سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت انگور از تاکستان‌های مهاباد

مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: برداشت انگور از سطح ۶۴۰ هکتار از تاکستان‌های این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن انگور برداشت شود.

سعید کریمی مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: امسال سطح زیرکشت تاکستان‌های مهاباد ۶۴۰ هکتار است که از این مقدار ۳۸۸ هکتار به صورت دیم و ۲۵۲ هکتار نیز به صورت آبی است.

او افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۲ هزار و ۶۶۴ تن انگور از تاکستان‌های این شهرستان برداشت شود که این مقدار در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

کریمی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار و ۸۲۴ تن محصول از تاکستان‌های دیم با میانگین ۳ تن در هر هکتار و ۸۴۰ تن محصول نیز از مزارع آبی با میانگین ۱۲ تن در هکتار برداشت شود.


بیشتر بخوانید


مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد با بیان اینکه فصل برداشت انگور از ۲۶ مرداد شروع و تا نیمه اول مهر ادامه می‌یابد، بیان کرد: اجرای برنامه‌های ترویجی برای کشاورزان و عدم سرمازدگی موجب افزایش تولید این محصول در سال جاری شده است.

او تصریح کرد: در شرایط بحرانی و کمبود منابع آبی، محصول انگور به علت نیاز آبی کم در استان می‌تواند به عنوان یکی از محصولات جایگزین در استان و در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ترویج و کشت شود.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.