سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح یک هزار و ۵۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین در ایلام

آیین افتتاح یک هزار و ۵۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین در اراضی کشاورزی منطقه کنجانچم شهرستان مهران استان ایلام امروز از طریق ویدیو کنفرانس با حضور رییس ‌جمهوری انجام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، رئیس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس پروژه آبرسانی نوین به ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان‌های ایلام و کرمانشاه را با عنوان طرح‌های توسعه منابع آب و خاک مرزی همزمان مورد بهره برداری قرار داد.

سهم استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ هکتار است که این طرح در قالب احداث شبکه‌های فرعی آبیاری سامانه گرمسیری با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۶۰۰ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم که در منطقه کنجانچم شهرستان مهران برگزار شد، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی ، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و معاونان وی و جمعی از مسئولان استان حضور دارند.

کل سهم پروژه سامانه گرمسیری در استان ایلام ۱۷ هزار و ۸۸۹ هکتار است که باید توسط وزارت نیرو اقدامات تکمیل عملیات اجرایی شبکه اصلی آبیاری و تخصیص آب آن انجام شود.

برآورد هزینه وزارت نیرو برای تکمیل سامانه گرمسیری در حوزه استان ایلام جهت ایجاد شبکه اصلی و انتقال آب ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

اردیبهشت ماه امسال نیز از طریق ویدیو کنفرانس رئیس‌جمهوری تعدادی از پروژه‌های کشاورزی، آب و خاک استان ایلام را افتتاح کرد.

دهم اردیبهشت ‌ماه امسال ۱۲۳ طرح زیر بخش کشاورزی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم پنج هزار و ۹۲۰ نفر با حضور وزیر جهاد کشاورزی و از طریق ویدیو کنفرانس به وسیله رئیس ‌جمهوری مورد افتتاح یا کلنگ‌زنی قرار گرفت.

استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی آبی و دیم است که سهم اراضی آبی استان ۱۰۵ هزار هکتار است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.