سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتلای نیمی از پزشکان متخصص گروه عفونی در مشهد به کرونا

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نیمی از پزشکان متخصص عضو گروه عفونی این دانشگاه حین خدمت به بیماران کرونایی به این بیماری مبتلا شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید رضا نادری مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اساتید و دستیاران تخصصی این گروه از روز‌های نخست شیوع ویروس کرونا حضور صددرصدی در مراکز درمانی ویژه کرونا در مشهد داشته‌اند و این تلاش شبانه روزی در خدمات رسانی به بیماران ستودنی است.


او افزود: از هشت متخصص عضو گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، چهار نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند که همانند دیگر مدافعان سلامت جان خود را به خطر انداختند تا جان همنوعشان حفظ شود.

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: حال متخصصان مبتلا به کرونا در مشهد خوب است، اما در برخی روز‌های سخت با ۵۰ درصد ظرفیت هر نفر معادل دو نفر فعالیت دارد تا جای خالی نیرو‌های مبتلا احساس نشود.

بیشتر بخوانید

نادری بیان کرد: با وجود هشدار‌های ارائه شده باز هم برخی از مردم نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی بی‌توجه هستند در حالی که مردم تا زمان مهار قطعی و کنترل ویروس کرونا و تولید واکسن این بیماری همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

او تصریح کرد: مردم باید به فکر حال مدافعان سلامت که ۶ ماه بطور شبانه روزی و دور از خانواده از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند، باشند و از خانه‌نشینی خسته نشوند، زیرا خستگی حضور مستمر و بی‌وقفه در بیمارستان آن هم با لباس خاص به‌مراتب سخت‌تر و بیشتر است.

انتهای پیام// م.ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
از بس اصول اولیه بهداشتی رو رعایت نمیکنن . پزشکان محترم عفونی متاسفانه بسیار آلوده هستند وهفته ای یک بار هم دست وصورتشانه نمیشورن ، چه برسه نقاط دیگه شان