سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جایگزینی که جای پراید را پر نمی‌کند!/ اختلاف قیمت زمین تا آسمانی پراید با جایگزینش

پس از توقف تولید پراید خودرو‌هایی به عنوان جایگزین معرفی شدند که اختلاف قیمت زمین تا آسمانی با این خودرو دارند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار خودرو در کشور، طی یک دهه گذشته شاهد رفت و آمد خودرو‌های زیادی بوده است، خودرو‌هایی که در اوج محبوبیت بازار ایران را ترک کردند یا محصولاتی که خودروسازان همراه با فشار بیرونی مجبور به توقف خط تولید آن‌ها شدند.

از جمله خودرو‌هایی که از بازار ایران رفت خودرو پیکان بود که زمانی دوست و یار قدیمی اقشار ضعیف به شمار می‌رفت. یکی از نکات مهم در توقف خط تولید پیکان بحث آلاینده بودن موتور این خودرو بود. بعد از آن موتور پیکان بر روی آر دی سوار شد و همچنان قیمت مناسبی داشت، اما این خودرو نیز از رده خارج شد. چرا که وزارت صمت بر این باور است که هر خودرویی با استاندارد‌های زیست محیطی منطبق نباشد باید از رده خارج شود.

بعد از این خودرو‌ها پراید وارد بازار کشور شد، یعنی می‌توان گفت راه ورود پراید به ایران از سال ۱۳۷۲ باز شد. قیمت پراید در آن سال نزدیک به ۲ میلیون تومان بود و خودرویی تقریبا لوکس به شمار می‌رفت. در آن زمان کسی فکرش را نمی‌کرد که خودرویی تا ۲ دهه دیگر قیمتش تا ۳۵ برابر افزایش یابد.

افزایشی که همانند سایر حوزه‌های اقتصادی مثل مسکن و ارز در طی این مدت سیر صعودی داشت. این خودرو در دهه ۸۰ به طور کامل در کشور تولید شد و جایش را بین تمام اقشار جامعه باز کرد. این خودرو به دلیل قیمت پایین به کشور‌هایی از جمله الجزایر، عراق، ونزوئلا، آذربایجان و سوریه با قیمتی بین ۷ تا ۸ هزار دلار صادر می‌شد.

از خانواده پراید در این مدت بیش از ۶ میلیون خودرو تولید شد چرا که اقشار زیادی تمایل به استفاده از آن را داشتند. در طی سال‌های گذشته خبر از توقف تولید پراید آمد، اما این بین برخی خوشحال و برخی ناراحت از این اتفاق بودند چرا که نگرانی از جایگزینی این خودرو وجود داشت.

پراید را می‌توان ارزان‌ترین خودرو تولیدی در کشور دانست. پس از توقف تولید این خودرو تیبا جایگزین آن شد و به نوعی می‌توان تیبا را ارزان‌ترین خودروی تولیدی دانست. اما در حال حاضر پراید ارزان‌ترین خودروی موجود در کشور است که با مبلغی بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رود، خودرویی که اقشار ضعیف جامعه بیشتر متقاضی آن بودند، اما تیبا که قرار است، جایگزین پراید در بازار باشد به چه قیمت به فروش می‌رود؟

تیبا هم اکنون قیمتی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان دارد یعنی خودرویی که باید محبوبیتش را بین تمام اقشار جامعه به دست آورد با قیمتی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

این بین خودروی ساینا و کوییک نیز به عنوان جایگزین‌های پراید معرفی شده اند، اما این خودرو‌ها از نظر قیمتی تفاوت زیادی با پراید دارند و این رویه نشان می‌دهد قشر ضعیف جامعه دیگر نمی‌توانند به راحتی قبل به خودرو دست پیدا کنند!

خودرو ارزان قیمت تولید می شود؟

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص توقف تولید پراید و جایگزینی برای این خودرو، گفت:  بحث قدرت و تناسب خرید شامل ۲ مسئله می‌شود که در آن بحث قیمت کالا و شرایط فروش آن مطرح می‌شود. زمانی که ارزش ماشینی مانند پراید ۴ هزار دلار است و آن را نقد می‌فروشیم و مشتری آن را نقد می‌خرد و در بدترین حالت آن را یک سال بعد دریافت می‌کند.

او بیان کرد: زمانی بحث ماشین بنز ۴۰ هزار دلاری می شود که شرایط فروش متفاوتی نیز دارد. برای حل مشکل فروش نباید محصولی با قیمت پایین عرضه کرد و می‌شود در شبکه بانکی حساب باز کرد.

این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر اینکه برای کاهش التهابات در بازار الزاما نباید محصولی با قیمت پایین تولید کرد، گفت: در ایران اگر بر مبنای نرخ ثابت سال ۹۶ قیمت ها لحاظ شود، باید دید دلار در آن زمان چقدر بوده است و هم اکنون باید دید چه میزان است.


بیشتر بخوانید


زاوه تشریح کرد: چه شده مردم نمی‌توانند ۱۰۰ میلیون بابت خرید خودرو بپردازند؟، تیبا را اگر هم اکنون با نرخ روز دلار محاسبه کنیم، کمتر از قیمت پراید است. اما در کنار این مسائل باید با تورم این خودرو‌ها را محاسبه کنیم.

او تشریح کرد: باید کاری کرد که درآمدها افزایش یابد تا افراد بتوانند بهتر خرید کنند که برای افزایش درآمد نیاز است تا سرمایه ایجاد شود. در گذشته یکی از اقداماتی که برای افزایش سرمایه ایجاد شده بود، دسترسی مردم به منابع بانکی بود و در آن زمان سود بانک ها زیاد بود و مردم به راحتی می توانستند هم خانه هم خودرو بخرند.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: در آن زمان تمام بانک ها هم وام مسکن هم وام خودرو می دانند و دسترسی مردم به منابع بانکی راحت بود. در حال حاضر باید در کنار اینکه ماشین تولیدی داریم، انحصار منابع بانکی را لغو کنیم تا مردم بتوانند آینده خود را تامین و لیزینکی خرید کنند.

زاوه بیان کرد: اینکه تلاش کنیم خودرویی ۲ یا ۳ هزار دلار تولید شود مستلزم تولید مواد اولیه ارزان است یعنی باید دلار را با قیمت نصف کنونی خریداری کرد تا بتوان این خودرو را ساخت که این کار امکان پذیر نیست.

توقف تولید پراید و جایگزینی برای این خودرو

امیرحسین کاکایی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت و کارشناس بازارخودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص توقف تولید پراید و جایگزینی برای این خودرو، گفت: حذف دو خودروی پراید و پژو ۴۰۵ در شرایطی که بازار خودرو همانند سایر بازار‌ها از عملکرد و مدیریت غلط و به تبع آن از فشار‌های تحریمی رنج می‌برد نه تنها به نفع بازار نیست بلکه تنش قیمتی را به مردم تحمیل می‌کند چرا که خودروی جایگزینی با قیمت این خودرو‌ها که در توان مصرف طبقه متوسط و بعضا ضعیف جامعه باشد تولید نشده است.

او با بیان اینکه عدم تولید دو خودروی پراید و پژو ۴۰۵ و خارج شدن آن‌ها از دور تولید به دلیل ارتقای استاندارد مصرف سوخت و یورو ۵ که دولت بر انجام این مولفه‌ها اصرار دارد در شرایط اقتصادی امروز جامعه وارد کردن ضربه به تولید است، گفت: بعد از کش و قوس‌های فراوان بالاخره سایپا اعلام کرد که پراید را از دور تولید خارج می‌کند، در حالی که واقعیت این است که در حال حاضر جایگزینی برای پراید با همین قیمت نداریم.

این کارشناس صنعت خودرو تشریح کرد: تیبا اولین خودرویی است که جایگزین پراید می‌شود، اما این خودرو ۱۰ میلیون گران‌تر از قیمت پراید است بنابراین حذف پراید نه تنها منجر به کاهش قیمت خودرو نمی‌شود، بلکه قیمت پایه خودرو را در بازار افزایش می‌دهد.

کاکایی با تاکید بر اینکه خودروسازی کشور در حال حاضر با مشکل ظرفیت سازی به جد رو به روست، بیان کرد: اگر دولت بر لحاظ کردن استاندارد‌های یورو ۵ تاکید مبرمی داشته باشد بیش از پیش با مشکل برخورد خواهیم کرد.

حذف پراید تا چه زمانی بازار را دچار چالش‌های جدید می‌کند؟

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه حذف تولید پراید بازار را با چالش جدی تولید و قیمت رو به رو می‌کند، گفت: هر چند که هنوز آثار این موضوع به خوبی در بازار به دلیل اینکه بازار خودرو همچنان در وضعیت رکود به سرمی برد و فعالیت جدی نداشته به خوبی قابل مشاهده نیست.

او ادامه داد: از سوی دیگر بازیگران بازار خودرو هنوز سناریویی برای امسال ندارند و نمی دانند چه مسائلی در انتظار این بازار است چرا که تصمیم گیری در بخش صنعت خودرو همه ساله تا خرداد ماه به طول می‌کشد.

این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر اینکه حذف خودروهای ارزان قیمت باعث بروز چالش هایی در بازار خودرو می شود، گفت: این چالش‌ها در ادامه باعث جهش‌های اضافه در بازار خودرو می‌شود. به نظر می‌رسد امسال به دلیل تورم ۳۰ تا ۴۰ درصدی شاهد همین میزان افزایش در کف بازار باشیم. تمام اتفاقاتی که در اقتصاد کلان کشور رخ دهد یک به یک بر بخش خودرو نیز تاثیر می‌گذارد.

کارشناسان بر این باورند که افزایش قیمت خودرو بیشتر تحت تاثیر افزایش قیمت آن از درب کارخانه است و افزایش قیمت مواد اولیه ساخت خودرو به گرانی‌ها در این بازار دامن زده است چراکه در هفته گذشته با اعلام افزایش مجدد نرخ لاستیک گرانی‌ها در بازار خودرو شدت گرفته است و بنابر عقیده کارشناسان افزایش نرخ ارز همسو با سایر عوامل منجر به گرانی در این بازار شده است.

در حالی که مسئولان تامین تقاضای موجود در بازار را راه حلی برای کنترل قیمت‌ها در این بازار می‌دانند کارشناسان بازار خودرو بر این عقیده اند که در حال حاضر اقدامی در جهت تامین تقاضای مصرف کننده در بازار صورت نمی‌گیرد و خودروسازان در حال تحویل معوقات خود هستند چراکه در شرایط فعلی مصرف‌کننده نمی‌تواند با مراجعه به نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز، خودروی مورد نظر خود را با قیمت کارخانه خریداری کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳۶
در انتظار بررسی: ۲
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
پراید با تانک له کنید
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خدا
رضا ماهر
۱۲:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
عدم بهینه سازی در رفت و اند عمومی سبب شده که همه مردم طبیعتا خواهان خودرو ارزان قیمت باشند ولی آیا همه مردم باید ماشین داشته باشند داشتن ماشین بد نیست اما به شرطی که از آن برای استفاده خانواده باشد متاسفانه بخاطر نبودن َشغلطفا مناسب همه به مسافرکشی رو آوردند و گرنه در تمام دنیا مسافر کشی فقط مختص وسایل حمل و نقل عمومی است با اشتغال زایی و متناسب سازی درآمد خانوار و از طرفی حپجلوگیری از مسافرکشی این خودرو را در کشورهای حوزه خلیج 1000 دلار هم نمیخرند بجای تولید اشتغال متناسب و شغل مناسب برای جوانان آنوقت ببینیم کی 100 میلیون میده به ارابه مرگ...
رامین
۰۹:۴۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
در این شرایط اسفناک بازار خودرو بهترین کار ممکن بازگشایی مجدد خط تولید پیکان با موتور بهبود یافته و کم مصرف است گرچه دوران موتورهای بنزینی پایان یافته و باید موتورهای هیبریدی برقی ساخته شود که متاسفانه مافیای بنزین و دلالی خودرو مانع تحقق آنست .
مصطفی
۰۷:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خداکنه روزی برسه که ماشین تو کشورمون اصلا تولید نشه چون اصلا نظارت نداریم فقط بیا ودرست کن جون هیچ یک از شهروندان ایرانی مهم نبوده
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
در ایران هیچ چیز ارزانتر از جان انسان نیست.
قیمت همه چیز چند برابر شده بجز جان انسان که هر روز کاهش میابد
مصطفی
۰۷:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خداکنه روزی برسه که ماشین تو کشورمون اصلا تولید نشه چون اصلا نظارت نداریم فقط بیا ودرست کن جون هیچ یک از شهروندان ایرانی مهم نبوده
مصطفی
۰۷:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خداکنه روزی برسه که ماشین تو کشورمون اصلا تولید نشه چون اصلا نظارت نداریم فقط بیا ودرست کن جون هیچ یک از شهروندان ایرانی مهم نبوده
ناشناس
۰۶:۵۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه نکرده کار رو نبر به کار میخوره ناهار ..... به کار.
ناشناس
۰۵:۰۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
پراید اگر وجدان باشه با همین دلار 24هزارتومان بیشتراز 10میلیون ارزش نداره وهمین پراید و پارس وپژو اگر مجانی بدن امارات به خدا کسی جرعت نمیکنه سوارش بشه
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
سوار نشو
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
اون سوار نمیشه.
تو هم نق نزن
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
باشه چشم تو برو قرصات رو بخور
ایرانی
۰۲:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خدا حق این ملتو ازتون بگیره ظلم و ستم تا چه حد حلال حروم سرتون نمیشه پراید بزاری رو ترازو وزنش کنی انقدر بهاش نمیشه دزدهای کثیف
ناشناس
۰۱:۵۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
قیمت یه اسب متوسط ۶ تومنه به نظر من اسب بخرم بهتره هم مصرفش کمه و هم تولید آلاینده خیلی کمی داره
با این راهکار هم مهمون سواره میشیم و هم مشکلات آلایندگی و آلودگی هو کام میشه
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
مشکل اینجاست که مرگ بر امریکارو یواش میگیم با صدای بلندتر بگین و همیشه در صحنه باشین الابرکت لاه.... ا.ین کا رهارو انجام بدین ماشین ارزون میشود...کجای دنیا همچین مردم غیور ی پیدا میشه ...
دشتی
۲۰:۱۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
چرا شما ها تو هر چیزی کم میارید به امریکا رابطش می دید
ایا امریکا پراید کرد ۹۰ ملیون
ایا بنزین را آرام و کرد ۳ هزار
یا امریکا داره پول های مملکت رو اختلاس می کنه
یه ضرب المثل هست که میگه ( از ماست که بر ماست )
رضا
۰۰:۵۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
اینقدر پشت سر این پراید بیچاره بد و بیراه نگین.
تولیدش در ایران دست یک مشت بیکفایت و خائن افتاد که شد ارابه مرگ، اگه بنز هم بدی بهشون تولید کنن همینه،آپولو هم بدی همینه... سیستمی که در اون از بالا تا پایین دله دزدی هست درست بشو نیست. خانه از پای بست ویران است.
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
ایراد از ماشین نیست
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
تو که باز قرصات رو نخوردی..
هنگ کردی باز
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
جیگری که واسه همه قرص تجویز میکنی...
خودت هم سعی کن از موتوری جنس نگیری.
ماندیم در پسا پراید
۰۰:۳۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
چرا نباید ما هر پنج سال یک خودروی جایگزین داشته باشیم؟ چرا نباید خودرو موجود در بازار داری حداقل چندین آپشن قابل بحث باشه؟ آخه اتولایت ،و اتوفلاشور ،و پلاستیک صندلی ، و قفل چهار در و بوق رو فرمان و ضبط فلشخور و صندلی برقی و شیشه بالابر اتو و خلاصه امثال این اتو ها و ...... اینا شد آپشن؟
چرا جهادگران ما وارد نمیشن؟ این کجا به صلاح ؟یکی توضیح بده ما هم متوجه شیم؟
پارسا
۰۲:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خیلی ساده هست هر وقت مردم برا جون خودشون ارزش قائل شدن در نتیجه کالای بی کیفیت نمیخرن و تولید کننده مجبوره با هر ترفندی یا کمکی از دانش بنیان یا غیره کالای با کیفیت تولید کنه .
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
كاشكي پرايد نميرفت اين به اين خوبي كه قيمت مناسب داشت و زودهم فروش ميرفت حيفه بندازينش بيرون بعد اونا باهاش بلد نيستن رانندگي كنن پرايد هم ازارش به مورچه هم نميرسيد پرايد اگه زبون داشت ميدوني چي ميگفت شماها بلد نيستين با يه ماشين چه جوري رفتار كنيد تقصير من كه نيست
علی
۰۰:۲۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
این تورم و گرانی ها گار داخلی ربطی به دلار و تحریم نداره. فولاد سه برابر تولید میشه اما میفته دست محتکر و دلال. خب گناه مردم چیه که چند برابر باید بخرند. پس تا این کثافت های اقتصادی هستن وضع همینه. با همین شرایط موجود مهندسان وطن دوست بهترین تولیدات خودرو رو میتونن ارائه کنن اما مافیای داخلی مانعه چون منافعشان در خطریه. پس از ماست که برماست. چشم ها را باید خوب شست تا بهتر دید. کوچکترین مساله به دلار و تحریم ربط ندیم. چطوره بهترین خودروی نظامی میسازند با تحریم و ... اما عرضه یه خودرو سواری ندارن؟؟!!!
هموطن منم ایرانی هستم و دوستدار پیشرفت وطنم. اما تا زمانی افعی داخلی هستن امکان نداره وضع بهتر بشه
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
خدا رو شکر هرچی جاشو بگیره یه راه رسیدن به خدای دیگست.به مولا پیکان اینقدر تلفات نداد.اوه یادم رفت پیکان مال آمریکا بود پراید مال کره گرچه کره ای ها دادنش به ایران.نتیجه میگیریم جنس ایرانی اگه توسط سایپا تولید بشه به درد نخوره.والا اینارو بدین به سپاه و ارتش بسازه عالی در میاره.پس باهمت خود خط تولید خودرو رو به بهشت را افتتحاح میکنیم عللللی برکتتت الللله
رضا
۲۲:۳۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
من یه راه حل برای خودروسازان منصف و دوست واشتنی!!! دارم. بنظرم موتور پراید رو روی فرقون سوار کنند من حاضرم قسم بخورم راحت ۵۰ میلیون تومن فروش میره چون این ملت ثابت کردن ک پراید صدمیلیونی هم میخرن چ بسا اگه ۲۰۰ هم میشد میخریدن...از ماست ک برماست..البته این دیگه قدیمی شده بهتره بگم از ماست ک بر دوق یا بووووووق
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
رضا
ایراد از ماشین پراید نیست
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
تو هم از قرص نیست هر دقیقه هنگ میکنی
تولیدت ایراد داره خخخخخخ
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
تو که باز قرصات رو نخوردی..
هنگ کردی باز
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
ٱهای مشتی.... بازم از موتوری جنس گرفتی؟
گمنام
۲۲:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
دوستان چرا واقعیتو نمیبینید، قوطی ماست با دلار افزایش پیدا میکنه بعد توقع دارید پراید بالا نره، این راهش نیست، فقط تعامل با دنیا میتونه اقتصاد ما را نجات بده و گرنه همین اش و همین کاسه است...
نمونه اش کره جنوبی است که خودروها ش آرزوی هر ایرانیه و کره شمالی که علف میخورن...
حسین دارابپور قندعلی
۲۱:۱۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
باسلام واحترام باتوجه به اینکه قیمت ها افزایش هزار درصدی داشته فقط کسانی می توانند خرید داشته باشند که از راههای دیگر پول بدست آ ورده باشند واما افراد کم درآمد به سمت ماشینهای مدل پایین یا بهتر بگویم از رده خارج می روند که مرگ خودشان وخانوادهشان رابه همراه دارد که مصوب آن افرادی است که لایق این سمت نبودنند
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
ایراد از ماشین پراید نیست
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خخخخخخخ
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
تو که باز قرصات رو نخوردی ..
هنگ کردی باز
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
بازم تو اومدی!!! بابا هی میگم از موتوری جنس نگیر عزیز من.
دادشی
۲۱:۱۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
خداحافظ پراید جان
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
ایراداز پراید نیست
علی
۲۰:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
خداهزاربارلعنت کندباعث وبانی تولیدات سایپاوایران خودروکه بنجل ترین خودروهای جهان باقیمت کلان به مردم مظلوم این کشورمیندازن
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
ماکه نمی تونیم بخریم حتی اگر بیست میلیون باشه به زور میتوانیم شکم خود را پر کنیم
احمد
۱۹:۰۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
باید پرایدها رو از سطح شهر جمع کنن
وگرنه با استهلاک شدید باید حالا حالاها قربانی بدیم
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
برو ک یه ماشین آشغال تر از خودت با دوبرابره قیمتت بیاد. خدا ب داد برسه
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
آخه اگه قراره به دلار خودروی ملی بخریم، خوب به دلار حقوق و یارانه و.. بدین. تازه به دلار ماشین خارجی می خریم نه این خودروهای بی کیفیت .
احسان
۱۶:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
با سلام و احترام
تنهاراه پیشرفت درزمینه ساخت خودرو انهدام مافیاهای مخوف و انحصاری خودروسازی است .
اسماعیلی
۱۶:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام دی ۹۸ ثبت نام کوییک ساده با قیمت شصت و دو میلیون کردم سی و هفصد دادم شهریور تحویل خودرو هنوز پیامی نیامده که بقیه پول را واریز کنم ترا خدا زود ماشین رو بدین که گران نشود ممنون
هرکی
۱۶:۱۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
ما ملتی هستیم که دخلمون ریالیه اما خرجمون رو بادلار محاسبه میکنن
بعدم باید داد بزنیم امریکاهیچ غلطی نمیتونه بکنه
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
خداحافظ کاش زودتر میرفتی
مهدی
۰۵:۰۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
متاسفم به سازندگان ومونتاژ کنندگان مافیایی
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
علی برکت الله
سعید
۱۴:۴۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
خدا نگذره پراید و باعث و بانی تولیدش و کسانی که با بی نظارتی ایقد باهاش قربانی گرفتن
mehdi
۱۴:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
برو که هیچ وقت برنگرردی کاش زودتر رفتی بود
فریاد مردم
۱۴:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
دیگه چیزی برامون نمونده.ما مردم وکشور عزییزمون را با این همه سرمایه به فلاکت بدبختی کشیدن
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
میگن درامد ها رو افزایش بدین تا مردم بتونن وام بگیرن ماشین بخرند خب شما چرا سود کمتر نمیگیرین ماشین ارزونتر دست مردم نمیدین؟! اینکه نمیشه اجناس هر روز گرانتر بشن و مردم هم درامدشون افزایش پیدا کنه روزی برسه که یک چوب کبریت بشه خدا تومن اونوقت باز هم افزایش درامد میتونه کارساز باشه
ناشناس
۰۴:۰۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
بعضی مسئولین حرف از روی بی فکری زیاد میزنن. خودشون که بهترین چیزا رو میخرن، هرچقدر هم گرونی بشه اونا پولدار تر میشن ماهم فقیر تر
علی 94
۱۳:۵۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
إنَّ اللّٰهَ لَبِالمِرصاد: قطعاً و بدون ترديد خدا در كمين ستمكاران است...
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
شرکت های خودروسازی ورشکست بشن انشالله، همه راحت میشن
مردم رو بدبخت کردن این خودروسازها
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
این شرکتا برشکست بشن زندگی چند هزار نفر میپاشه اقا یکم فکر کن
Amir
۱۲:۵۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
اینم شانس ما
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
شرمندگی برای دولت و وزارت صمت
عارفه
۱۲:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
چه فرقی میکنه پراید تولید بشه یا نه
گرون گرونه دیگه. فکر کنین حالا پراید شده صدتومن
فقط شکلش عوض شده
حب
۱۲:۳۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام من مهندس براتی هستم تا بیست سال آینده بهترین ماشین ها رو برای ملت عزیزم میسازم که اصلا ربتی به قیمت دلار نداشته باشه و کیفیتش مثل لامبورگینی باشه که توی رویاهاتون میبینین وقیمتش اندازه تیبای امروزی باشه
زیرا خواستن و تلاش کردن توانستن است و من در کال انجام اقدامات لازم و جنگیدن با موانع هستم
عباس
۱۴:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
شما اگه مهندسی چرا غلط املایی داری؟؟ربت؟؟یا ربط؟؟
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
ماشین لامبور گینی رو الان بساز اقای مهندس تا بیست سال کی زندس اصلا کی امید زندگی داره تو این گرونی ها
شما خودت غلط املایی داری اقا
مهندسای مارو
Amir
۲۱:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
ممنون داداش واسه دلداریت ولی اگه واقعا مهندسی بعید می‌دونم بتونی تغییر ایجاد کنی چون یه بچه 4 ساله هم میتونه یه تغییر در پارس و پراید و 405 کنه ولی خب این شرکت ایران خودرو و دولت اجازه پیشرفت نمی‌دن . واقعا مریضین شما خودرو سازا ؟ چرا وقتی میتونین یه ماشین خوب بسازین نمیسازین ؟
امیر
۲۳:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
مهندس شما هیچ کاری نمیکنی
رضا
۰۰:۵۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
زیاد در این مُلک وقت نگذرون.. جمشید آرین ۱۹سال پیش اولین خودروی برقی جهان رو ساخت بردن بهش تهمت زدن زندانی و شلاقش زدن الانم رفته آلمان، برادر مواظب باش منفجرت نکنن.
ناشناس
۰۴:۰۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
مهندس تا 20 سال دیگه کی مرده کی زنده
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
مهندس ایراد از ماشین پراید نیست
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
تو که باز قرصات رو نخوردی...
هنگ کردی باز
پارسا
۰۲:۱۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
دلت خوشه ها . خود مسئولین تو برنامه گفتن تحریم ها باعث این وضع اشفته نیست سوئ مدیریت و دستگاهها و مدیران همیشه در صحنه دلیلش هست . تو الانم اون ماشینو بدی تو بازار فردا یا جلوشو میگیرن یا ربط میدنت به گروه و فاتحه
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
ابن یعنی قشر ضعیف و متوسط دیگه باید فاتحه ماشین خریدن رو بخونن تموم.

.
سوادکوهی
۰۹:۲۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
والا همون پراید رو ایمن تر و ارزونتر کنن بهتره.تو این تورم و اوضاع مریض اقتصادی فقط مردم دارن فقیرتر میشن و محتاج نون شب.....
تو خونه ای هم که فقر بیاد ایمان رخت میبنده.
تورو خدا به داد مردم ستمدیده و مظلوم ایران برسید.
مسیولین وکیل مردم هستن و باید از حق مردم دفاع کنن و ببینن خواسته هاشون چیه ولی اینجا متاسفانه برعکسه و مسیولین خودشونو ولی مردم میدونن و منت میکنن اگه کاری انجام بدن و انتظار دارن مردم مطیع باشن
پارسا
۰۲:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
وقتی تاوان اشتباه ی مسئول در حد صفر باشه پاچه خوار مگه به دیگران فرصت کار میده .
امین
۰۹:۲۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
خواهش میکنیم از دولت. استدعا داریم تمنا داریم مجددا تولید پراید را از سر بگیرند زیرا سالها تلاش ما برای خرید یک پراید صفر به ثمر نرسید و حسرتش بر دلمان ماند. و اینکه این خبر نه تنها باعث خوشحالی قشر ضعیف و متوسط شد بلکه باعث دق کردن ما که سالها تلاش داشتیم و نتوانستیم یک پراید بخریم. از طرفی پراید محبوبیت زیادی بین این قشر دارد. زیرا از هزینه بعد آن و قطعات گران‌تر بقیه خودروها عاجزیم. تشکر.
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
پراید صفر چه تحفه ای هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پارسا
۰۲:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
نهایتا برو ی پراید کار کرده سلامت بخر ولی التماس نکن
یک نفر
۰۹:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
خداحافظ قاتل مردم
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
ایراد از ماشین پراید نیست
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
تو که باز قرصات رو نخوردی..
هنگ کردی باز
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
پراید با متوسط استاندارد حرارت کم موتور از خانواده کیا موتور واقعا میتوان گفت یکی از بهترین‌های جهان از لحاظ استحکام موتور بود موتوری فوق العاده محکم که در شرایط ابو هوای گرم و خشک خم به ابرو نمی آورد .کم مصرف ،پرقدرت ومقرون به صرفه مثلاً این موتور داغهای گروه رنو،سیتروین وپژو فرانسوی که اصلا با اب هوای کشور ما سازگار نیستند ودایما واشر سوزی دارند دمار از روزگار مردم در آورده اند شما در کشورهای گرم مانند استرالیا وافریقا و کشورهای عربی معمولا به ندرت می توانید یک خود رو فرانسوی پیدا کنی چطور ما با ورود این خودروها به بازار چه هزینه های گزافی رابه مردم تحمیل می کنیم.انگاه خودرویی مثل پراید که کاملا منطبق برای مناطق گرم است را از گردونه خارج می کنیم
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
۰۲:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
ایول .
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
اگه پول کشور ما ریال هستش پس چرا با دلار همه چی رو می‌سنجید؟ اگه محصول صدرصد داخلی دارین ربطش به دلار چیه؟ خوبه وقتی یه مصاحبه یا مقاله از این حضرات میزارین محبورشون کنین یکی دوبار بخونن شاید متوجه تناقضات بشن
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
حقوق کارگر ۲تومن .قیمت خونه ۵۰۰میلیون تومن .قیمت ماشین ۱۰۰میلیون تومن .خرج زنده موندن ماهی ۵میلیون تومن .
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
کو، گوش شنوا
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
اکثر جامعه قشر پرایدسوارن بیشترین سود رو میداد اینهمه ماشین توی خیابانها را کی میخواد جمع کنه! جایگاه بازیافت و معاوضه در نضر خودرو ساز کجاست ! با این نگاه میتونن سرپا باشن وگرنه عرصه از خودرو اشباعه! سرشان پایین و کار خودشان میکنن و گرفتاریشان مال عامه مردم شده!
حمید
۰۴:۵۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
واقعا پراید یار خوبی بود شاید ارابه مرگ باشه ولی پامونو بلند میکرد واقعا چه ماشینی بود باهاش حال کردم ولی مثل دایناسورا منقرض شد روحش شاد پراید
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
خدا شفات بده
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
واقعا که
@gmail.com
۰۳:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
اگر محصولی تولید بشه که همه قطعاتش از داخل تولید بشه و ۲برابر سمند و ۱۰برابر پراید بهتر باشه همه تولیدات از داخل باشه حتی کوچترین پیچ آن ماشین رو میشه با قیمت سال۸۵ خرید
پارسا
۰۲:۳۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
حالتون خوبه نه واقعا خوبید . اگر از فلان چیز ۱۰ برابر خوب باسه واز بهمان چیز ۵ برابر بهتر باشه معنیش اینکه ایران بشه ژاپن یا انگلیس یا المان اون به من بگو کجای قوانین و کدوم مدیران ما مثل اون کشورها هستن .
ناشناس
۰۲:۵۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
خدایی یه شخص چجوری دلش میاد کلی پول بده یه گاری سوار شه
پراید نهایتش باید 10 میلیون تومن ارزش داشته باشه
کاش منم یروز ماشین دار بشم
۰۲:۵۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
داستان کوتاه...
پدر و پسری از مسیری میگذشتن دیدن میتی رو دارن تشییع میکنن پسر گفت پدرجان این میت رو کجا میبرن؟؟؟ پدر گفت پسرم میت را جایی میبرن که نه آب هست نه غذا نه نان است و نه دوا
پسر گفت عجب پس او را به خانه ی ما میبرند!!!!
میدونم ربطی به موضوع نداشت
همینجوری یاد این داستان افتادم
ابوالفصل
۰۲:۳۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام من ۹۳میلیون دارم امانمیدونم چ ماشینی بگیرم ۴۰۵داشتم فروختم کسی میتونه راهنماییم کنه
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
دست دوم بخر. سمند یا تویوتا کریسیدا یا ریو بخر
ایمانی
۰۱:۲۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
پرادو بخر
پارسا
۰۲:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
من میدونم چطوری روشنت کنم خودت متوجه بشی چی بخری . کسی که نمیدونه بعد از رد کردن یه مالی یا پروژه ای چه میخواد بجاش بزاره اصلا نباید بفروشه برو همون ۴۰۵ خودتو گرونتر بخر .
ناشناس
۰۲:۲۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
واقعان که
مجید
۰۱:۳۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
تو این فشار حداکثری تحریم ترامپ تخمینش دلار در ایران را ۸هزارتومان فرض کرده بود ولی مسئولین ما با نام تحریم دلار رو تو۲۲هزارتومان نگه داشتن
بهمن
۰۱:۳۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
خودروساز:
زیادی حرف بزنید تعدیل نیرو میکنیم
حالا همه با هم بگید زنده باد سایپا، زنده باد ایران خودرو
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
بیرون کن
ایمانی
۰۱:۲۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
زنده نباد ایران خودرو زنده نباد سایپا
adrin
۰۱:۲۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
من با۲۵سال سن امید به زندگی ندارم..پراید که کیفیتش مثل قوطی رب میمونه چرا انقدر قیمت داره..کلا تا کی گرونی و فقر..به خدا بیان بکشنمون راحت بشیم...والله ازشون راضی ام..دیگه نمیکشیم..بیان ببرنمون یه گوشه چالمون کنن شرف داره به این زندگی
نوید
۰۰:۵۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
ای بابا
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
آدم چه ماشینی بخره بهتر از پراید اما به قیمت پراید همون ۳۸ میلیون
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام درست پراید از رده خارج کردین اما فکر مردم
هستین چه ماشینی بخرن قیمت مناسب باشه پراید ماشین عالی بود هم قیمت هم بصرفه من از سال ۹۳ صفر خریدم از کمپانی صفر ۲۱میلیون تومان بعد از پراید چه میشه خرید دولت فکر مردم نیست گرونی پشت گرونی عامل تمام فساد گرونی دولت هست تمام مردم باید فکر خودشون باشن
کشورم ابرقدرت
۰۰:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام ،ماشینی که وزارت دفاع می زنه کجا و این حلبی ها کجا ، ما توان خرید نداریم ، ماشین های ساخت دو صنعت خودرو سازمون نود درصد این خودرو ها تست ایمنی و شاخص بین المللی ندارند! بعد چندین میلیون بالاتر از قیمت واقعی عرضه میشه ! امیدوارم ب خودمون بیاییم ما طوفان ساختیم ، باید، ارتش و سپاه وارد بشوند تا جهان رو تکون بدن!
ناشناس
۰۱:۲۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
من نمیدونم ارتش یا سپاه که این همه قدرت دارن چرا شروع به خودرو سازی نمیکنن اگر این دو تا وارد بشن برای ماشین درست کردن حتما بهترین ماشین هارو درست میکنن و با قیمت مناسب به دست خریدار میرسه.
ایرانی
۰۰:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
اگه موقع دعوا یه طرف دعوا مرتب بزنه تو گوش طرف و اون یکی طرف دعوا مرتب سکوت کنه خوب معلومه که طرف اول جری تر میشه پشت سر هم با مشت و لگد میفته به جون طرف دوم دعوا ...
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
بهتر ما که نمیتونستیم بخریم.هر چی گرونتر بهتر.
ناشناس
۰۳:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سال 72 دو میلیون صد تا سکه میشده
چقدر گرون بوده
حقوق کارمند 10هزار تومن بوده
شهاب
۲۳:۴۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
تو این اوضاع حتی گاری هم نمیشه خرید
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
هه هه واسه خداحافظی ارابه مرگ ،مراسم گرفتن.
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
هه ارابه مرگ !!! این چه حرفی است که عده ای از همدیگر یاد گرفته اند .ماشین از هر نوع بزگ،کوچک،سبک ،سنگین اگر به دستورالعمل کارخانه و قوانین راهنمایی و رانندگی بی توجه باشی همه ارابه مرگند مگر نه اینکه ماشینهای دیگر اصلا نفری راتا حالا نکشته آمد ماشین پراید از لحاظ موتوری فوق العاده مستحکم ،پرقدرت وار لحظه شکل هم زیبا بود ولی به شرطی که به لحاظ احساسات جوانی و هیجانات کاذب با آن سرعتی که شمابااین خودرو می رفتید نه پراید بلکه هر نوع خودرو دیگری باشد دچار مشکل می شویدولی تکرار لحظه سوارشدن برهذ اتومبیلی منطقی فکر کنی وبگوبب این وسیله حمل و نقل من است باید با مدارا وطبق بروشور کارخانه و قوانین. رانندگی رفتار کنی میتوانی سالهای طولانی از پراید بدون مشکل استفاده کنی پی درهمه امور اگر منطقی فکر و عمل کنیم همیشه سالم و پیروز هستیم.
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
بالاخره این قاتل ملت رخت بر بست
حسن
۲۱:۳۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
واقعا هیچ منصفانه نیست که خودروی ساخت کشورمون قیمتشو طبق دلار حساب کنن با این حساب باید گفت پرایدم هم ساخت ایران نیست چون طبق دلاره قیمتش،ایران اصلا فک نکنم بتونه چیزی بسازه جز ظروف یبار مصرف قیمتشم طبق دلار نیست.
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
مواد یکبار مصرف هم از چین میاد
اقای واقع بین
۲۱:۳۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
عرصه تولید ....صنعت شکست خورده و کمیت.و انحصاری

عرصه رقابت ...کیفیت و شکستن قیمتها ..اونم با متنوع طلبی
...
مدیران کم سواد .....
محبوبه
۲۱:۱۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
یا خدا
سالار دشت جنوب
۲۱:۰۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
بسیار ناراحت کننده س که مردم ایران با بی لیاقتی مدیران به روزی افتادن که نگرانرفتن پراید هستن
درسته با رفتن پراید، قطعا خونه هم گرون میشه ولی شما کشورهای دیگه رو ببینید که توی چند سال اخیر چه پیشرفتی توی صنعت خودرو و رفاه مردمشون ایجاد کردن
دو نکته به نظرم میرسه که جا داره بگم:
1- فرصت کافی به تتولید کنندگان داخلی داده شده و بی لیاقتی اونها ثابت شده و نباید جان و پول مردم رو فداشون کنن که عین خیانت به مردم ایران هست
2-افرادی که دم از حمایت از تولید ایرانی میزنن باید تغییر موضع بدن و از جیب ایرانی دفاع کنن چون خیلی وقته خالیش کردن و سفره مردم به هییییییچ رسیده
یا حق
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
تيبا ممكنه ده ميليون گرونتر باشه ولي ايمني و استحكامش دو برابر پرايده
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
تيبا با پراید هیچ فرقی نمی کنه من به شما پیشنهاد می کنم اگه به فکر ایمنی خودت هستی بنز سال تولید 2000بخر ولی ماشین ایرانی نخر البته اگه فکر ایمنی خودت و خوانوادت هستی اگه هممون نخریم هم مجبور میشن کیفیت و بیارن بالا هم قیمت و بیارن پایین
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
خخخخخخ همون پرایده
پارسا
۰۲:۴۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
باز کیلویی نظر دادین . اگه واسه جون خانواده ارزش قائلید ی خارجی دست دوم بخر . موقع فروش ضرر میکنی اما این ضرر بجای مرگ و جراحت خودت و خانواده ات هست .
علی
۲۰:۵۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
به این دورغگوها بگویین این پرایدی که به ملت ایران میفروشین به کشورهای خارج چند میدین دوروغگوها
ایرانی
۲۰:۲۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
گفتا ز که نالیم از ماست که بر ماست وقتی پیش فروش میکنن نصف جمعیت ثبت نام میکنه با بالا ترین قیمت و نمیدونه که قرار چی در بیاد آخر عاقبتش این میشه
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
دزدی دولت از جیب مردم چیزی غیر از این نیست کالای داخلی یا قیمت دلار
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
واقعا خسته نباشید بجای شما واقعا ما خجالت میکشیم چی فکر میکردیم چی شد ملت ایران نباید قبول کنه چرا ۱۰۰میلیون بدیم پراید سوار شیم چرا ملت ایران حق سوارشدن به خودرو لوکس نداره تا کی باید حسرت به دل بمونیم
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
بعضی از مردم که پول ندارند مجبورند پراید بخرند
حسنو
۱۹:۵۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
زاوه تشریح کرد: چه شده مردم نمی‌توانند ۱۰۰ میلیون بابت خرید خودرو بپردازند؟!!! وقتی چهار نفر مثل آقای زاویه فکر کنن که مردم هنوز دارن.... حق دارین پراید بکنین 209 میلیون. از رده خارج کردن پراید اشتباه تاریخی برای خودرو سازان بشینید مگس بپرورنین
جعفر
۱۹:۵۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
خواهشن خودروهایی که در پاركینگ ه‍است
باقیمت منآسب برسؤنید
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
خودروی ارزان؟؟؟
خودروی محبوب؟؟
سارا
۱۹:۲۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
مگه پراید تولید داخل بود که متوقف بشه؟؟
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام دوستان لطفا دسته جمعی برای اون آدمی که زیر همه پست ها قیمت ماشین های خارجی رو 500،000،000 نوشته دعا کنیدشفا پیدا کنه
بیچاره مادر خواهرش.
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
افزایش جمعیت ایران هم ازنظر دشمن وهم ازنظر دولت ایران خوشایند نبود،آنکه جمعیت گسترده ای رامقابل خود می دید و ترس داشت.ودولت ایران هم مجبور بود اندکی ازبودجه را هزینه کند وبرایش خوشایند نبود،چون ......بله خودرو سازی باحمایت دوست ودشمن درایران با این کیفیت پا گرفت تاکنترل جمعیت صورت پذیرد.
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
پراید منقرض شد هههههههههه
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
بعضی مردم توان خرید یه خودرو رو داشتن دیگه اونم ندارن
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
خدایا چه کنیم با خستگی های کار

پرایدم دیگر ارزوست
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
حالا با افزایش جمعیت باید چکار کرد خخخخخخخخخخخخ
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
تاندون بخر
نصیروند گرمی مغان
۱۷:۲۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام.از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار داریم در جهت احیای حقوق پایمال شده مردم گام بردارد نه در جهت کمک به گرانی دو شرکت انحصاری،مافیایی و احتکاری سایپا و ایران خودرو،قیمت تمام شده پراید و تیبا زیر پانزده تومن و پژو پرشیا و ال نود زیر بیست و پنج تومن است.سپاس
پروسه
۱۷:۲۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
خلایق هر چ لایق
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
اگه قرار باشه ماشینی جایگزین پراید بشه باید به اون حجم تولید و عرضه بشه. الان مدتهاست توی برنامه های فروش سایپا خبری از تیبا نیست. انگار میخوان ساینا و کوییک رو جایگزین بکنن. تیبا و ساینا و کوییک خیلی باهم فرق ندارند.
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
دلم از این می سوزه مردم میان حرفای دلشون فقط می تونن زیر این چنین گزارش ها بنویسن که هیچ کسی جز خودشون نمی خونه و مسئولین به فکر خودشونن
خدا خودت که می خونی جوری اینارو بزن که بفهمن یه خدای بالا سرشون هست که ناظر به اعمال مفسدانه اوناس
Morteza
۱۶:۵۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
من نمیدونم چه فکری کردید توی این موقعیت پراید از تولید گذاشتید کنار همینجوری ماشین نمیدید بیرون پراید که از رده خارج کردید تا از این هم گرون تر کنید ماشینو دوستان خوشحال نشید که تولید نمیشه چند وقت دیگه پراید میشه 120 میلیون
سعید
۱۶:۵۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
خدا را شکر یه محصول بی کیفیت حذف شد
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
کی میگه در کشور ایران آمار بیکاران زیاد است دلاالی در تمام کشور یک مسئله ونوعی شغل محسوب میشود . با این همه دلال خودرو چرا گران نشود ؟
حمید
۱۶:۵۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
اولا ملت مسخره شما نیست که هربار یه چیز میگید
دوما اگه لیاقت داشتید ارتقاش میدادید نه حذفش
سوما الان هم یه راه دیگه بجز پراید واسه پول درآوردن پیدا کردید.
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
متاسفم بر دولت تدبیر و امید
محسن
۱۶:۴۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
آقا حق وحقوق مارو هم به دلار حساب کنید.مگه ما با دلار پول میگیریم که میگین اون موقع دلار اینقدر بوده.اگه اینطور باشه من باید ماهی ۴۰۰۰دلار بگیرم اون وقت قیمت خودرو عادلانه است
ممد
۱۶:۴۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
عکس اخرین پراید ک زدن جلوش ناقصه
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
آبشناشو باید جدا بخری :)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
پراید یار مهربان
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
توی ک سواد نداری نظر نده دلار ۲۳ یا ۲۴ تومنی شما ک ارض دولتی برا تولید گرفتین بیخود میکنی بحث گرانی دلارو بهانه افزایش قیمت خودرو معرفی میکنی ملت مسخره شما نیستند