سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کازرون خبر داد؛

افزایش چشمگیر آتش‌سوزی‌های مراتع، مزارع و منابع طبیعی کازرون در تابستان امسال

پشنگیان، آمار آتش‌سوزی مراتع، مزارع و منابع طبیعی شهرستان کازرون را در تابستان امسال بی‌سابقه توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حامد پشنگیان سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش سوزی‌های پی درپی و حوادث‌های گوناگون طی پنج ماه اخیر در شهرستان کازرون، اظهار کرد: آمار آتش‌سوزی‌های مراتع، منابع طبیعی و مزارع امسال نسبت به سال‌های قبل به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد، به طوری که آتش‌نشانان این سازمان در پنج ماهه نخست سال در ۱۹۹ عملیات اطفاء حریق مراتع، منابع طبیعی و مزارع حضور پیدا کردند.

او، از خبرنگاران این شهرستان درخواست کرد در همه حوادث و اتفاقات یار و همراه مجموعه سازمان آتش نشانی باشند و خبر‌های این حوزه و آموزش‌هایی را که در حوزه خدمات ایمنی به منظور سلامت و ایمنی شهروندان ارائه می‌شود، منتشر کنند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون با تاکید بر اینکه محدوده عملیاتی این سازمان، حریم قانونی شهر است، تصریح کرد: تعداد زیادی از این اتفاقات اگرچه در محدوده فعالیت این سازمان نبود، اما به حکم وظیفه نوع‌دوستی و انسانی به عنوان پشتیبان در عملیات‌ها کمک رسانی کردیم.

پشنگیان به اشاره به تشکیل یک تیم واکنش سریع و تخصصی متشکل از ۸ نفر از آتش‌نشانان زبده سازمان گفت: این افراد در حوزه‌های مختلف از جمله غواصی، چاه نوردی، کار در کوهستان، حریق و آتش سوزی تخصص‌های لازم را آموزش دیده اند و در زمان وقوع حوادث در هر زمان با ماشین پیشرو در محل حوادث حضور پیدا می‌کنند.

او با اشاره به کمبود نیروی انسانی و وجود ماشین آلات فرسوده در سازمان، افزود: از مردم تقدیر و تشکر می‌کنم که در اتفاقاتی که رخ می‌دهد احساس مسئولیت می‌کنند و یاری‌گر آتش نشانان هستند.

پشنگیان ادامه داد: در حال حاضر دو ایستگاه آتش نشانی در شهر کازرون مشغول به فعالیت هستند که تلاش می‌کنیم با کمک مسئولان به ویژه نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار، شهردار و فرماندارویژه شهرشتان جهت راه اندازی ایستگاه سوم و نوسازی ناوگان به زودی پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

او به بحث ایمن سازی بازار بزرگ کازرون اشاره کرد و افزود: ایمن سازی بازار در دستور کار قرار دارد، امسال هم در همین رابطه در دو نقطه بازار (جعبه اف) اطفای حریق نصب شده که در زمان حادثه آب مورد نیاز را تامین می‌کند.

پشنگیان ادامه داد: طرح بازرسی شیر‌های هیدرانت سطح شهر نیز اجرا و همگی سرویس و رنگ آمیزی شده است.

این مقام مسئول، به ساماندهی تیم‌های داوطلبان آتش‌نشان در این سازمان اشاره و بیان کرد: ساز و کاری را به منظور آموزش این داوطلبان تدارک دیده بودیم که با شیوع ویروس کرونا؛ آموزش عملی فعلا لغو شده، اما در تلاش هستیم که از طریق فضای مجازی فعلا آموزش تئوری را پی بگیریم و بعد برای آموزش عملی تدابیری بیندیشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.