سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا:

بزرگترین طرح آبرسانی غرب کشور فردا افتتاح می شود/ ایجاد ۵۰ هزار اشتغال پایدار با اجرای طرح گرمسیری

محمد گفت: ۸هزار نفر در زمان اجرای طرح گرمسیری اشتغال دارند و ۵۰هزار اشتغال پایدار هم بعد از افتتاح کامل طرح ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص نقش این قرارگاه در شکست تحریم ها با اشاره به پروژه های در دست اجرا تصریح کرد: فردا فاز اول طرح بزرگ گرمسیری شامل دو سد، ۳۶ کیلومتر تونل،  ۴۸۸ کیلومتر خط لوله، ۵۵ کیلومتر کانال و ۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی افتتاح می شود . این طرح ۴ فاز دارد و تا ابتدای سال آینده تکمیل خواهد شد.

او ادامه داد: ۸ هزار نفر در زمان اجرای طرح گرمسیری اشتغال دارند و ۵۰ هزار اشتغال پایدار هم بعد از افتتاح این طرح ایجاد خواهد شد که بیشتر در حوزه کشاورزی،  خدمات و صنعت است و می تواند به مهاجرت معکوس و برگشت روستاییان از شهرها به روستاها منجر شود.

محمد بیان کرد: با اجرای کامل طرح گرمسیری،۷۷۰ روستا، ۲۵ شهر و ۱۲ شهرستان آب پایدار خواهند داشت و این طرح  ۲.۵ میلیون نفر و ۱۱۰ هزار اراضی کشاورزی را تحت پوشش آبرسانی پایدار قرار می دهد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اشاره به اهمیت ساماندهی استان‌های مرزی به لحاظ مسائل آب و خاک گفت: سال ۹۳ با تدبیر مقام معظم رهبری ۸ میلیارد دلار به این موضوع اختصاص یافت که شروع خوبی برای طرح‌های آبی در غرب کشور و ۱۲ استان مرزی بود.

محمد افزود: با اجرای طرح‌های آب و خاک در سه حوزه در ۱۲ استان مرزی و غربی کشور برای ۳۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی آب تامین خواهد شد و از ناحیه آن ۱۴۰ هزار شغل پایدار مستقیم برای کشور ایجاد خواهد شد.


بیشتر بخوانید

ساخت بیمارستان های سریع النصب ظرف مدت ۲۰ روز


این مقام مسئول درخصوص سایر طرح های قرارگاه خاتم الانبیا بیان کرد: دو طرح پتروپالایشی را در یک فاز جدید به نام"مهر خلیج فارس"، ظرف مدت دو سال احداث می کنیم.

او تاکید کرد: هر جایی که قوی شویم، دیگر حرفی از تحریم نخواهد بود.

محمد در خصوص راهکارهای قرارگاه خاتم الانبیا برای تامین مالی طرح های استراتژیک گفت: در ۶ ماه دوم امسال پذیره نویسی در فرابورس را برای کمک به هموطنان آغاز می کنیم تا نقدینگی جامعه به سمت تولید و اشتغالزایی هدایت شود.

ضرورت شناخت ظرفیت های کشور

این مقام مسئول در خصوص طرح های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی بر اقتصاد درون زا تاکید دارند. باید ظرفیت های اقتصادی کشور را کامل بشناسیم و  طرح هایی بر اساس ظرفیت موجود به اجرا درآوریم.

او ادامه داد: اگر طرح های آب بر در استان های کم آب اجرا شود جز زیان چیزی ندارد. سیاست های کلی نظام باید بر مبنای شناخت ظرفیت ها  باشد و  این اختیار به استان ها داده شود تا طرح های اولویت دار را معرفی کنند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا گفت: بودجه ما محدود است و  باید به سمتی هدایت شود که بیشترین بهره وری را داشته باشد. بر این اساس شناسایی جامع ظرفیت های استان ها را در دستور کار قرار داریم تا مشخص شود در چه بخش هایی ما می توانیم ورود کنیم و چه بخش هایی باید سایر نهادها ورود پیدا کنند.

مهمترین چالش پروژه های عمرانی

او درباره  مهمترین چالش پروژه های عمرانی تصریح کرد: امسال ۸۳ هزار میلیارد تومان به عنوان بودجه عمرانی تخصیص داده شده که البته این میزان تخصیص درست نیست.

محمد ادامه داد: ۲ هزار هزار میلیارد تومان بودجه کشور است. از این رقم  ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان صرف هزینه شرکت های دولتی شده که در موارد متعددی این هزینه ها اضافه است و دستگاه های دولتی زیان ده هستند. 

بودجه دستگاه های دولتی زیان ده به پروژه های عمرانی هدایت شود

او تاکید کرد: باید بودجه برخی شرکت های دولتی قطع و به  پروژه های عمرانی که به نفع اقتصاد کشور است تخصیص داده شود. بارها مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که ساختار بودجه معیوب است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا تصریح کرد: ۳ هزار میلیارد تومان طرح در دست اجرا داریم. همچنین ۸۱ پروژه عمرانی داریم که اجرای آن به  ۲۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

محمد گفت: کار قرارگاه خاتم الانبیا رسالت محور است نه سود محور و تنها به دنبال حل مشکلات کشور است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.