سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حماسه پاوه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه به مناسبت سالروز حماسه آزاد سازی حماسه پاوه ۲۶ مرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه به مناسبت فرا‌رسیدن روز ۲۶ مرداد سالروز آزادسازی شهر پاوه و ضمن گرامی داشت یاد و خاطر امام راحل و شهدای این حماسه بزرگ و ظفرمند بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

حماسه پاوه یک معجزه الهی و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و مردم شریف و انقلابی منطقه اورامانات و شهر پاوه است.

در آن دوران عناصر ضد انقلاب و خود فروخته با پشتیبانی و استکبار جهانی از بابت حاکمیت از دست رفته ستم شاهی دست بر شرارت زده و شهر پاوه قهرمان را محاصره و وارد شهر شده بودند و تعدادی زن و بچه به خاک و خون نشاندند؛ که مردم شریف و جوانان غیرتمند پاوه‌ای و پاسداران دلیر این دیار با افتخار دوشادوش پاسداران و رزمندگان دلیر به فرماندهی شهید بزرگوار چمران جانانه برای حفظ جان مردم دفاع کردند که هجوم دشمن آنقدر بی رحم و وحشیانه بود که هر لحظه احتمال آن میرفت که شهر سقوط کند.

ولی با فرمان تاریخی حضرت امام راحل در آن زمان و حرکت نیرو‌های نظامی به سمت پاوه مردم قهرمان شهر پاوه و پاسداران روحیه گرفتند دشمن وحشت زده از شهر خارج و پا به فرار گذاشتند و حماسه بزرگ ۲۶ مراد پاوه برای تاریخ خلق شد.

بی تردید عمل به آموزه‌های تاریخی و توصیه‌های حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و لبیک گویی به تبعیت از فرامین راهگشای مقام معظم رهبری و اتحاد و همدلی آحاد جامعه مسئولین  و مقاومت و استقامت در برابر زور گویی، تهدیدو تحریم‌های دشمنان ایران اسلامی تکلیفی برای همگان و بهترین انتخاب در ادامه مسیر عزت و استقلال و پیشرفت و تعالی در چهار چوب آموزه‌های دین مبین اسلامی است.
انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.