سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب مشهد چه زمان محقق می‌شود؟

بیشتر منابع آبی شهرداری مشهد، در شرق شهر قرار گرفته و برای آبیاری فضای سبز باید آب از این بخش به سایر نقاط شهر منتقل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمدرضا سلامی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با بیان اینکه بیشتر منابع آبی شهرداری مشهد در شرق شهر قرار گرفته و برای آبیاری فضای سبز باید آب از این بخش به سایر نقاط شهر منتقل شود،گفت: در مناطق ۹، ۱۱ و ۱۲ منابع آبی مستقلی برای آبیاری فضای سبز موجود نیست و باید آب را از طریق شبکه مستقل آبیاری فضای سبز به این مناطق پمپاژ شود. 

او افزود: اجرای طرح‌های جداسازی شبکه آب فضای سبز از شبکه آب شرب و تامین آب فضای سبز از منابع آب غیرقابل شرب و پساب تصفیه شده، پیگیری طراحی و اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در فضا‌های سبز و جایگزینی با روش‌های سنتی با بازده آبیاری پایین با روش‌های آبیاری تحت فشار "قطره‌ای، بارانی" از جمله برنامه‌های شهرداری مشهد به منظور تامین و توزیع بهینه منابع آبی فضای سبز است.

بیشتر بخوانید

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد ادامه داد: اعمال مدیریت بر زمان و شیوه آبیاری، تبدیل سیستم آبیاری تانکری به خطوط آبرسانی، افزایش فاصله بین دو آبیاری با افزایش ظرفیت نگهداری آب و خاک و آبیاری به میزان کافی با آموزش نیرو‌های آبیار در فضای سبز از عوامل مهمی است که همیشه باید به آن توجه شود.

سلامی بیان کرد: علاوه بر روش‌های فوق در جهت بهینه‌سازی مصرف آب مورد نیاز فضای سبز انتخاب گونه‌های گیاهی سازگار با شرایط اقلیمی در دستور کار سازمان پارک‌ها و مناطق شهرداری قرار گرفته است.

او تصریح کرد: بررسی افزایش فواصل زمانی آبیاری به منظور جلوگیری از پرآبی و مصرف بهینه آب، اتصال سیستم تخلیه آب نما‌های شهر به شبکه آب فضای سبز، انتقال زمان آبیاری به ساعات خنک شبانه روز، احداث جویچه‌های آبیاری به منظور کاهش تلفات آبیاری و بهینه‌سازی ایستگاه‌های پمپاژ و تعویض ادوات فرسوده از اقدامات موثر در راستای حذف هدرروی و افزایش راندمان آبیاری است.
 
انتهای پیام//ا.د
منبع:تسنیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.