سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز بی‌اطلاعی استاندار بیروت از وجود مواد منفجره در بندر این شهر

«مروان عبود» اعلام کرد بندر بیروت مستقل است و در حوزه صلاحیت‌های استانداری نیست، لذا او از وجود مواد منفجره در این بندر بی‌اطلاع بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مروان عبود، استاندار بیروت در مصاحبه با شبکه «فرانس ۲۴» اعلام کرد که استانداری از وجود مواد منفجره در بندر بیروت اطلاعی نداشته است.

او گفت: بندر بیروت مستقل عمل می‌کند و در حوزه استانداری و صلاحیت‌های آن نیست، لذا از وجود مواد منفجره در انبار شماره ۱۲ بندر بی اطلاع بودیم.

عبود افزود: آنچه در بیروت رخ داد، فاجعه‌ای بزرگ بود. گویی بمب هسته‌ای کوچکی به شهر برخورد کرده است و بندر و مناطق مسکونی نزدیک آن به‌طور کامل ویران شده است و بیروت به یک شهر مصیبت‌زده تبدیل شده است.

استاندار بیروت، تلاش‌ها و کمک‌هایی که تا به این لحظه صورت گرفته است را به قطره‌ای در برابر دریا شبیه کرد و گفت: تأثیر کمک‌ها به علت بزرگی فاجعه حس نمی‌شود.

او در پاسخ به سؤالی در خصوص وجود مواد منفجره در اماکن مشابه تاکید کرد: مقامات لبنانی تحقیق و جست‌و‌جوی تمام اماکنی را که ممکن است در آن‌ها مواد منفجره وجود داشته باشد و زندگی ساکنان را به خطر بیندازد، آغاز کرده‌اند.

وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت در عصر سه شنبه گذشته و تخریب بیش از ۸۰ درصد از این بندر و از بین رفتن سیلوی گندمی که در این بندر بوده، این کشور را دچار بحران انسانی، اقتصادی کرده است.

به گفته صلیب سرخ و وزارت بهداشت لبنان، در انفجار بیروت ۱۵۴ نفر کشته و حدود ۶ هزار نفر زخمی شده‌اند. همچنین بیش از ۶۰ نفر بر اثر این حادثه مفقود شده‌اند و نیرو‌های امدادی در حال جستجو برای پیدا کردن این افراد هستند.

هیئت عالی رتبه ترکیه و احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب امروز (شنبه) وارد لبنان شدند و قرار است در این سفر با میشل عون، رئیس جمهور لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان و حسان دیاب، نخست وزیر لبنان دیدار داشته باشند.

کشور‌های جهان ضمن اعلام همدردی و همبستگی با دولت و ملت لبنان، کمک‌های فوری و پزشکی خود را به بیروت ارسال کردند.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.