سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چشم امید بیماران کرونایی به پلاسمای بهبودیافتگان از کرونا

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی از بهبودیافتگان بیماری کرونا خواست تا به شکرانه سلامتی و برای کمک به مبتلایان این بیماری پلاسمای خود را اهدا کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، میری مقدم مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: براساس تازه‌ترین آمار‌ها در ایران تاکنون ۵ هزار و ۴۰۰ بهبودیافته کرونا برای اهدای پلاسما مراجعه کردند که ۴ هزار و ۳۰۰ نفر موفق به اهدای پلاسما شدند.

 او افزود: از ابتدای مرداد تاکنون ۳۴ نفر بهبود یافته در استان موفق به اهدای پلاسما شدند که در مقایسه با آمار منتشر شده در ایران بسیار ناچیز است.


بیشتر بخوانید


میری مقدم با بیان اینکه در این مدت با توجه به نیاز بیمارستان‌های استان، ۵۴ واحد پلاسما برای بهبود بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این بیمارستان‌ها توزیع شده است، بیان کرد: با توجه به کارآزمایی‌های بالینی انجام شده در جهان در خصوص نقش این فرآورده در بهبود مبتلایان به کرونا، درخواست می‌شود بهبودیافتگان از کرونا با مراجعه به مرکز قائم بیرجند واقع در میدان جانبازان پلاسمای خونشان را اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه هر بیمار بهبود یافته از کرونا می‌تواند در زمان طلایی بین ۲۸ تا ۳۰ روز پس از بهبودی برای اهدای پلاسما مراجعه کند، گفت: افرادی که در شیوع اخیر دچار این بیماری شدند می‌توانند به نحوی برنامه ریزی کنند تا بتوانند پلاسمای خود را اهدا کنند.

او عنوان کرد: مرکز خون قائم بیرجند هر روز آماده پذیرش بیماران بهبود یافته از کرونا برای اهدای پلاسمای خونشان است.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.