سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردکانیان مطرح کرد؛

ما داغ کاهش تولید انرژی را بر دل تحریم کنندگان می‌گذاریم

وزیر نیرو گفت: ما داغ کاهش تولید در بخش‌های تولید و نارسایی در بخش‌های درمان را بر دل تحریم کنندگان می‌گذاریم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم عبور از اوج مصرف که امروز در شرکت توانیر برگزار شد گفت: ما در اوج تحریم‌های اقتصادی توانسته ایم تابستان امسال را بدون خاموشی بگذرانیم.

او ادامه داد: در چندماه اخیر باتوجه به بیماری کووید ۱۹ کشور‌های مختلف کاهش عرضه انرژی داشتند، ولی کشور ما در بخش برق ۱۱ درصد انرژی عرضه کرد و در بخش کشاورزی هم ۴ درصد عرضه انرژی داشته ایم.


بیشتر بخوانید


وزیر نیرو گفت: تعهدات صادراتی ما تا حدود ۳۰ درصد نسبت به سال قبل اجرایی شده، ما داغ کاهش تولید در بخش‌های تولید و نارسایی در بخش‌های درمان را بر دل تحریم کنندگان می‌گذاریم.

اردکانیان اضافه کرد:ما ۲۵۰۰ پست فوق توزیع داریم که بخشی از این‌ها نیازمند ترمیم هستند.

این مقام مسئول در خصوص حذف قبوض آب گفت: ما در آستانه اجرای این طرح هستیم و با توجه با شرایط کرونایی امروز یک رفتار هوشمندانه در خصوص مراجعه کمتر ماموران به درب منازل است و این طرح در آستانه اجرا است.

او گفت: وضعیت آب نسبت به سال‌های خشک شرایط خوبی دارد، درصد قابل ملاحظه ای از سد‌های کشور آب دارند و امیدواریم با توجه به شرایط کرونایی و افزایش مصرف کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

ما در هرماه تصفیه خانه و یا هر ۵۰ روز یک سد مخزنی در مدار بهره برداری قرار می‌گیرند و امیدواریم تا پایان این دولت ۱۰ میلیون نفر در روستا‌ها به شبکه آب سالم دسترسی پیدا کنند.

او در خصوص لایحه جدید قانون جامع آب گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موفق شدیم قانون توزیع عادلانه آب را عرضه کنیم که کار مشترک دولت و مجلس وقت بود؛ این قانون، مختص دوره‌ای است که از آن به عنوان دوره مدیریت عرضه یاد می‌شود.

وزیر نیرو اضافه کرد: پایه قانونی را که بتواند دهه‌های پیش رو را پاسخگو باشد، خواهیم گذاشت و به لحاظ ساختاری هم سعی می‌شود الزام‌های مدیریت‌های مبتنی بر حوضه آبریز فراهم شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.