سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقایقی جالب و باورنکردنی درباره باگز بانی که نمی‌دانستید

در این مطلب به یازده نکته جالب درباره باگز بانی اشاره شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، باگز بانی از نمادین‌ترین شخصیت‌های کارتونی تمام دوران است. در اوایل دهه ۳۰ میلادی برادران وارنر خرگوش‌های کوچک سخنگو را وارد کارتون‌های خود کردند. اما خرگوش سرکش و دوست‌داشتنی ما در سال ۱۹۴۰ به‌طور رسمی متولد شد و اخیرا هشتاد سالگی او بود.

برای آشنایی با یازده حقیقت جالب و باورنکردنی درباره این خرگوش بامزه و دوست‌داشتنی، با ما همراه باشید.

۱- شخصیت فرعی در کارتون پورکی پیگ

در سال ۱۹۳۸ پورکی پیگ در یکی از قسمت‌های کارتون به شکار می‌رود و با خرگوش بی‌نامی آشنا می‌شویم که همان باگز بانی خودمان است. البته تا سال ۱۹۴۰ سروکله این خرگوش در دیگر ساخته‌های برداران وارنر پیدا نمی‌شود.

۲- خلق در محدودیت زمانی

برادران وارنر در سال ۱۹۳۸ می‌خواستند به‌سرعت یک کارتون بسازد. سال قبل Porky’s Duck Hunt را ساخته بود که در آن شخصیت دافی داک معرفی می‌شود. «باب کلامپت» برای صرفه‌جویی در زمان تصمیم می‌گیرد از شوخی‌ها این کارتون استفاده و اثر جدیدی را خلق کند. در همین گیرودار یک نفر پیشنهاد می‌دهد؛ به اردک لباس خرگوش بپوشانند و نتیجه آن می‌شود کارتون Porky’s Hare Hunt.


بیشتربخوانید


ایده تا چند سال بعد در همین حد می‌ماند تا این‌که در سال ۱۹۴۰ خرگوش بازیگوش و زبل برادران وارنر خلق می‌شود.

۳- تقلید صدای باگز بانی از دافی داک

«فریز فرلنگ» کارگردان مجموعه کارتون لونی تونز تصمیم می‌گیرد صدای خرگوش، شبیه دافی داک باشد (شخصیتی که امتحانش را به‌خوبی پس داده بود). پس صداپیشگی به «مل بلانک» صداپیشه دافی داک می‌رسد. صدای خرگوش بانمک ما به‌اندازه بقیه شخصیت‌های این مجموعه یعنی توییتی، اسپیدی گونزالس و ماروین د مارتین خوب از آب درمی‌آید.

۴- الهام از کلارک گیبل

مدل هویج خوردن باگز بانی از یکی از سکانس‌های فیلم در یک شب اتفاق افتاد (Happened One Night) الهام گرفته شد؛ جایی که «کلارک گیبل» به حصار تکیه داده و هویج می‌خورد. جالب است که شخصیت گیبل در فیلم هم از «گروچو مارکس» الهام گرفته‌شده است.

۵- کارگردان نگران بود که باگز بانی قلدر به نظر برسد

«چاک جونز» کارگردان باگز بانی در مصاحبه‌ای در سال ۱۹۹۸ گفت: «خیلی مهم بود که او در مواردی برای خشمگین شدن تحریک شود، زیرا در غیر این صورت قلدر به نظر می‌رسید و این چیزی نبود که ما می‌خواستیم. دوست داشتیم شخصیت خوبی باشد».

۶- باگز بانی گاهی اوقات از المر فاد شکست می‌خورد

المر فاد همان شکارچی است که همیشه با باگز بانی کلنجار می‌رود و اغلب از او شکست می‌خورد، اما در انیمیشن What’s Opera, Doc در سال ۱۹۷۵ خرگوش بازیگوش داستان مغلوب المر فاد می‌شود.

۷- حضور در پروپاگاندای جنگ جهانی دوم

باگز بانی در فیلم‌های کوتاهی که درباره لزوم رعایت بهداشت و فاش نکردن اسرار برای سربازان آمریکایی در طول جنگ جهانی دوم به نمایش درمی‌آمد، حضور داشت! این فیلم‌ها از جمله اطلاعات طبقه‌بندی‌شده بودند و حتی کارمندانی که انیمیشن‌ها را برای کمپانی برادران وارنر جمع می‌کردند هم اجازه تماشای محصول نهایی را نداشتند.

۸- حضور در سریال ساینفلد

در فصل چهارم سریال پرطرفدار ساینفلد (Seinfeld) وقتی دار و دسته ساینفلد به تماشای اپرا می‌روند، جری بخشی از آهنگ متن The Bugs Bunny/Road Runner Hour را می‌خواند و الین در واکنش به او می‌گوید: «همه اطلاعات فرهنگی بالایت از کارتون باگز بانی می‌آید».

۹- استفاده از باگز بانی برای مطالعه حافظه کاذب

استفاده از خرگوش بانمک برادران وارنر در روان‌شناسی ماجرای بسیار جالب دارد. داستان ازاین‌قرار است که روانشناسان تبلیغات جعلی دیزنی لند با حضور باگز بانی را به مردم نشان می‌دهند. بیشتر آن‌ها ادعا می‌کنند وقتی به آنجا سر زدند او را هم دیدند. درصورتی‌که این شخصیت اصلاً در تم پارک‌های دیزنی حضور نداشته!

۱۰- صداپیشه باگز بانی به هویج حساسیت نداشت

این شایعه که صداپیشه باگز بانی به هویج حساسیت داشته به سال ۱۹۴۵ بازمی‌گردد وقتی‌که انیماتور‌ها در مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفتند: «بلانک هویج را گاز زد و سپس تف کرد، چون در غیر این صورت مریض می‌شد». بعدتر «چاک مک کیبن» مدیر اجرایی استودیو بلانک گفت او فقط برای این‌که بتواند ادامه دیالوگ‌ها را بگوید این کار را کرد و اصلاً به هویج حساسیت نداشته. البته بلانک هیچ‌چیز سالمی را دوست ندارد.

۱۱- ناجی به نام باگز بانی

در سال ۱۹۶۱ بلانک (صداپیشه کاراکتر) در یک تصادف رانندگی به‌شدت آسیب می‌بیند و برای چند هفته به کما می‌رود. تا اینکه پزشک از او می‌پرسد: «باگز بانی امروز چطوری؟» ناگهان بلانک که تا آن روز هیچ واکنشی نداشت با صدای بانی می‌گوید: «چه خبر دکتر؟» پزشک بلانک معتقد است بانی خرگوشه تلاش می‌کرد جانِ بلانک را نجات دهد.

منبع: ویجیاتو

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
ممنون از اطلاعاتتون
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
اونجا نمیگه چه خبر دکتر . میگه احوالت دکی