سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از ۸۶ هزار تن محصولات باغی در شهرستان مهاباد

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: امسال ۸۶ هزار و ۲۲۱ تن محصولات باغی در مهاباد تولید می‌شود که نسبت به پارسال ۳۰ درصد کاهش یافته است.

سعید کریمی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  بیان کرد: امسال ۸۶ هزار و ۲۲۱ تن انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید می‌شود که این میزان تولید محصولات باغی از سطح هشت هزار و ۶۳۳ هکتار باغات بارور این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه امسال محصولات باغی  ۳۰ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: پارسال در مجموع ۱۳۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید شده که ۶۰ درصد نسبت به سال قبل بیشتر است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه برداشت میوه‌های هسته دار از خرداد ماه آغاز شده است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۱۱ هزار و ۴۹۲ تن میوه هسته دار در این شهرستان برداشت شود.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: امسال وضعیت فروش محصولات هسته دار مطلوب بوده و صادرات این محصولات به خارج کشور از روند خوبی برخوردار است.

این مقام مسئول در مهاباد اذعان کرد: در این شهرستان در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ میوه وجود دارد که از این مقدار بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار بارور بوده که بیشترین مقدار آن به میوه‌های دانه‌دار از جمله سیب اختصاص یافته است.

مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.