سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی کتاب؛

«افسانه سهند و سندباد» داستانی جالب برای نوجوانان

کتاب «افسانه سهند و سندباد» نوشته داریوش عابدی درباره‏ پسرکى است به نام سهند که در یک جزیره زندگى مى‏ کند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «افسانه سهند و سندباد» نوشته داریوش عابدی در ۲۱۵ صفحه از سوی نشر سوره مهر راهی بازار کتاب شده است.

این داستان که براى گروه سنى نوجوانان نوشته شده، درباره‏ پسرکى است به نام سهند که در یک جزیره زندگى مى‏ کند. روزى سهند در زیر زمین خانه‏ شان کتابى قدیمى و کهنه به‏ نام «افسانه سندباد» پیدا کرده و مى‏ خواند، اما وقتى به نیمه آن می‌رسد، متوجه مى‏ شود بقیه آن وجود ندارد.

او هرچه مى‏ گردد بقیه کتاب را پیدا نمى‏ کند. تا اینکه یک روز پدرش به او مى‏ گوید در یکى از شهرک‏ هاى اطراف بندر کتابفروشى جدیدى باز شده که همه نوع کتابى دارد. سهند به امید پیدا کردن «افسانه سندباد» همراه پدرش ‏که تانکر آب به این شهرک‏‌ها مى‏ برد، مى‏ رود؛ اما در درگیرى بین‏ مردم شهرک بر سر آب، ضربه‏ اى به سر سهند مى‏ خورد و او بیهوش‏ مى‏ شود.

سهند ناگهان خود را در فضایى غیر از فضاى زندگى خود، در کنار سندباد قهرمان کتابى که خوانده بود، مى‏ بیند. پدر سندباد عمران‏شاه، حاکم کشور شرق با برادرش هلاکوشاه حاکم کشور غرب در جنگ است. سندباد مجبور است براى تهیه آب شفابخش براى‏ پدر بیمارش به کوه هاى کشور غرب برود، او در آنجا با ماموران‏ هلاکوشاه درگیر مى‏ شود. سهند در ادامه ماجرا‌ها و درگیرى‏ هاى سندباد با ماموران هلاکوشاه، با او همراه مى‏ شود و...

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.