سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معنویت عزاداری ماه محرم در کنار سلامتی مردم

امام جمعه هرسین گفت: در عزاداری ماه محرم باید هم معنویت مراسم امام حسین علیه السلام با جدیت پیگیری شود و هم سلامتی مردم در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خطیب جمعه هرسین در ابتدای خطبه اول این هفته خود و نماز گزاران خصوصا جوانان را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و گفت: تلاش کنیم که زندگیمان براساس تقوا باشد.

حجت الاسلام اجرایی یکی از مهمترین موضوعات جامعه را مسائل مرتبط با خانواده عنوان کردو افزود:خانواده به عنوان سلول تشکیل دهنده پیکره جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خطیب جمعه هرسین با اشاره به آیات قرآن اظهار داشت:خوشبختی عبارتست از آرامش، احساس سعادت و امنیت و زن و مرد اگر برای کانون خانواده اهمیت قائل شوند از زندگی امن و باسعادتی برخوردار خواهند شد و در این راه باید حافظ همدیگر باشند و همدیگر را از لغزش‌های احتمالی مسیر زندگی بازدارند وجه مشترک همسران در زندگی عمل به فرامین الهی باشد.

اجرایی آزادگان را یکی از مهمترین سرمایه‌های کشور دانست و گفت: ما باید آنان را گرامی بداریم و قدر این آزادگان را بدانیم.

خطیب جمعه هرسین در ادامه اشاره‌ای نیز به کودتای ۲۸ مرداد و داشت و افزود: در کودتای ۲۸ مرداد عبرت‌های زیادی استو  جوانان ما باید از آن درس عبرت بگیرند.

حجت الاسلام اجرایی در پایان به برگزاری مراسم ماه محرم اشاره کرد و گفت: از مسئله مهم محرم هرگز نمی شود گذشت و باید محرم و عزاداری این ماه با شکوه برگزارشود و البته در این راه هم باید به سلامتی مردم توجه شود و هم معنویت مراسم امام حسین علیه السلام با جدیت پیگیری شود.

امام جمعه هرسین گفت: مسئولین هیات‌ها نسبت به مسئله استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت داشته باشند.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.