سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر صنعت خبر داد؛

ذخیره سازی بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی/ کمبود لاستیک برطرف می شود

عباس تابش گفت: چهار میلیون تن کالای اساسی در بازار و انبارهای کشور ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عباس تابش رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور روز پنجشنبه طی سفر به گیلان حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به ذخیره سازی  چهار میلیون تن کالای اساسی در بازار و انبارهای کشور گفت: این ذخیره قابل توجه می تواند برای ایام آتی، نیاز مردم را تامین کند ضمن آنکه کالاهای دپو شده در بنادر هم قابل توجه است و همچنان هم روند ورود و تامین کالاهای اساسی ادامه دارد.

او با اشاره به نظارت هایی که بر اقلام کالایی و خدماتی از طریق سامانه های مختلف همچون سیمبا، اعلام قیمت،  گارانتی و مانند آن انجام می شود، افزود: بازرسی چهار میلیون واحد تولیدی در کشور  توسط دو هزار و ۵۰۰ بازرس کاری دشوار است بنابراین باید با استفاده از سیستم های الکترونیکی و سامانه های مختلف و همکاری مردم بازار را رصد کنیم.

تابش تصریح کرد: در عین حال از توان بسیج و بازرسی اصناف نیز برای بازرسی و نظارت ها بر بازار و بخش های مختلف مرتبط با آن استفاده می کنیم، ضمن آنکه در سامانه‌ای ۱۲۴ ، تمامی قیمت ها به روز موجود است و همه آحاد مردم می‌توانند برای اطلاع از آخرین قیمت ها به آن مراجعه نمایند.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: هر نوع قیمت گذاری و فروش کالا به غیر از قیمت های مندرج در سامانه ۱۲۴ تخلف است و توصیه ما آن است از اجحاف در حقوق مصرف کنندگان در این شرایط به شدت پرهیز شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:  از هفته آینده با توزیع سهمیه های جدید لاستیک، کمبود لاستیک در کشور برطرف می شود.  

او از مردم خواست : در صورت مشاهده هرگونه تخلفی که اجحاف در حقوق مصرف‌کنندگان است به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

 حدود دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی و  بیش از ۱۱۰ هزار واحد صنفی در گیلان فعال است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ر-ز
۰۹:۴۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
چهارمیلیئن تن کالای اساسی کم نیست پس چرا افزایش قیمت روزانه داریم مگرطبق نظرادام اسمیت هرچه عرضه زیاد باشه جامعه اشباع ودرمقابل تقاضا کم ودراین راستا قیمتها تثبیت خواهد شد