سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهام کدام شرکت‌ها امروز بیشترین صف‌های خرید و فروش را داشتند؟

بازار سرمایه امروز سه شنبه در شروع معاملات با اُفت ۴۰ هزار واحدی شاخص کل رو به رو بود.

به گزارش خبرنگاربورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز سه شنبه ۲۱ مرداد، شاخص کل بورس در شروع معاملات با افت ۴۰ هزار واحدی رو به رو بود.

بازار با افت در اکثر گروه‌ها آغاز به کار کرده است.

فارس، فملی و حکشتی بیش‌ترین تأثیر منفی و نماد‌های همراه، اخابر و وامید بیشترین اثر مثبت را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

بانکی‌ها امروز پر عرضه معامله می‌شوند. نماد‌های دی٬ وبصادر٬ وپارس٬ وتجارت٬ ونوین٬ وپاسار٬ وسینا٬ وکار و وملل از جمله منفی‌های گروه اند. وپست افزایش قیمت را تجربه می‌کنند. وشهر متعادل است.

خودرویی‌ها هم پر عرضه داد و ستد می‌شوند.ختور٬ خشرق٬ خنصیر٬ خوساز٬ خفنر٬ خرینگ٬ خچرخش٬ خدیزل٬ ختراک٬ خکار٬ خلنت و خزر با افت قیمت همراه اند. خمحور و خپویش پر تقاضا هستند.

فلزات اساسی هم همسو با بازار با فشار عرضه همراه اند. فملی٬ ذوب٬ ارفع٬ فلوله٬ فباهنر٬ فنوال٬ فایرا٬ فولاژ٬ فسرب٬ فولای٬ فجر و فسپا از جمله منفی‌های گروه اند. فنورد و فپنتا مورد توجه اند.


بیشتر بخوانید


محصولات شیمیایی هم همسو با دیگر گروه‌های بزرگ با افت قیمت همراه اند. نماد‌های فارس٬ تاپیکو٬ پارسان٬ شگویا٬ پترول٬ شیران٬ وپترو٬ شغدیر٬ زاگرس٬ کرماشا٬ شبصیر٬ شلعاب٬ مارون و جم از جمله پر عرضه‌های گروه اند. شتوکا, ساینا و شجم مثبت و متعادل معامله می‌شوند.


برقی‌ها هم فشار عرضه را در اکثر نماد‌های خود تجربه می‌کنند. بزاگرس تک نماد مورد توجه خریداران است. بجهرم٬ وهور٬ بکهنوج و دماوند با فشار فروش داد و ستد می‌شوند.

در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۴۶ هزار و ۷۲۰ واحدی (۲.۳ درصد) در ارتفاع دو میلیون و ۱۸ هزار واحد قرار گرفت.

 همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۱.۴ درصدی مواجه شد. آخرین قیمت ۸۰ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۲۰ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۴۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نماد‌های فملی, شبندر و وغدیر در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به شش هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۱۰:۰۵ جمع صف‌های خرید به حدود سه هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف‌های فروش ۱۸ هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۱۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین سفارش در صفوف خرید وآیند و ونیکی به چشم می‌خورد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش شپنا، شتران و شبندر در نوبت انتظار است به طوری که فقط برای سهام پالایش نفت اصفهان نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان تقاضای فروش وجود دارد؛ گفتنی است حجم صف گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) به ۲.۳ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع دو هزار میلیارد تومان (۶۲ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۱۱ هزار میلیارد تومان (۶۰ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۴۱ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۵۴ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

"انبوه‌سازی، املاک و مستغلات" محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۲۰۰ میلیارد تومان است. از سویی دیگر گروه "فرآورده‌های نفتی" با فشار فروش بی‌سابقه هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی همراه است و پس از آن گروه "خودرو و ساخت قطعات" قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

حقیقی‌ها تا ساعت ۱۲:۳۰ حدود ۴۳۰ میلیارد تومان کمتر از اشخاص حقوقی سهام خریدند.

 بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه "مخابرات"، "سرمایه‌گذاری‌ها" و "حمل و نقل" رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های "محصولات شیمیایی"، "انبوه‌سازی" و "محصولات غذایی و آشامیدنی" به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد اخابر، وخارزم و فولاد لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به ثباغ، وامید و فارس معطوف بود.

 امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۰ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۷۳ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۱:۲۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
واقعا خیلی بی چشم و رو هست این دولت بازی با احساسات مردم سلب اعتماد مردم تا چه حدی این رو بدونید با این کارها فقط مردم ضربه نمی بینند خود دولت هم ضرر میکند در این شرایط سخت کرونایی با اندک سرمایه مردم این بازی های را نکنید.