سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستورالعمل‌های برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم ابلاغ شد

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، از ابلاغ دستورالعمل‌های برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دستوالعمل‌های مرتبط با برگزاری مراسم‌های سوگواری ایام محرم ابلاغ و اجرای آن به سازمان تبلیغات اسلامی و نظارت بر اجرای آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی واگذار شده است.

او با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با همراهی و همدلی مردم در اجرای این پروتکل‌ها شاهد کنترل بیماری کرونا باشیم افزود: با توجه به محدودیت‌های ابلاغ شده امسال، هر خانه به یک حسینه تبدیل و مراسم‌ها در فضای محرمی و حسینی برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: بر اساس دستوالعمل‌های ابلاغی مراسم‌های عزاداری ماه محرم، در فضای باز به شکل ایستاده یا نشسته بدون زنجیر زنی برگزار و حرکت هیئات به طور کلی و استفاده از طبل و سنج ممنوع می‌باشد.

او ادامه داد: عزاداری‌ها باید با استفاده همگانی از ماسک در فضای باز و رعایت فاصله حداکثری دو متری بین شرکت کنندگان و حداکثر به مدت دو ساعت برگزار می‌شود.

جزایری گفت: توزیع نذورات بشکل سرباز ممنوع و نذورات در قالب طرح کمک‌های مومنانه انجام خواهد شد.

او یادآور شد، با تشکیل ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیمات اختصاصی‌تر در خصوص برگزاری مراسم‌های عزاداری دهه اول ماه محرم اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.