سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت بیش از ۲۵ هزار تن شلیل از باغات آذربایجان غربی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال بر اساس براورد‌های انجام شده، ۲۵ هزار و ۷۰۰ تن شلیل از سطح باغات استان برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، عزیز امانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص میزان تولید شلیل در استان اظهار کرد: سطح کل زیر کاشت شلیل در استان ۲ هزار و ۹۱۸ هکتار است که از این مساحت ۲ هزار و ۲۴۸ هکتار بارور و ۶۷۰ هکتار غیر بارور است.

امانی  تصریح کرد: از مجموع شلیل تولیدی ۵۰ درصد بصورت تازه خوری و یا جذب صنایع تبدیلی در داخل استان شده و مابقی به سایر استان‌های کشور و از جمله کشور روسیه صادر می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  خاطر نشان کرد: به ترتیب اولویت شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، مهاباد، خوی، اشنویه بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده و مابقی محصول در سایر شهرستان‌های استان تولید می‌شود.

این مسئول با عنوان اینکه برداشت ارقام زودرس همه ساله از ۲۰ تیر ماه شروع می‌شود، اظهارکرد: مابقی محصولات نیز از نیمه دوم مرداد ماه برداشت آن‌ها اغاز می‌شوند.

امانی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم میانگین عملکرد تن در هکتار تولید شلیل از باغات استان است، افزود: ارقام مغان انجیری، سانگولد و سانکینگ شلیل بومی سفید و شلیل شمس از جمله ارقام شلیل کشت شده در سطح استان است.

 

انتهای پیام/ن م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.