سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرای زنجیرلوی بازار تاریخی اردبیل بازسازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: سرای زنجیرلوی بازار تاریخی اردبیل به صورت عین به عین مرمت و بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل امروز در جلسه هماهنگی احیای سرای زنجیرلو گفت:‌ براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای حفظ و احیای بافت تاریخی بازار اردبیل اقدامات مرمتی در سراهای مختلف این بازار انجام می‌شود.

او از بازسازی سرای زنجیرلوی بافت تاریخی بازار اردبیل خبر داد و افزود: در راستای حفظ سیمای تاریخی این مجموعه سرای زنجیرلو به صورت عین به عین احیا و مرمت خواهد شد که در این زمینه تمهیدات اساسی اتخاذ شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: برای استحکام‌بخشی و رفع خطر در برخی بخش‌های این سرا نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است تا از تخریب آن جلوگیری شود.

فلاحی با اشاره به احداث بازار تاریخی اردبیل در دوران صفویه افزود:‌ بازار تاریخی اردبیل مجموعه‌ای بی‌نظیر در استان به شمار می‌رود که با مرمت و احیای سراهای مختلف این بازار تاریخی در راستای ماندگاری آن تلاش می‌کنیم.

او گفت: با همکاری و رایزنی میراث‌فرهنگی استان با دفتر فنی استانداری، شورا و شهرداری اردبیل مشکلات و ایرادات طرح احیای سرای زنجیرلو بررسی و رفع خواهد شد تا به نحوی شایسته شاهد بازسازی این سرا باشیم.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.