سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سن یک سوم کاربران تیک تاک زیر ۱۴ سال است

بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده یک سوم کاربران تیک تاک در آمریکا زیر ۱۴ سال سن دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه تیک تاک بین کاربران جوان و نوجوان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و این امر باعث شده بسیاری از تبلیغ‌کنندگان و فروشندگان برای عرضه محصولاتشان به سمت این نرم افزار بروند. بر اساس اطلاعاتی که جدیدا از خبرگزاری‌ها منتشر شده،  یک سوم تمامی کاربران این شبکه اجتماعی در آمریکا را نوجوانان با سن ۱۴ سال و یا پایین‌تر تشکیل داده‌اند.

چنین آماری ایجاب می‌کند که تبلیغ‌کنندگان فضای مجازی توجه بیشتری به محصولات خود داشته باشند و همچنین فروشندگان مسائل بیشتری را رعایت کنند. بر اساس آمار منتشر شده در ماه جولای، تعداد کاربران روزانه ۱۴ ساله یا کوچک‌تر مطابق با ۱۸ میلیون نفر بوده است. در مقابل ۲۰ میلیون نفر از آن‌ها سنین بالای ۱۴ سال داشته و مابقی افراد سن دقیقی را مشخص نکرده بودند. تعداد کل کاربران تیک تاک در آمریکا حدود ۴۹ میلیون نفر است.


بیشتر بخوانید


کنترل سن کاربران توسط تیک تاک

برنامه تیک تاک در زمان ثبت نام سن کاربرانش را می‌پرسد و افرادی که زیر ۱۳ سال سن دارند قادر به ارسال ویدئو و اطلاعات شخصی نیستند. اما با این حال دروغ گفتن درباره سن در این برنامه کار دشواری نیست و افراد به راحتی می‌توانند سن دلخواه خود را وارد کنند.

این برنامه همچنین محدودیت‌های سختی برای جلوگیری از این دروغ‌گویی‌ها اعمال نکرده است. بر اساس گفته‌های یکی از کارمندان قدیمی تیک تاک، ویدئو و اطلاعات کاربران زیر ۱۴ سال نیز بارها در این شبکه منتشر شده و مدتی در برنامه وجود داشته تا آن که پس از نظارت‌های صورت گرفته از صفحات برنامه حذف شده است. در مقابل یکی از مسئولان تیک تاک برای دفاع از خود اظهار داشت: "ما برنامه خود را به یک سیستم کنترل سن مجهز کردیم که محتوای مناسب را برای سنین مختلف به نمایش بگذارد".

با شرایطی که تیک تاک دارد و ایراداتی که ترامپ از آن می‌گیرد، بهتر است که سیستم درستی را پیاده‌سازی کرده باشند. این شرکت در صورت نقض قوانین حریم شخصی نوجوانان در فضای مجازی می‌تواند با مشکلات بسیاری روبه‌رو شود و جریمه‌های سنگینی را بپردازد. این شرکت مدتی پیش برای نقض قوانین مشابه مبلغ ۵.۷ میلیون دلار جریمه پرداخت کرد. گفتنی است؛ ترامپ قصد دارد این نرم افزار تا تاریخ ۱۵ سپتامبر به فروش برسد و یا کاملا غیر فعال گردد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.