سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ۲۱ هزار آزمایش کرونا در چهارمحال و بختیاری

از ابتدای شیوع بیماری در چهارمحال و بختیاری تا کنون حدود ۲۱ هزار نمونه آزمایش کرونا انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای شیوع بیماری در چهارمحال و بختیاری تا الان چیزی حدود ۲۱ هزار نمونه آزمایش کرونا انجام شده است.

او افزود: وضعیت بیماری کرونا همچنان مثل سابق است اگرچه در کشور سیر صعودی بیماری را شاهدیم، این موضوع در استان نیز به همین شکل است.


بیشتر بخوانید


رحمانی با اشاره به اینکه وضعیت موجود شکننده است و قابل اطمینان نیست اضافه کرد: همه چیز به خود مردم و رعایت دستورالعمل‌ها از سوی آن‌ها باز می‌گردد.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری در چهارمحال و بختیاری تا الان چیزی حدود ۲۱ هزار نمونه آزمایش کرونا انجام شده است، از این تعداد بیش از چهار هزار مورد مثبت مبتلا به کرونا داشتیم و ۱۰۷ مورد نیز براثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

رحمانی با بیان اینکه عمده مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند ولی آن تعدادی که به موازین بهداشتی توجه نمی‌کنند مقصر وضعیت موجود هستند گفت: تا چند هفته پیش عمدتاً علت ابتلا مراسمات عروسی و ختم بود، اما الان بسیاری از موارد ابتلا که در هفته گذشته با آن مواجه شدیم به دلیل حضور در بازار و مغازه‌ها بوده است.

او با تأکید بر اینکه مردم از ورود به مغازه‌ها یا فروشگاه‌هایی که افراد بدون ماسک در آ‌ن‌ها هستند، خودداری کند افزود: به تنهایی ماسک زدن حدود ۲۵ درصد از فرد محافظت می‌کند، طرف مقابل هم باید ماسک بزند تا حفاظت به ۹۵ درصد برسد.

رحمانی اضافه کرد: تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها می‌توانند از سوار کردن مسافران بدون ماسک خودداری کنند، خودمان هم نباید سوار تاکسی یا اتوبوسی که راننده یا مسافرانش ماسک ندارند، شویم.

او با اشاره به اینکه ناچار هستیم فعلا به این شکل زندگی کنیم و رعایت کنیم ادامه داد: رمز موفقیت همه کشور‌هایی که در کنترل کرونا موفق شدند اجباری کردن استفاده از ماسک بود.

رحمانی گفت: یکی از راه‌های استفاده همگانی از ماسک در دسترس و ارزان بودن آن است، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد داده شد تا بخشی هزینه‌های آزمایشات و درمان را از بیماران دریافت کند و تحت عنوان یارانه برای توزیع ماسک اختصاص دهد.

او افزود: در شرایط موجود مردم همچنان از ماسک حتی ماسک‌های پارچه‌ای دست دوز یا چندبار مصرف استفاده کنند.

رحمانی اضافه کرد: نمی‌توان قطع به یقین گفت استفاده نکردن عده‌ای از ماسک صرفا به دلیل قیمت بالای آن است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.