سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل:

راه اندازی پژوهشکده آموزشی و علمی تغذیه در اردبیل ضرورت دارد

استاندار اردبیل گفت: تغذیه در سبک زندگی مردم نقش مهمی دارد و برای راه اندازی مرکز پژوهشی و علمی تغذیه نهایت حمایت را خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه هم اندیشی با گروه آموزشی تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گفت: مشکل تغذیه زمینه ساز اکثر بیماری ها شده است و راه اندازی یک مرکز علمی و پژوهشی با برنامه ریزی مدون و راهبردی که با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو در استان ضرورت دارد.

او با بیان اینکه کاهش تحرک در فصل کرونایی باعث چاقی در افراد شده است گفت: تغییر سبک زندگی و ارایه آموزش های لازم برای شهروندان جهت پیشگیری از بیماری های زمینه ای از اهداف و برنامه های این جلسات و کمیته های تخصصی است.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه استفاده تغذیه سالم باید در اولویت برنامه های دانشگاه ها باشد گفت: راه اندازی رشته تخصصی تغذیه در دانشگاه های استان پیگیری می شود و باید با راه اندازی این رشته تحصیلی هیات علمی و کارشناسان این رشته برای پیشگیری از عواقب تغذیه نا سالم بصورت علمی و تحقیقی وارد عمل شوند.

بهنام جو ادامه افزود: بانک اطلاعات خوبی در رابطه با سبک زندگی و بیماران زمینه وجود دارد و با تحقیقات بیشتر و اطلاع رسانی دقیق می توان در سبک زندگی مردم و نحوه استفاده از مواد غذایی سالم تغییراتی ایجاد کرد.

در این جلسه دکتر پور فرضی و اعضای حاضر نیز گزارشی از مرکز فناوری تحقیات دانشگاه و مرکز گوارشی دانشگاه علوم پزشکی ارایه دادند.
انتهای پیام/ح

      

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.