سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودرو‌هایی که قسمت زوج‌های جوان نمی‌شود! / یارانه؛ بهانه جدید تعلل در تحویل خودرو

برندگان قرعه کشی خودرو این روز‌ها به مشکلات زیادی برخورد کرده‌اند و قرار بر این است که از لیست حذف شوند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که ثبت نام فروش فوق العاده خودرو آغاز شده و بر این اساس کمیته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت شرایطی را برای ثبت نام در نظر گرفته است. یکی از شرایط پیش فروش خودرو این است که هیچ یک از اعضای خانواده فرد متقاضی نباید پلاک فعالی داشته باشند که این شرط مشکلات زیادی را برای متقاضیان فراهم کرده است.

حالا اینطور که مشخص است کمیته خودرو برای استعلام پلاک فعال از پرونده یارانه خانوار کمک می گیرد یعنی چنانچه فردی در خانواده ای که حتی در آن زندگی نمی کند، یارانه اش در آن خانواده ثبت شده باشد، نمی تواند در مراحل قرعه کشی خودرو شرکت کند.

این یکی از مشکلات زوجین جوانی است که به تازگی ازدواج کرده اند اما هنوز اقدام به جداسازی یارانه نکرده اند و به همین دلیل خانواده جدا حساب نمی شوند.

افراد زیادی که در قرعه کشی خودرو شرکت کرده اند و برنده هم شده اند، اکنون به مشکلات زیادی برخورد کرده اند چرا که هم هزینه ثبت نام را پرداخت کرده اند و علاوه بر این به دلیل عدم جداسازی یارانه، از لیست برندگان حذف شده و سریعا لیست رزرو مبالغ را واریز کرده اند.

یکی از متقاضیان خرید خودرو در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پس از ثبت نام در قرعه کشی ایران خودرو، جزو برندگان این قرعه کشی بودیم و پس از آن با هر روشی توانستیم مبلغ مورد نظر را تهیه کرده و  به حساب ایران خودرو واریز کردیم.

استعلام از هدفمندسازی یارانه به جای ثبت احوال!

پس از آن پیامکی برایمان آمد که شما پلاک در خانواده دارید و نمی توانید خودرویی دریافت کنید و نام ما از لیست قرعه کشی حذف شده است. اکنون به باشگاه مشتریان ایران خودرو به همراه شاکیان دیگری مراجعه کرده ایم و شکایت نیز کرده ایم اما هیچ اتفاقی نیافتاده است. 

او بیان کرد: این اتفاق در صورتی است که ازدواج کرده ام و محل سکونت زندگی ام با پدر و مادرم نیز عوض شده است. ظاهرا برای استعلام عدم پلاک فعال در خانواده از سازمان هدفمندی یارانه ها استعلام گرفته اند و در اصل باید از سازمان ثبت احوال استعلام می گرفتند. 

این متقاضی بیان کرد: افراد زیادی اینگونه ثبت نام و مبلغ را واریز کرده اند و متاسفانه اسم شان از لیست حذف شده است. بسیاری از افراد طلا، خودرو یا ملک خود را فروخته اند و اکنون حتی اگر مبلغ واریزی را برگردانند افراد دچار ضرر و زیان زیاده شده اند. 

از دیگر متقاضیان  خرید خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پیامکی برایم آمد که در قرعه کشی برنده شدید و وجه را تامین و واریز کنید. صبح روز بعد با مشکلات زیادی مبلغ مورد نظر را تامین و واریز کردم. بعد پیامک آمد و شماره ردیف قرارداد در آن اعلام شد.

این متقاضی خرید خودرو گفت: در پیامک خواسته شده بود تا نمایندگی مورد نظرمان را انتخاب کنیم که این کار را انجام دادیم و بعد ۲ ساعت پیامک آمد به علت داشتن پلاک فعال خود یا خانواده نمی‌توانید ثبت نام کنید.

این متقاضی افزود: در صورتی که من و همسرم و دختر کوچکم هیچ پلاک فعالی نداریم و مدارک استعلام نداشتن پلاک فعال را هم تحویل قسمت امور مشتریان ایران خودرو دادیم، اما ساعت یک بامداد پیامک آمد برای تحویل مدارک به نمایندگی مراجعه کنید. صبح همه کارهایش را انجام دادیم و قرارداد را از نمایندگی گرفتیم.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از متقاضیان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  می‌گوید: جزو شرایط ایران خودرو نداشتن پلاک فعال بود، ولی گفته بودند معیار ثبت احوال هست نه یارانه.بسیاری به این مشکل بر خورد کرده اند  و افراد زیادی از این وضع شکایت دارند.

این متقاضی افزود: اگر از اول می‌گفتند که معیار یارانه هاست قطعا بسیاری از افراد برای جداسازی یارانه هایشان به پیشخوان دولت مراجعه می کردند. ابتدا گفتند خط موبایل باید به نام شخص باشد و همه رفتند به اسم خودشان خرید کردند ما هم باید همین کار را می‌کردیم و دنبال یارانه می‌رفتیم.

اما سوالی که این بین به وجود می آید تکلیف این دسته از متقاضیان چیست؟ آیا باید از لیست حذف شوند؟

محدودیت نداشتن خودرو در خانواده فقط برای طرح فروش فوق‌العاده

مهدی  صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: محدودیت نداشتن خودرو در خانواده فقط برای طرح فروش فوق‌العاده وجود دارد. این طرح که تحویل ۳ ماهه دارد با شعار عدالت در توزیع و واقعی کردن تقاضا ایجاد شده است، پس اولویت ما در تحویل خودرو خانواده‌هایی هستند که خودرو ندارند.

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: این موارد باید بررسی شود و علاوه بر این که در موارد بعدی اصلاح می‌شود در قرعه کشی فعلی هم قابل بررسی هستند. خودروساز‌ها می‌توانند با نهاد‌های زیربط مشکل را بررسی  و آن‌ها را رفع کنند.

صادقی نیارکی تشریح کرد: حدود ۱۵۰ هزار دستگاه تعداد معوقات ماست که نسبت به سال گذشته به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است چرا که میزان پیش فروش‌ها در سال گذشته بسیار کاهش پیدا کرد و خودروی بیشتری تولید شد تا مشکلات این حوزه کنترل شود.

او گفت: ۴ ماه ابتدایی امسال ۲۰ درصد رشد در تولید و ۱۵ درصد رشد در تحویل خودرو داشته ایم، از طرفی تعداد خودرو‌های ناقص ما ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. با این روند تا دو ماه آینده خودروساز‌ها تمام معوقات تک خودرویی خود را تحویل خواهند داد.

زوج های جوان اقدام به جداسازی یارانه کنند!

یک مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر بروز مشکل ثبت نام خودرو و دریافت آن برای زوج‌های جوان، گفت: این موضوع ارتباطی به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ندارد. زوج‌های جوان باید با مراجعه به پیشخوان و پلیس +۱۰ نسبت به جداسازی حساب یارانه‌ای خود اقدام کنند.

وی افزود: در هیچ یک از ثبت نام‌های دولتی این شرط اجرایی نمی‌شود و به نظر می‌رسد که خودروساز‌ها قصد دست به سر کردن برندگان را دارند.

اما سوالی که اکنون پیش می آید، چرا در ابتدا برای شناسایی هر خانوار و بررسی پلاک فعال در آنها  از سازمان ثبت احوال استعلام نگرفتند و از سازمان هدفمندی یارانه ها اقدام کردند، موضوعی که بسیاری از خانواده ها با آن به مشکل بر خورده اند!

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۷
در انتظار بررسی: ۲
بابک
۱۲:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام . من یکی از افرادی هستم که در قرعه کشی برنده شدم و به دلایل بالا رد صلاحیت شدم و الان اعتراض کردیم اما هیچکس پاسخگو نیست .
لطفا شما پیگیری کنید
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اصلا قراره که خودروها به کسانی برسه که خودشون میخوان . امروز این بهانه و فردا بهانه ای دیگه .
م م
۰۶:۵۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خدا ازتون نگذره که مردم رو توی این شرایط سخت میزارید
ehsan
۰۴:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
برای گران کردن خودرو در بازار.با این روش وقتی این شرایط رو گذاشتن کلی از مردم نمیتونن ثبت نام کنن و مجبورن که در بازار آزاد بخرن که خب مشخص در بازار آزاد دست چه کسانی تو کاسه هستش بنابراین هم کسی هیچ گونه اقدامی نمیکنه برای جلو گیری.احسنت خوب مردم رو گول میزنین
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
متأسفم بگویم که هر بار قوانینی تصویب میشود که امتیاز خاصی به قشری خاص و نیازمند داده شود در واقع به همان افرادی که قانون برای آن افراد وضع شده آن چیز داده نمیشود مثلا من فرد بسیار نیازمندی را میشناسم که یک سال است دخترش ازدواج کرده ولی بدلیل سخت گیری های بانک وام ازدواج را به آنها نمیدهند براستی تکلیف این امتیاز های وام ازدواج که بودجه های تعریف شده ای دارند چه میشوند ؟!...
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام من چندین بار ثبت نام کرده ولی چیزی به ما نمی رسد خدا خیر این دولت دروغگو و بی تدبیر بده که مردم را سر کار میزاره
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
کسانی که می گویند حمایت از تولید داخل و جهش تولید و باعث این انحصار و سو استفاده خودروسازها شدند کجایند!!!
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
کلا از اون اول هم اینها به فکر مردم نبوده و نیستند و فقط و فقط به فکر جیب خودشونن . خودروهایی که تولید میکنن که افتضاحه بعدش براش شرایط هم تعیین میکنن . بابا یکی به این امپراطوری این دو خودرو ساز پایان بده . خون مردم رو تو شیشه کردن . میشناسم کسی رو که هنوز حواله خودرو ۲۰۷ رو که خریده دستشه و بهش تحویل ندادن بعد پشت هم دارن ثبت نام میکنن .
درضمن من خودرو دارم که فرسوده اس میخوام ماشین جدید بخرم ، چون پلاک فعال دارم نمیتونم ، چون باید تو قرعه کشی به اسمم در بیاد بعد ماشینم رو بفروشم پولش رو بدم . حالا با این شرایط باید برم بازار آزاد ؟!
این طرح مردم رو سوق میده به سمت بازار آزاد و این باز یعننی دلال ها آماده میشن و من منتظر گرونتر شدن ماشینم .
چقدر نشستن فکر کردن و طرح دادن . خدا قوت و علی برکت الله
Mehdy
۲۲:۵۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خودروسازهابایدخودروی برنده شدگانی که حذف شده اندرا تحویل بدهند
حامد
۲۲:۲۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
قیمت پراید نزدیک پول خون یک انسان شد چقدر یک انسان بی ارزش میشود یا پراید با ارزش میشود
علی ح
۲۱:۵۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام
شما هم با این تیتر و اخبارتان دل خجسته ای دارید!!!!!!
حسين جلالى
۲۱:۲۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
باعرض سلام و ادب و احترام
ممنون از پيگيرى شما خبرنگاران عزيز
راستش ما يه گروهى از برندگان قرعه كشى هستيم كه مارو از ليست حذف كردن.چندروز پيگيرى كرديم اما متاسفانه نتيجه نداشت
مديرفروش گفتند كه پيگيرى ميكنيم اما خبرى نشد
ما درواتساپ يه گروه تشكيل داديم جهت هماهنگى
از شما عاجزانه خواهشمنديم براى رسيدن حق به حقدار كمكمان كنيد
ما اگر نتيجه نگيريم امكان داره تجمع كنيم،ممنون ميشم پيگيرى كنيد.سپاس
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خیلی طرح مسخره ایه من با 20 سال سن نمیتونم ماشینمو عوض کنم چون داداشم که کاملا از ما جداس و 1000کیلومترم با ما فاصله داره پلاک فعال داره این کجاش انصافه اخه
یعنی من حق داشتن ماشین نو رو ندارم؟
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
تورو خدا بزارید ماشین از رده خارج ازخارج وارد بشه .مابه اون راضی تریم تااین تولیدات داخلی
سلمان
۲۰:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
از این همه مشتری مداری و وقاحت حال ادم بهم میخوره!
fatmeh
۱۶:۵۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
برای من هم این مشکل پیش اومد چون یارانه مو از خانواده جدا نکرده بودم اسم منو از برنده شدگان قرعه کشی حذف کردن اینکارشون حق کشی وبی عدالتیه من یه خانم هستم و ربطی به خانوادم نداشت که وهمسرم هم فوت کرده چرا راحت بی عدالتی میکنن
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
هرجور دوست دارن با مردم رفتار می کنن ماهم که همیشه ماشاا... در صحنه هستیم ... واقعا تاسف داره... که دوخودرو ساز با ماشین های آشغالشون اینجوری جولان میدن
علی
۱۵:۴۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
متاسفم برا اونایی که حامی سایپا و ایران خودرو هستن
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
میدونم چرا گمرک خودرو برداشته نمیشود چون پولش میره تو جیب همون افرادی که هیچ شغلی ندارن وهیچ کاری تو این کشور نمیکنن و جیبشون هم ته نداره ..
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
اين ديگه چه شرط مسخره ايه مگه همه بچه كوچيك دارن
سعید
۱۴:۴۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
اگر چه من با پیش فروش خودرو مخالف هستم و همین کار باعث تشنه تر شدن بازار خرید می شود ولی در مساله یارانه و خانوار مقسر خود افراد هستند . خب از فردای روز عقد هم با در دست داشتن عقدنامه می شود برای جداسازی یارانه اقدام کرد . دیگه تنبلی خودمان را گردن این و آن نیاندازیم .
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
بخاطر ۴۰ تومن پاشیم بریم تا دفتر پیشخوان وقت بزاریم برای مبلقی که کل سال ۵۰۰ تومنم نمیشه! انه تو همون دفتر کرونا بگیریم باید ۶۰ برابر این پولو خرج دوا درمون کنیم
محمز
۱۴:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید بنده سال 1396خودرو بصورت نقدی از نمایندگی ایران خودرو خریداری کردم. با فاصله سه ماهه خودرو رو فروختم. الان پلاک خودرو فک شده ولی با این وجود من الان ن در ثبت نام سایپا و ن ایران خودرو نمیتوانم ثبت نام کنم و علت رو خرید خودرو در 48ماه قبل میداند من واقعا به خودرو نیاز دارم و در خانواده بنده هیچ کس خودرو نداره شمارو بخدا پیگیری کنید.
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
باشه
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
عوضش موشک داریم
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
چه ربطی به موشک داره آخه پردفسور؟
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چه ربطی به موشک داره ... چرا همه چیزو باهم‌ قاطی میکنی ؟!
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
این شرایط پیشفروش باید اصلاح بشه؛ بهترش اینه که قبوض آب، گاز، برق و تلفن هم به نام خریدار خودرو باشد=))
سعید
۱۴:۳۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
پس مستاجرها چی که قبضی به نامشان نیست ؟؟!! خوب شما مسئول پیش فروش نیستی
سلمان
۲۰:۳۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
گواهی عدم اعتیاد هم بزارین تو شرایط ثبت نام
خخ
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
بعلاوه نداشتن کرونا... ههههه اینم خودش ی شرطیه
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
اصلاحاتت مثله اصلاحاته دولت تدبیر و امیده . خسته نباشی قهرمان . ماشالله به این همه درایت
امید
۱۲:۲۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
دولت و سودجویان در تولید و فروش خودرو هرطور که دلشان میخواهد جولان میدهند . چون هردو سود زیاد میبرند.
علیرضا
۱۲:۰۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
راستش رابگوییدایااین خودروها ی شما که اینقدر بالا می‌بری کشورهای همسایه چقدرازشمامیخرندکه چندبرابر به مامردم قالب میکنید
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
بیشتر از مامردم میخرند علیرضا
منصور
۱۱:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
ددی برا خودش بنز خریده // برا من هم چون جوان هستم BMW خریده // اخه ما از مرفهان بیدردیم//
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
ایراد از ماشین پراید بنزBMW نیست
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
ای بابا
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
امید آرزوهای ما مرد بدست دولتمردان بیعرضه این کشور
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
ایراد از ماشین پراید نیست
علی
۱۱:۲۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
این بیشرمانه ترین نوع فروش کالا در جهان است.
باید ورود خودرو آزاد بشه و گمرکی آن نهایتا ۲۰٪ . باشه.
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
گمرکی آن نهایتا ۲۰٪ . باشه?
دولت چطور حقوق بده????علی
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
دلارشو شما تامین میکنی ؟
سوسن
۲۳:۲۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
همونطوری ک الان داره میدهههه از جیب بدبخت بیچاره‌ها
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خدا کنه لغو شه
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
قوه قضائیه کجاست که رسیدگی بکند؟ تکلیف خودرو های احتکار شده چی شد ؟ عاملان احتکار چطور تنبیه شدند ؟ آیا اصلا تنبیهی وجود دارد ؟ و یا تنبیه فقط برای ضعفاست !!!؟؟؟
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
تنبیه فقط برای ضعفاست !!
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
قوه قضائیه کجاست که رسیدگی بکند؟ تکلیف خودرو های احتکار شده چی شد ؟ عاملان احتکار چطور تنبیه شدند ؟ آیا اصلا تنبیهی وجود دارد ؟ و یا تنبیه فقط برای ضعفاست !!!؟؟؟
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
تنبیه فقط برای ضعفاست که قوی شن !!!
حسين جلالى
۲۱:۲۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
شماهم حذف شديد؟ما يه گروه تشكيل داديم حدود ١٠٠نفر جهت دريافت مطالباتمون.راست يا دروغ گفتن پيگيرى ميكنيم
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خیلی فکر کردم چی بگم، حرفای زیادی تو دلم هست، فقط میتونم بگم خدا جوابتونو بده
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
شفافیت با مردم تنها چیزیه که سالهاست تو مملکت ما کدر شده، مگه میشه این همه خودور تولید بشه بعدش شرطی بذارن که هیچ کس نتونه بخره، مطمئنا تو اغلب خونواده ها پلاک فعال هست. پس یه بار بگن ماشین نمیفروشیم میدیم بازار آزاد برین گرون بخرین.
سوء مدیریت بیداد میکنه نه بیداد نمیکنه این سوء مدیریته هم یه نوع مدیریته
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
منظورشون ازین مدل فروش اینه شما از بازار ازاد بخرید ولی از خودروساز نمیتونید
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
به جای جهش تولید جهش قیمت و جهش بیکاری اتفاق افتاده
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خدا کمک کنه
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
حالا اشکالی ندارد، شماق بمکید تا کباب برسد
سعید
۰۹:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
گفتید که هر سه ماه یکبار 30 درصد به قیمت این ارابه های مرگ در درب کارخانه اضافه میشود. دلیل این بی عدالتی هم هم تورم بود. از ابتدای امسال بالغ بر 60 درصد قمت درب کارخانه خودروسازها افزایش داشته است. اما حقوق کارگر و کارمندان در سال فقط 15 درصد افزایش دارد. بخدا این ظلم آشکار در حق مردم شریف ایران هست. قوه قضاییه چرا ورود نمی کند ؟
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
تا کی میخواهد این کشور از دست مافیای سوداگران رها شود آقا بزارید مردم ایران که تاریخ دو هزار پانصد ساله دارد مثل این عربهای تازه به دوران رسیده زندگی کنیم ای مسولین ما هم حق داریم زندگی چرا زندگی مردم را اینقدر سخت کرده‌اید ای مسولین بس کنید مگر کشور ما سرمایه ندارد که مردم اینقدر از دست مدیران بی کیفیت سختی بکشند یک روز یشیمان می شوید که دیر شده
خوزستان
۱۹:۰۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
حقته
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
فقط عرضه میخاد که نخریم که خدارو شکر نداریم
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
فقط عرضه میخاد که نخریم که خدارو شکر نداریم
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
لایک
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خدا کمک کنه
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
آقا شما اگه بنز تولید میکردید چه شرایطی برای فروشش میزاشتید برای مردم؟؟
فکر کنم دنیا به حسرت خرید بنز از ما میموند.
جمع کنید بابا ادا هاتونو. برای مردم بازی درست کردید یا این آهن پاره های همیشه خراب
احمد
۰۸:۵۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
یارانشونم که جدا میکنن بعد قطع میشه!
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خودروهاتون یا بهتره بگیم عتیقه هاتون بخوره توی سرتون ، دو شرکت قراضه فروش داریم حیف اسم خودرو ساز روشونه
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
چون اونی که سرکار هس با پارتی رفته با هزار رانت شده مدیر البته فقط این نیست همه جا این طور هست.
احمد عباسی
۰۸:۲۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
اینم درنوع خودش جالبه و عتیقه است
صیغه مبارکی هست
بازم واسه خودرو سازها که
می برند و می دوزند و ........
مملکت ما هیچی جای خودش نیست
سعید
۰۸:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
فقط بلدن جیب ملت رو خالی کنن همین
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
هنر کمی نیست عزیزم. ازمهمترین کارهای ابلیسس
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خودرو داشتن اعضای خانواده معیار خوبی نیست، به هر دلیلی ممکن هست افراد با هم زندگی نکنند و یا نتوان از خودرو آنها استفاده نمود
اشخاصی که محل کارشان دور از منزل هست و در مسیر محل کار مابقی خودرو دار نیست چه کار کنند؟
اگر حمل و نقل عمومی مناسب در دسترس نباشد چطور؟
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
چرا نمیزارن خودرو بدون گمرکی وارد بشه
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
من نمی دونم با این همه شرایط سختی که گذاشتن این ماشین ها دست کی میرسه .یعنی هشتاد ملیون جمعیت همه ماشین میخواد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هر دوره هزاران خودرو قرعه کشی میشه ولی ما پنج نفری شرکت می کنیم هیچ .
واقعا ادم شک میکنه .معلومه الکی هستش و همه ش دست نمایندگی ها میرسه
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
وای خدایا چه کنیم
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
عزیزمن پراید 100 ملیونی حکومتو سیر نمیکنه. باید فیالحال حداقل 3 برابربشه البته بایه اسم وظاهر جدید.اما باکیفیت
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
اگرمعلومه که الکی هستش پس چی میگی?
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
ایراد از ماشین پراید نیست ایراد از راننده