سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشت جنگل های تاغ سنواتی در ۱۰هزار هکتار از اراضی البرز

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری البرز گفت: تاغ سنواتی در بیش از ۱۰ هزار هکتار از در عرصه های جنگلی و بیابانی البرز کاشته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مهدی فتحی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری البرزگفت: درمحدوده شهرستان های اشتهارد و نظرآباد بالغ بر۵۴ هزار هکتارمناطق بیابانی وجود دارد که اقدامات زیادی به منظور کنترل کانون های بیابانی استان انجام شده که از آن جمله می توان به بیش از۱۰ هزار هکتار کاشت جنگل های تاغ سنواتی اشاره کرد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری البرز با اشاره به اهمیت مبارزه با طغیان ملخ‌های زبرا، موریانه و موش های صحرایی در سطح جنگل ها و اراضی بیابانی استان، افزود: با همکاری واحد گیاه پزشکی معاونت حفاظت و امور اراضی اداره آبخیزداری البرز و با استفاده از تجارب استادان حوزه گیاه پزشکی با این آفات مبارزه شد که نتایج قابل قبولی نیز دربرداشت.

فتحی گفت: در سال های اخیر نیز بیش از ۱۵ هزار هکتار از این اراضی تحت اقدامات مدیریتی وکاشت نهال های مناسب با شرایط منطقه قرار گرفته است.

او افزود: جلب مشارکت دستگاه های اجرایی استان و تعیین ۲۸۰۰ هکتار از اراضی غیرقابل احیا درقالب ماده ۳ به منظور احداث نیروگاه های خورشیدی با هدف کنترل گرد وغبار از جمله دیگر اقدامات شاخص استان است.

انتهای پیام / ر. ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.