سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرسنجی: کمتر از یک سوم جمعیت انگلیس به دنبال تزریق واکسن کرونا هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان داد که بیشتر مردم انگلیس به دلیل نداشتن اعتماد به علم و سیاست اعلام کرده‌اند نمی‌خواهند واکسن کرونا را تزریق کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که در انگلیس افراد ۵۵ تا ۷۵ ساله نسبت به جوان‌تر‌ها تمایل بیشتری به زدن واکسن کرونا دارند.

این پایگاه اینترنتی در تحلیلی به قلم «جس شانکلمن» نوشت: با مشخص شدن این که کمتر از یک سوم جمعیت انگلیس به دنبال واکسن کرونا هستند، این کشور به چیزی بیش از یک کمپین ارتباطی ساده برای آن که مردم واکسن کرونا بزنند، نیاز خواهد داشت.

نتایج نظرسنجی مشترک کالج «کینگ» لندن و موسسه «ایپسوس موری» که روز یکشنبه منتشر شد، نشان داد آن دسته از مردم انگلیس که به علم، سیاست و قدرت شک دارند احتمالا از واکسن زدن خودداری می‌کنند.

این در حالی است که ۳۳ درصد در این نظرسنجی گفتند احتمال دارد واکسن بزنند، البته اگر واکسنی در دسترس قرار بگیرد، ۱۶ درصد گفتند بعید است واکسن بزنند یا قطعا واکسن نخواهند زد و ۱۱ درصد نظری نداشتند.

پروفسور «بابی دافی» مدیر موسسه سیاست گذاری در کالج کینگ لندن، گفت این تحقیق نشان می‌دهد که دولت برای مقابله با اطلاعات نادرست باید تلاش کند.

در مجموع ۲ هزار و ۲۳۷ شرکت کننده در این نظرسنجی حضور داشتند و در میان آن‌ها کسانی که از اپلیکیشن «واتس اپ» برای دریافت اطلاعات درباره بیماری کووید-۱۹ استفاده می‌کردند از جمله گروهی بودند که اعلام کردند بعید است واکسن احتمالی ویروس کرونا را بزنند.

از سوی دیگر افراد در فاصله سنی ۵۵ تا ۷۵ ساله ۲ برابر بیشتر از افراد در فاصله سنی ۱۶ تا ۳۴ ساله گفتند احتمال دارد که این واکسن را بزنند.

پروفسور دافی در این خصوص گفت «این تحقیق نشان می‌دهد که بخش زیادی از جمعیت انگلیس درباره واکسن زدن مردد هستند و این مسئله به میزان زیادی به منبع دریافت اطلاعات آن‌ها و عقاید و ارزش هایشان بستگی دارد.»

او در ادامه اضافه کرد «اگر واکسنی در دسترس قرار بگیرد، یک رویکرد ارتباطی ساده برای ترغیب مردم به واکسن زدن کافی نیست و ما به پیام‌های سنجیده و طراحی شده برای گروه‌های مختلف و استفاده از بستر‌های رسانه‌های اجتماعی برای مهار و حذف تئوری‌های توطئه نیاز داریم.»

با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان کشور‌های مختلفی تلاش‌های خود را برای ساخت واکسنی علیه این بیماری آغاز کرده‌اند، با این حال تا این لحظه سازمان جهانی بهداشت هیچ یک از این درمان‌ها را تایید نکرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.