سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیلی: ایران نمی‌خواهد ترامپ پیروز انتخابات نوامبر باشد

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل ضمن اتهام‌زنی به ایران مدعی شد این کشور نمی‌خواهد دونالد ترامپ بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی پیروز شود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل مدعی تلاش ایران برای مداخله در انتخابات سوم نوامبر به منظور جلوگیری از پیروزی دونالد ترامپ شد.

نیکی هیلی، سیاستمدار تندرو آمریکایی که برای مواضع ضد ایرانی خود شناخته شده است، در پیامی در حساب توییتر خود به طرح این ادعا پرداخت و گفت: مقامات ضد جاسوسی آمریکا اقدامات تهران برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ را اعلام کردند. گزارش روز جمعه جامعه اطلاعاتی نشان داد ایران قصد دارد با توسل به نشر اکاذیب مانع پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات شود.

ویلیام اوانینا، رئیس مرکز ملی امنیت و ضد جاسوسی آمریکا روز جمعه مدعی تلاش ایران، روسیه و چین برای مداخله در انتخابات سوم نوامبر این کشور شد. این مقام بلندپایه آمریکا مدعی شد این سه کشور در تلاشند تا با استفاده از ابراز‌های اینترنتی اقدام به تاثیرگذاری بر رای دهندگان، ایجاد ناآرامی و تضعیف اعتماد عمومی به فرآیند انتخابات شوند. اوانینا افزود روسیه به دنبال تضعیف شانس پیروزی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات پیش رو در برابر دونالد ترامپ است.

رئیس مرکز ملی امنیت و ضد جاسوسی آمریکا بدون ارائه هیچ مدرکی مدعی شد: ایران انتخاب دوباره ترامپ را به معنای تداوم فشار‌های واشنگتن بر خود می‌داند و بنابراین تلاش خواهد کرد تا از طریق نشر اکاذیب در شبکه‌های اجتماعی و به راه اندازی اقدامات ضد آمریکایی از تحقق آن جلوگیری کند.

آمریکا بار‌ها دیگر کشور‌ها را به نقض قوانین و تلاش برای اقدامات مخرب در حوزه سایبری متهم کرده است. این اتهام زنی‌ها به قبل از آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برمی گردد. در آن زمان واشنگتن، مسکو را به تلاش سایبری برای تاثیر گذاشتن در نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶ متهم کرد. ادعا‌هایی که نه تنها در نتیجه تحقیقات دو ساله بازرسان وزارت دادگستری آمریکا به اثبات نرسید و بلکه هیچگاه از سوی روسیه نیز تائید نشد.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
لازم نيست ما زحمت بكشيم ترامپ خودش خودش رو نابود كرد