سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گچساران همچنان در وضعیت قرمز

فرماندار گچساران گفت: وضعیت گچساران به لحاظ شیوع ویروس کرونا همچنان قرمز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علی خوان پایه فرماندار گچساران در جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در گچساران سی وپنج هزار و ۶۰ مورد نمونه تست کرونا گرفته شده که از این میزان یکصدو ۳۸ مورد در هفته اخیر بوده است.

خوان پایه با بیان اینکه تاکنون هشتصد و ۶۹ مورد از تست‌های انجام شده ابتلا به ویروس کرونا مثبت بوده است افزود: از این تعداد چهار صد و ۶۵ نفر مرد و چهارصد و ۴ نفر زن بودند که از این تعداد نیز ۲۳ بیمار کرونایی در گچساران فوت شدند.

او بیان کرد: از بیماران کرونایی بالاترین تعداد بستری در شهرستان ۵۲ مورد بوده وکمترین تعداد بیمار بستری ۱۸ نفر بوده است.
 
فرماندار گچساران افزود: مردم نباید شرایط را عادی تصور کنند، چون این بیماری در ماه‌های آینده و با سرد شدن هوا وجود بیماری‌های آنفولانزا و سرماخوردگی شرایط را برای کنترل سخت‌تر خواهد کرد.

خوان پایه گفت: مردم همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، شرکت نکردن در مراسمات عروسی و عزا و رعایت فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا به شیب نزولی بیماری کرونا برسیم و شهرستان به شرایط عادی و سفید بازگردد.

غلامیان سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران نیز گفت: برای کنترل بازار و رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط صنوف شهرستان گچساران تاکنون سیصد و ۶۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده است.

او افزود: از بازدید‌های انجام شده ۱۸ مورد اخطاریه بهداشتی، ۳ مورد اخطاریه پلمب و ۳ مورد پلمب بودند که موارد پلمب شامل ۲ فروشگاه خواربار فروشی و یک سالن آرایش بوده است.

غلامیان بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا از کارگاه ها، مطب ها، کلینیک ها، آزمایشگاه ها، بانک‌ها و ادارات شهرستان گچساران هم بازدید شده و اخطارهای لازم برای رعایت نکات بهداشتی به آنان اعلام شد.
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.