برقی - شیشه‏‌های سولار (ضد اشعه مضر UV) - تریم تک رنگ (مشکی) - قطعات دکوراتیو طرح چوب - دستگیره‌های درب‌ها به رنگ کروم - نوار کرومی دور شیشه درب‌ها - تودوزی مخمل - کف پوش موکتی با نوار قرمز رنگ و آرم توربو - دسته دنده طرح جدید با گردگیر با دوخت قرمز - سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) - سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز - دوربین دید عقب - هشداردهنده موانع عقب - سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس) - قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی - کمربند‌های ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع - سان روف - کروز کنترل - ستون فرمان تلسکوپی (جمع شونده) - سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک - نمایشگر دمای محیط - آنتن سقفی جدید (Shark fin) به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب - جا عینکی - تغییر استایل جانبی خودرو (درب‌ها به همراه شیشه لچکی عقب - دستگیره‌ها - گلگیر‌ها و آینه‏های جانبی) - بازکن قفل در صندوق عقب از داخل - سیستم قطع سوخت خودکار - سیستم کنترل بخار بنزین - کارت طلایی چهار ستاره چراغ مه شكن جلو و عقب - چراغ نقشه خوان – آینه‌های جانبی برقی راهنمادار – شیشه‌های سولارو ضد اشعه UV - قفل میکروسوییچی درب‌ها - قفل مركزی با سوییچ كنترل از راه دور رادیویی - تنظیم اهرمی پشتی صندلی جلو - شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب - رودری بهینه - داشبورد تریم بژ - جلو آمپر جدید - دماسنج روی داشبورد - سنسور ايمنی دنده عقب - ايموبيلايزر - بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
نیکزاد
۰۲:۴۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
ممنونم واقعا توضیحات کامل و شفاف و عالی بود ‌ .
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
دنا پلاس بهتره
محمد‌مهممم
۱۳:۰۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
پارس‌،
امیر
۱۲:۰۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
خب من خودم برلیانس دارم اما از بین پارس و دنا من پارس رو انتخاب می کنم چون عقب دنا زیر صندلی ها جای پا نیست
اما پارس ی ماشین با اصالت هست و کابین خیلی بزرگی نسبت به دنا داره و زیبایی پارس هم بیشتره و کلا در همه چیز پارس از دنا بهتره .
رامتین مرادی
۰۱:۴۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
ممنون عالی بود
پژو پارس
۲۱:۰۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
کی گفته پژو پارس در حد دنا نیس؟
اول یه نگا به اصالت های ماشین بنداز بعد بگو
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
باید از شرکت بخرید ثبت نام کنید نهایت ۹ ماه دیگه تحویل میدن
مهران
۲۱:۱۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
به پول اینا میشه بهترین ماشین خارجی خرید که همین ماشینای خارجی نزدیک یک میلیارده مردم بفهمید مارو دارن با این ماشینای مزخرف طرح قدیم و قلابی گول میزنند ما نه ماشین داریم نه جاده و نه خیابان تمام
ناشناس
۰۲:۲۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
این چه مقایسه این ماشینا اصلا هم سطح هم نیستن حالا مقایسه کردین میخواین بگین ما مثلا پیشرفت کردیم بهتره به قیمت هاشونم یه نگاهی بندازید در ضمن هیچکدوم ایرانی نیستن فقط تو ایران تولید میشن و اکثرشون با قیمت های نجومی یا امتیازشو خریدین یا دادین تیکه تیکه براتون طراحیش کردن و شما کپی کردین
احتمالا دفعه بعد پراید رو با سانتافه مقایسه میکنید بعد میگید پراید بهتره
رضا
۱۵:۳۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
واقعا درسته. درود برشما . این چه مقایسه ایست مسخرست . پارس ۸۶ کجا دنا ۹۶ کجا واقعا مگر داریم مگر میشه ۲خوردو با اختلاف ۱۰ ۱۱ سال باهم مقایسه کنیم
تازه شیشه بالابر و مه شکن و قفل مرکزی که نشد اپشن اینارو دیگه ارزانترین خودرهای خارجی که تو کویت و امارات و بحرین دیگر کشورهای اروپایی و امریکا دارن روشون نصبه و بهشون نمیگن اپشن . اپشن اینروزها سقف ماشین باز میشه صندلی های عقب مانیتور با کنسول شارژ موبایل و بلوتوث ‌پلی استیشن ۴ و حتی ماهواره دارن تازه کولر سرنشین عقب با دکمه تنظیم کننده درجه هوا و خیلی چزای دیگه ،،،،،
ایرج
۰۲:۱۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
درود قیمت خودرو خیلی بالاست ودر قرعه کشی ها اکثرا دلالان حضور دارند قیمت خودرو وکارخانه باید نزدیک هم باشد ارگانها و سازمانها نظارتی رو این مسله ندارند
حسین
۲۰:۰۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سپرهای عضلانی پارس؟!؟!؟!؟
داود
۱۸:۲۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
علی به برکت الله
M.d
۱۷:۱۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
فقط پژوپارس ty5 کم مصرف کم هزینه بهترازپژوپارس سال مخصوصا کلاس ۱۳
رضا
۱۷:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
عزیز جان پژو پارس اصلا در حد دنا نیست و دنا با فاصله بهتره
مهدی
۱۶:۵۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
یه زمانی میشد به ماشین صفر فکر کرد حالا فکر هم نمیشه کرد
مهراد
۱۴:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
نه بابا می خوای مه شکن عقب نداشته باشه بعد دنا پلاس توربو بالای 300 میلیون هست بعد پژو پارس 215 میلیون هستش تو احمق باید پولش هم در نظر بگیری بعد قیافه هم در نظر بگیری برو عمو با این نقد و برسی تون. اوناچی تولید میکنن بعد هم رنو میگیره کلیوس رو از دور خارج میکنه که به دو سال هم نکشیده بعد شما میگیرید بعد 50 سال پراید رو میگیرید از دور خارجی میکنید
..
۱۴:۴۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
با این قیمت ها پراید هم نمیتونیم بخریم شما اومدین ماشین های ۲۰۰ میلیونی رو باهم مقایسه مکنید
مهدی
۱۳:۰۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
خوب شاتون پلاس توربو ۱۰ سال بعد پارس طراحی شده قیمتشونم یکی نیست چه مقایسه ای بود
عمار
۱۲:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
جفتشو بخرید ولی نه با قیمتهای نجومی پول یک خودروی بنز آلمان .
عمار
۱۲:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
جفتشو بخرید ولی نه با قیمتهای نجومی پول یک خودروی بنز آلمان .
رضا
۱۱:۵۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
هیچکدوم رو نخر . پرقدرت. اتومات. کم هزینه. عوارض رایگان. فاقد تشریفات سند. عدم نیاز به معاینه فنی.
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
چی میگی تو فهمیدی خودتم
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
بااین وضعیت مملکت و قیمت خودرو و نبود رقابت ما دچرخه هم نمی تونیم بخریم شما اومدید پار و دنا را مقایسه می کنید؟!!!
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
بی شرمانه است انقدر قیمت خودرو را بالا بردین حالا هم به خیال خودتون دارین قدرت انتخاب بهمون میدین ؟؟؟؟
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
این دیگه چه مقایسه ای بود معمولا ماشین هایی که از نظر امکانات وقیمت به هم نزدیک هستند راباهم مقایسه می کنند هیچ تشابهی بین دنا وپرشیا وجود ندارد
محمد
۱۰:۳۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
ای خداااااااا....چرامااینقدربدبختیم که بازشدن صندوق عقب درکابین،مه شکن،شیشه بالابربقی را آپشن میدونیم، ای وای برما.......
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
ای وای برما.......
م
۱۰:۳۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
ای خداااااااا....
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
برو عامو خجالت بکشید با این خودرو ها و قیمت ها شون
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
همشو بده!!!!!!!!!!
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
بدنه پژو پارسو که میبینن یاد پیکان میفتم
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
ای خدا ارزو بدل ماندیم برا سوار خودرو ایرانی لگن