سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بهداشت و درمان هلال‌احمر؛

شیوه نامه حمایت تغذیه بهداشتی گامی در مسیر خود مراقبتی است

علیخانی درباره تدوین شیوه نامه حمایت تغذیه ای بیماران کرونایی از سوی جمعیت هلال احمر توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، افشین علیخانی مدیرکل بهداشت و درمان هلال‌احمر درباره تدوین شیوه نامه های حمایت تغذیه ای از  بیماران کرونایی گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به واسطه وظیفه ای که ستاد ملی مقابله با کرونا در حوزه آموزش همگانی و عمومی بر عهده او گذاشته است کار آموزش عمومی را با توجه به ظرفیت هایی که در اختیار دارد با استفاده از کارکنان و ظرفیت جمعیت داوطلب انجام می دهد.

مدیرکل بهداشت و درمان هلال‌احمر افزود: بخش قابل توجهی از مردم از خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در قالب های مختلف مانند سازمان امداد و نجات بهره می برند و باید گفت با توجه به نقش تغذیه در عملکرد سیستم دفاعی بدن باید به این مهم نیز پرداخته می شد.

علیخانی ادامه داد: در حوزه بیماران بستری به دلیل آن‌که بستری آن ها در مراکز دانشگاهی است برای تغذیه آن ها از کارشناسان زبده و اختصاصی در این حوزه بهره می برند اما باید گفت با توجه به شرایط بدنی باید رژیم غذایی متناسب با شرایط آن ها در نظر گرفته شود اما ذکر این نکته ضروری است که به کار گیری شیوه نامه تغذیه ای ارائه شده می تواند در بهبود شرایط آن ها کمک کننده باشد.

او در پاسخ به این سوال که مردم چگونه می توانند به شیوه نامه تغذیه ای بیماران کرونایی دسترسی داشته باشند بیان کرد: دسترسی به شیوه نامه تغذیه ای با مراجعه به تارنمای جمعیت هلال احمر امکان پذیر است و باید به این نکته تاکید کنم که تا به امروز سندی به دست نیامده که نشان دهد به واسطه مواد غذایی بیماری کرونا منتقل شده باشد و لازم است مردم بدانند در کنار بهره بردن شیوه نامه تغذیه ای رعایت حفاظت فردی همچنان مهمترین سد در مقابله با ویروس کرونا است.

مدیرکل بهداشت و درمان هلال‌احمر در تشریح توصیه های پیش‌گیرانه افزود: ویروس کرونا در دمای 60 درجه سانتی گراد غیر فعال می شود و مردم باید در طبخ غذاها به این موضوع توجه کنند که پخت غذا کامل باشد و در کنار آن نیز کار شست و شوی میوه و سبزی نیز به شکل کامل انجام شود اما باز به این نکته تاکید می کنم که ویروس کرونا از طریق دستگاه هاضمه قدرت شیوع و حیات ندارد.

علیخانی ادامه داد: لازم است مردم در محیط هایی با تراکم بالا از اقلام بهداشتی مانند ماسک استفاده کنند و قبل و بعد از خرید دست های خود را بشویند.

او بیان کرد: ما در ستاد ملی مقابله با کرونا در سطح استان ها اقدام های لازم در حوزه وظایف اختصاصی، بسته های معیشتی و کمک خاص از سوی جمعیت هلال احمر انجام می شود.


بیشتر بخوانید

تازه‌ترین جزئیات از ارائه خدمات درمانی بیمارستان صحرایی ایران در بیروت/ انجام ۸ عمل جراحی تا کنون
انجام ۲۸۶ عملیات امداد و نجات در ۷۲ ساعت گذشته/ ۲۰۶ نفر از مرگ نجات یافتند
استفاده از فضای آموزشی دستگاه ها برای تشکیل خانه هلال


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.