سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا سرمایه گذاری برای انرژی خورشیدی در خوزستان اندک است؟

استفاده از انرژی خورشیدی در خوزستان می‌تواند بهره وری خوبی داشته باشد، اما مشوق‌ها ترغیب کننده سرمایه گذاران نیستند.

حسن کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: انرژی خورشیدی در خوزستان و استفاده از آن یکی از راهکارهای تولید برق است که نبود مشوق ها، ترغیب کننده سرمایه گذار برای تامین انرژی از طریق خورشید در خوزستان این روزها احساس می شود.

او افزود: واقعیتی در دنیا وجود دارد با این عنوان که آینده انرژی از آن الکتریسیته است. سوخت‌های فسیلی که تاکنون به عنوان منبع انرژی شناخته می‌شدند، در آینده از دایره تولید انرژی کنار رفته و جایگاه خود را از دست می‌دهند.

کریمی با ذکر این نکته که سوخت‌های فسیلی همچنان به عنوان مواد اولیه، موقعیت خود را حفظ می‌کند، بیان کرد: اما منبع انرژی اصلی که تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد، انرژی الکتریسیته است و انرژی‌های تجدید پذیر به صورت کلی در اولویت قرار خواهند گرفت که بسیاری از کشور‌های دنیا نیز به این سمت رفته اند و موفق شدند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز اظهار داشت: همانطور که ایران در زمینه سوخت های فسیلی بهرمنده است، در زمینه انرژی خورشیدی و امکان استفاده از آن نیز در دنیا جزء مناطق مهم هستیم. خصوصا در نقطه‌ای که ذوذنقه مرکزی ایران به حساب می آید، از نقاط اولویت دار کشور است.

این مقام مسئول در خصوص سرمایه گذاری اندک در زمینه تولید انرژی خورشیدی در خوزستان اذعان داشت: علت سرمایه گذاری اندک در حوزه تولید انرژی از نور آفتاب، ترغیب نشدن سرمایه گذاران با توجه به مشوق‌ها است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند، اعتبارات خود را به استان‌های دیگر اختصاص دهند و ما نیازمند هستیم تا مشوق‌های بیشتری در نظر گرفته شود.

حسن کریمی ادامه داد: خوزستان با استفاده از تامین انرژی از طریق سد‌ها عملکرد خوبی داشته است، اما احتمالا خشکسالی‌های اخیر بهره برداری از نیروگاه‌های برقابی را در آینده دچار مشکل کند. ضمن آنکه استان ما نقاط خوبی برای استفاده بهینه در زمینه تولید انرژی خورشیدی دارد، از جمله کانون‌های گرد و خاک که می‌توانند به مزرعه‌ی پنل‌های خورشیدی تبدیل گردند.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.