سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تپه تاریخی محمودکان مهاباد تعیین حریم شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: در راستای صیانت از آثار تاریخی، تپه تاریخی محمودکان مهاباد با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال تعیین حریم شد.

غلامرضا عبده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در راستای حراست و حفاظت بیشتر، بهتر و همچنین جلوگیری از تخریب، تجاوز و ساخت و ساز‌های بی رویه غیرمجاز در حریم تپه تاریخی محمودکان مهاباد، عملیات تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه مذکور از محل اعتبارات استانی با اعتبار ۱۵۰ میلیون ریال صورت گرفت.

عبده هدف از اجرای این عملیات را مشخص کردن گستره آثار تاریخی، تعیین حریم و عرصه آن‌ها برای حفاظت بیشتر و تعیین کاربری اثر در گذشته عنوان کرد و افزود: مشخص شدن ارتباط تمدن‌ها، چگونگی زایش و اوج گرفتن و از بین رفتن یک تمدن با گمانه‌زنی و مشاهده آثار تپه از دیگر اهداف اجرای این عملیات است.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد اذعان کرد: با این اقدام نحوه ساخت و ساز‌ها در اطراف بنا‌ها مشخص می‌شود و حفظ سیما منظر این آثار نیز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

همچنین دیروز فرماندار مهاباد به همراه رئیس دفتر فنی فرمانداری و رئیس اجرائیات شهرداری از عملیات تعیین حریم تپه محمودکان بازدید کردند.

امسال در آذربایجان‌غربی عملیات تعیین حریم ۲۱ تپه تاریخی در راستای صیانت از آثار تاریخی تعیین حریم می‌شود که شامل تپه‌هایی در شهر‌های میاندوآب، مهاباد، پیرانشهر، سردشت، ارومیه، سلماس، خوی و چالدران است.

مهاباد ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهم‌ترین اثر‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.