سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار کارشناسان بهداشت و درمان آمریکا: اقدامات دولت برای مهار کرونا کافی نیست

با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا مقامات بهداشت و درمان این کشور در خصوص ناکافی بودن اقدامات دولت هشدار داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، با افزایش سرسام‌آور شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا و عبور آمار از ۵ میلیون نفر، کارشناسان سلامت و بهداشت این کشور به دولت در خصوص ناکافی بودن اقدامات پیشگیرانه هشدار داده‌اند.

دکتر «پیتر هوتز» استاد و رئیس مرکز «تروپیکال مدیسن» در کالج پزشکی بیلور با اشاره به تعداد بالای مبتلایان به کرونا در آمریکا از دولت خواست تا طرح مهار بیماری در همه ایالت‌ها را تا ماه اکتبر (مهر) به اجرا درآورد.

او همچنین در مصاحبه با این شبکه خبری گفته است: «بخش‌های مختلفی از کشور کار‌های بسیار زیادی باید برای مهار کرونا انجام دهند.»

بنابر اعلام اداره بهداشت کالیفرنیا این هفته هزار و ۳۷۱ نفر مبتلای جدید به کرونا در این ایالت شناسایی شده و در ایالت کالیفرنیا نیز تعداد مبتلایان به بالای ۸ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است. مقامات بهداشت و درمان تگزاس نیز از مثبت بودن آزمایش تعداد بسیاری از افراد در این ایالت گفته و رشد ۱۹.۴۱ درصدی را در بازه زمانی یک هفته گزارش داده‌اند.

پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را ۵ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۲۳ مورد و مجموع قربانیان آن را در این کشور، ۱۶۵ هزار و ۷۰ نفر گزارش کرده است.

اما بنابر اعلام دانشگاه جانز هاپکینز این روند رو به وخامت خواهد رفت. همچنین موسسه بهداشت و ارزیابی متریک (IHME) پیش‌بینی می‌کند تا اول ماه دسامبر میلادی (۱۱ آذر) ۳۰۰ هزار نفر دیگر نیز در آمریکا جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست بدهند.

اما همین مرکز می‌گوید در صورت استفاده از ماسک جان ۶۶ هزار نفر حفظ خواهد شد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اثر شیوع کرونا در جهان تاکنون ۱۹ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۴۰۸ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۵۸۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۲ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۱۸۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.