سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام بیش از ۵۰۰۰ نفر در طرح ملی مسکن در استان اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پنج هزار و ۴۰۰ نفر در طرح ملی مسکن استان ثبت نام کرده اند و هشت هزار و ۵۰۰ نفر نیز در مرحله دوم ثبت‌نام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل امروز در بازدید از محل اجرای طرح مسکن اقدام ملی شهر خلخال گفت: ساخت و احداث ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از محل طرح ملی مسکن در طول سال‌های آتی در استان پیش‌بینی شده است.

او افزود: پنج هزار و ۴۰۰ نفر از واجدین شرایط دریافت این مسکن در استان اقدام به ثبت‌نام در سامانه کرده‌اند و هشت هزار و ۵۰۰ نفر نیز در مرحله دوم ثبت‌نام خواهند شد.

حیدری گفت: در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل تامین زمین محل مورد اجرای طرح مسکن برای ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرستان‌های مختلف استان از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی بوده و ساخت آن به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان است ولی در مرکز استان ساخت یک هزار واحد مسکونی و تامین زمین هر ۲ به عهده این اداره کل می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: با پایان کار مسکن مهر در استان ۴۱ هزار و ۳۵۰ واحد تحویل متقاضیان شده و به زودی در یک برنامه ملی شاهد بسته شدن پرونده مسکن مهر خواهیم بود.

او اظهارداشت: با اتمام طرح مسکن مهر از پارسال مقدمات احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی شروع شده که در ثبت‌نام اولیه ۹ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی شده‌اند.

حیدری گفت: با پالایش انجام شده از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر حائز شرایط شدند تا با واریز مبالغ اولیه آورده متقاضی که مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شده کار احداث این واحدها شروع شود.

او افزود: به غیر از اردبیل در سایر شهرهای استان زمین موردنیاز برای ساخت واحد مسکونی تامین شده و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته تا بدون هیچگونه مشکلی احداث واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر شروع شود.

حیدری تنها هزینه این طرح رامربوط به ساخت و ساز دانست و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا افراد فاقد مسکن در قالب اجرای  این طرح صاحبخانه شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: عملیات ساخت ۵۴۰ واحد آغاز شده و هم اکنون در مرحله اسکلت‌بندی است و تلاش بر این است تا به سرعت عملیات احداث این مجموعه به اتمام برسد.

او همچنین گفت: در این طرح هرقدر آورده متقاضیان بیشتر باشد، پروژه در فاصله زمانی کوتاه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد که در حال حاضر یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای متقاضیان این مسکن پیش‌بینی شده است.

حیدری اظهارداشت: واحدهای مسکونی طرح ملی در متراژ ۸۵ تا ۹۲ متر احداث می‌شود و تلاش بر طراحی و اجرای نمای مناسب و کیفیت اجرای پروژه‌هاست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه واحدهای مسکن ملی با مشخصات فنی و کیفی مناسب طراحی و اجرا می‌شود، گفت: در طرح اقدام ملی تلاش بر این است تا جلوی هرگونه خرید و فروش واحدهای مسکونی گرفته شده و به هیچ وجه اجازه این کار در بازار داده نشود.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.