سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدرس خیابانی مطرح کرد؛

بازار خودرو به تعادل نزدیک/ ایران‌خودرو و سایپا زیان انباشته ۴۰ هزار میلیارد تومانی دارند

سرپرست وزارت صمت گفت: با اقدامات انجام‌شده در دو ماه گذشته، بازار خودرو به تعادل نزدیک می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص آشفتگی این روز‌های بازار خودرو و اقدامات وزارت صنعت برای بازگشت آرامش به بازار، افزود: شرایطی که امروز در بازار خودرو با آن مواجه ایم با دو ماه پیشتر متفاوت است.

به گفته این مقام مسوول، دو ماه پیش شورای رقابت هنوز اسناد و مدارک دریافتی از خودروسازان را به طور کامل بررسی نکرده و در قیمت تمام شده خودرو‌ها بازنگری نکرده بود، به همین دلیل فاصله زیادی بین قیمت کارخانه‌ای و بازاری خودرو‌ها افتاد.

وی اظهار داشت: به همین دلیل تقاضای غیر واقعی در بازار وجود داشت و عده‌ای از این فاصله قیمتی ایجاد شده کاسبی می‌کردند.

مدرس خیابانی، به طور نمونه به برنامه‌های پیش فروش دو خودروساز بزرگ کشور اشاره کرد که برای ۲۵ هزار دستگاه خودرو، بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند و خودروسازان در نهایت مجبور به قرعه‌کشی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در آن مقطع زمانی دو اقدام به انجام رسید، یکی اینکه تقاضا‌ها را واقعی کنیم تا افرادی که مصرف کننده واقعی خودرو هستند موفق به ثبت نام شوند و اقدام دوم، ارائه قیمت‌های واقعی خودرو بود.

این مقام مسوول با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با شورای رقابت به این منظور، تشریح کرد: بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولید خودرو از جمله ورق‌های فولادی، محصولات پتروشیمی، فلزات اساسی و ... تابع شرایط بورس است.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه خودروسازان هنوز معتقدند که زیر قیمت تمام شده خودرو تولید می‌کنند، به زیان انباشته ۴۰ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا اشاره و خاطرنشان کرد: با اقدام‌های انجام شده اکنون فاصله قیمتی بازاری و کارخانه کمتر شده و عطش افراد برای ثبت نام کاهش یافته است.

تاثیر قیمت‌ها از نرخ ارز

مدرس خیابانی ادامه داد: شرایطی که امروز در بازار خودرو مشاهده می‌شود، ناشی از افزایش نرخ ارز است و همه خودرو‌های داخلی و خارجی از این قضیه متاثر شده اند.

وی در خصوص خودرو‌های خارجی نیز گفت: قیمت این خودرو‌ها به دلیل ممنوعیت واردات افزایش یافته است، زیرا امروز کشور انتخاب کرده که واردات خودرو خارجی نداشته باشد و از توان داخل خود استفاده کند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت خودرو‌های داخلی نیز متاثر از نرخ ارز شده است، تاکید کرد: اگر با تلاش‌های بانک مرکزی نرخ ارز کنترل شود، بازار خودرو بیش از پیش به تعادل نزدیک خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما برای متعادل کردن بازار، عرضه خودرو را افزایش داده ایم، به طوری که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد تولید خودرو و ۳۰ درصد تحویل خودرو به مشتریان افزایش یافته، همچنین تعداد خودرو‌های ناقص خودروسازان ۷۱ درصد کاهش یافته و میزان تعهدات معوق در اکثر خودرو‌ها صفر شده است.

مدرس خیابانی تاکید کرد: مراقبت و کنترل نرخ ارز بسیار مهم است وگرنه افزایش قیمت روی همه کالا‌ها از جمله خودرو اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
پس چرا اعلام ورشکستگی نمی کنند تا مردم از زندان لگن سازان آزاد شوند
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
زیان انباشته رو با گرون کردن خودروها از جیب مردم جبران کنید. به همین راحتی!!!
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
بی خاصیتا
حسین
۲۲:۱۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
بازار خودرو دیگه واقعا از اوناییه که دیگه اصلا آدم نمیدونه زار زار گریه کنه یا بخنده
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
پراید یار مهربان
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
من پراید میخوام چرا تولید نمی کنید
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
مثل یه بچه پولدار خودشیفته که همه را درگیر کارهای خودش کرده!
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
مثل یه بچه پولدار
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
تعویق کنکور
بدبخت
۱۷:۰۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
زیان انباشته دارن، انحصار کردن، تولید هم ندارن، ادعاشون میشه تولیدشون نسبت به پارسال بیشتر شده، اونوقت ۵ملیون نفر برای ۴تا لگن باید تا قیامت صف بکشن
دائی محمدی
۱۵:۵۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
اولا کشور انتخاب نکرده بلکه شما ها وامثال شما ها به
مردم تحمیل کرده اید و برای تامین منافع جلوی ورود
خود رو های خارجی را گرفته اید
همین الان قیمت ایرانی وخارجی وامکانات را مقایسه
کنید شما و اطرافیان شما چه ماشین های سوارید
مردم عقل دارند شعور دارند و می فهمند
و فقط خرید از روی اجبار و نا چاری است
اگر راست میگین شما ورود را آزاد کنید
خریدار خود انتخاب کند
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
خدا پدر و مادرت بیامرزه ک 4کلام حرف حساب زدی
Ali
۱۵:۴۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
داداش ...... آبم قطعه
پارس کارخونه ۹۰تومنه
بازار ۲۴۰تومن
این کجاش نزدیکه
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
چی میگی
مهناز
۱۵:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
واردات کند
درب این دو جیب بر
سایپا و ایران خودرو هم ببندید
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
لایک
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
آقای وزیر آقای مسئول لطف کنید کارگران و مستاجران و بیکاران و خانمهای بی سرپرست رو بچه های بی پدر رو پدران بی پول رو کشاورزان زحمت کش رو کارگران بدون بیمه رو هم به تعادل برسونید که با این درآمد و این تورم ایجاد شده و گرانی خورد و خوراک و گرانی اجاره خانه ها و هزار کوفت دیگه زندگی مردم نا متعادل شده.
اگه میخوایین تعادل برقرار کنید بیایید یک ماه با درآمد ما در شرایط زندگی ما خودتون و خانودتون زندگی کنید ببینید می تونید زندگی کنید.
زندگی مردم رو نا متعادل کردین که یه عده دلال و مایه دار رو به تعادل برسونید.
سحر
۱۳:۲۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
خیلی بی انصافید، جوونی که حتی نمیتونه یه پراید بهره به چه امیدی باید زندگی کنه
نامی
۱۲:۲۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
اگه یک هفته کسی نه حرفی بزنه نه وعده بده نه کسی بخره نه بفروشه همچی درست میشه علی برکت الله
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
پراید 20 میلیون هم ارزش نداره مردم نمی دونم روچه حسابی 97 میلیون میدین که قوطی(حلبی )بخرید این اسباب بازی رو نخرید تارودست این تاراجگران بمونه مجبوربشن به قیمت واقعی بدن به مردم /نه اینکه این روزا میگن تولیدش هم متوقف میشه بابا نخرید
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
پراید 20 میلیون هم ارزش نداره مردم نمی دونم روچه حسابی 97 میلیون میدین که قوطی(حلبی )بخرید این اسباب بازی رو نخرید تارودست این تاراجگران بمونه مجبوربشن به قیمت واقعی بدن به مردم /نه اینکه این روزا میگن تولیدش هم متوقف میشه بابا نخرید
سعید
۱۰:۵۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
شرکتهای سایپا وایران خودرو مزخرف ترین تولید کننده ماشین در دنیا هستند ..هیج کجای دنیا این ابوقراضه هارو نمیخرن فقط به این ملت درمونده قالب میکنن ..اگر فقط ۶ ماه کسی از این شرکتها خرید نکنه می بینید که بیچاره میشن ومجبور میشن به نظر مصرف گننده راه بیاین ..پس نخرید حداقل ۶ ماه .سود شو خودتون میبرین
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
مقصر اصلی تمام گرانی های 20 ساله اخیر خودرو، شرکت کروز هست. شک نکنید
مقیمی
۱۰:۵۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
همش میگین تقصیر دولته
واقعا چه ربطی به دولت داره ؟؟؟؟؟ مردم به خودشون رحم نمیکنن. همه شدن منفعت طلب و دلال. طرف پزشکه افتاده تو خط دلالی ماشین. میخره 160 میفروشه 220
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
خب خدا رو شکر بازار رو به تعادل است جای هیچ نگرانی نیست، علی برکت الله، احسنت احسنت ،برادر مطمئن هستی به تعادل رسیده یا نه یعنی ما بخریم ،ارزون تر نشه یه وقت ما ضرر کنیم ها ،ما روی حرفت حساب کردیم
علی
۱۰:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
کاهش تقاضا به خاطر کم شدن فاصله قیمتی کارخانه و بازار نیست بلکه برای اینه که مردم دیگه حتی پول به اندازه قیمت کارخونه رو هم ندارن. قرار بود این طرح های جدید اجرا بشه تا افرادی که توان خرید از بازار رو ندارن از خودروسازها خرید کنن الان دیگه با این اوضاع کسی توان خرید از کارخونه رو هم نداره. این واقعیت ماجراست و کاهش متقاضیان ثبت نام به این دلیله
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
یه جوری میگی اختلاف قیمت بین کارخانه و مشتری کاهش یافته انگار که به نفع مردم شده ..... پژو پارس پیش فروش خرداد ماه 80 میلیون بوده مرداد ماه شده 102 میلیون تا اخر سال میشه 150 میلیون .......
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
خنده دارترین حرفی که در عمرم شنیدم :
سایپا و ایران خودرو دارن ضرر میکنن !!!!!!!!!!
علی
۰۹:۱۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
کمی خندیدم
N
۰۸:۳۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
بخداد خجالت آوره
ناشناس
۰۴:۱۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
خوب شد معنی تعادل را فهمیدیم
ناشناس
۰۲:۱۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
خون ملت را توشیشه کردید با این وضع و کارهاتون
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
اینها که خودرویب خودشون خدا تومن می فروشند پس این زیان از کجا پیدا شد مثلا پراید 7 میلیونی نزدیک 100 میلیون می فروشند اونوقت باز هم ضرر میکنند پس توقع دارن چند بفروشند به قیمت یک پورشه واضح است که مدیریت دولت بر صنعت خودرونا کارامد است وتنها راه خصوصی سازی این شرکتها است وگرنه اینها ورشکست خواهند شد
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
خیلی مَسخره اید
باقری
۲۳:۲۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
یعنی الان پراید شد 90 میلیون تومان، تعادل برقراره؟ یکذره انصاف داشته باشید. برای رانت و نفع شخصی و جناحی چند نفر مشخص و با طناب دار شعار تولید داخل، مردم را به بند کشیده اید و خونشان را می مکید و حرف از تعادل می زنید! دلار را بالا بردید، با این دلار گرانقیمت خودروی ده هزار دلاری را پنجاه هزار دلار به مردم می دهید و حرف از تعادل می زنید. موجودات نامتعادل! خجالت بکشید. بحق عدل صاحب این روز عزیز، خدا و پیغمبر خدا از دردی که برای مردم ضعیف و مظلوم ایران ایجاد کرده آید، نخواهد گذشت؟
mamba
۲۱:۱۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
100 میلیونتومن
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
هر بلایی سر این ملت بیاد حقشونه
حمید
۲۳:۰۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
خنده دار نیست. گریه داره... با همین حرف یک میلیون روی تمام ماشینهای ایرانی رفت. البته امروز فقط امروز. فردا رو خدا میدونه... بابا حرف نزنید. چیزی نمیشه ولی حرف که میزنید نرخ بالا میره. آشغالی ترین ماشینتون شده ۹۲ میلیون. مگه خوابید؟
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
عجب
کریم
۲۳:۰۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
آقای روحانی داری با مملکت چکار میکنی ...
ساناز
۱۱:۲۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
هر چی میشه بگید روحانی. متاسفم براتون.
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
ایرانخودرو و سایپا زیان انباشته 40 هزار میلیارد تومانی دارن که باید از جیب مردم تامین شود راحت باشین مردم دیگه به این چپاولها عادت کردن
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
عاشق تعادلتم مقام مسئول؛به دلالینتون بفرمایین مردم گناه دارن مردم باهمین قیمتم میان واسه خرید ازکارخانه هرچندبایداختلاف قیمت بازار۱۰٪بالاترازکارخونه باشه ولی هنوزکارخونه جاداره تااختلافش بشه ۱۰٪
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
از عوارض هم محل بودن با رئیس بانک مرکزی و... است قیمت گوجه مناسب . خودرو متعادل ! ارز هم متعادل !فقط در یک صورت که شما در ایران نیستید واحتمالا در آلمان هستیدفرمایشاتتون متین هست . ای کاش مجلس جواب این یاوه ها رو بدهد
ایتا
۲۲:۴۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
اونوقت مردم باید از جیب مردم بیاید این زیان انباشه رو جمع کنید؟ خجالت هم خوب چیزیه
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
چرا در بازار خودرو با شرکت صد درصد بیشتر مکر مسولین نگفت قیمت خودرو در بازار ده درصد بیشتر است پس کو حقوق مصرف کننده تا کی حر ج مرج در بازار جمع می شود مردم از این وضع خسته شده انند که سوداگری دلالی فساد از این بازار جمع می شود
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
خدالعنتتون کنه النترا 2018 که دردنیا ماشینی نیست شده 900میلیون بله تعادل فکر کنم معنی دیگه لی داره
امید
۲۲:۲۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
دوستان عزیز خبرنگار زیان انباشته نیست لطفا اشتباه نکنید .
بهتر است بگویید دزدی 40 هزار میلیاری تا مدیون وشرمنده مردم نباشید
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
سرپرسته .دیگه اگه وزیر بود شاید ی کم بهتر میشد وضعیت خودرو ...شاید
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
زیان انباشته نتیجه فساد مدیران قبلی است چرا با افزایش قیمت خودرو از جیب مصرف کننده مطالبه میشه انصافتون کجاست
سامی
۲۲:۱۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
اگر زحمتی نیست و براتون مقدور با همان فرمول رابطه ارزی که منتهی شده به تعادل , حقوق بازنشستگان و حقوق بگیران را با نرخ روز و بصورت ارزی محاسبه و پرداخت نمایید تا ما هم به تعادل برسیم
هر کسیو میبینی از تورم و گرانیها انگار داره حرکات موزون میزنیه دیگه فکر نمیکنن جیب بی پول باعث بی تعادلی شده
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
اقای وزیر قیمت ارز پایین بیاد خودروساز با توجه به تعیین قیمت هر سه ماه یکبار قیمتهاشو پایین میاره
اقای وزیر خدایی اگه یه روز خودروساز بخواد صادرات خودرو داشته باشه کدوم کشور ماشینهای ایرانی رو با این قیمت حاضر بخره
آقای وزیر اندکی تامل کنید قیمت تمام شده خودرو نصف قیمتهای فعلی است
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
چهار برابر قیمت تمام شدس اون بقیش هم ارزش افزودشه
که باهاش چند میلیون بابت کادو و زحمتیانه به مسئولین داده میشه بقیش رو هم به بدهی های میلیاردی شون میدن که چند ساله دزدیدن و جاهای دیگه سرمایه گذاری کردن ،حالا هم دارن از جون مردم در میارن.
خوب مگه مردم ساده ندارن نخرند.
نخرید .نخرید.نخرید.نخرید.خواهش میکنم بخاطر شخصیت خودمان هم که شده نخرید و اجازه ندیم از ما سوء استفاده بشه و پولی رو که بابت جون میکنیم رو تو کیسه های پر نشدنی این دلالان بریزیم.
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
میدونید چرا هرچی خودرو رو گرون میکنید سود نمیکنید؟چون این پولی که از مردم میگیرد حرام است و پولی که حرام باشه برکت ندارد چون باد اورده رو باد میبرد.کی میخواید از خواب غفلت بیدار بشیی ای اهل کفار وجنایت کار.
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
با چه رویی این حرفها رو می زنید یک لگن میدین دست مردم که هزار تا عیب و ایراد دارده اسم خودتونم گذاشتید مسلمون
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
اقای مدرس یعنی شما میگید زیان خودرو سازها مقصر مردم هستند اونها رفتن جای دیگه سرمایه گذاری کردن زیان دادن ما مردم باید تاوانشون بدیم
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
چهل ساله که مسولانی که از سفره این خودروسازها یه لقمه نان و روغنی میزنند به بهانه حمایت از تولید ملی جلوی واردات را گرفتن اگر هم وارداتی بوده آنقدر مبالغ وحشتناکی از واردکننده گرفتند که قیمتها به اینجا رسیده. اصلا یک سوال دارم اگر خودروسازها زیان ده هستند چه کسی به اونها اجازه هزینه چندین میلیاردی در ورزش را داده؟؟؟؟؟و از طرفی هم این پاداشها و عیدیهای چند صد میلیونی که هرسال به مدیران و مهندس های آنها داده میشود چه معنایی داره؟؟؟؟،؟
بهمن 3434
۲۱:۰۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
خب خیلی واضح داره میگه با مصوبه مجلس برای افزایش سرمایه شرکت‌ها به روش صرف سهام و سلب حق تقدم به منظور جبران زیان انباشته خساپا و خودرو منتظر اصلاح این دو نماد بورسی باشید چون قدرت فروش حقوقی خساپا و خودرو افزایش می یابد و هیچ سهام جایزه ای به سهامدار خرد داده نمی شود البته اصلاح ناشی از فروش 60 درصد سهام عدالت که سی درصد اون عید غدیر خم تازه ثبت سفارش اش شروع شده هم در راه هست
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
به جای اینکه قیمت بازار را بیارین پایین، قیمن کارخانه را بردین بالا تا به هم نزدیک بشن. بیچاره ما مردم
حسین
۲۰:۲۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
رئیس بانک مرکزی هم گفت ارز به تعادل رسید. هههههههه
ehsan
۱۹:۵۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
آقا تو بیا اصلا گزارش نده.معلوم داری چکار میکنی?
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
گیریم که درست به مردم چه
سیدمحمدعلی
۱۹:۴۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
به قول رئیس جمهور قبلی
این خودروهاتون کیلویی چن؟
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
خداراشکر ، انشالله با تدابیر صورت گرفته در آینده قیمت خودرو به تعادل و ثبات خواهد رسید.
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
زیان انباشته ؟ آره بخدا حقوق نمایندگان مجلس و آقازاده های توصیه شده و حقوقهای نجومی مدیران و بی کفایتی وزیر و مدیران وووووووووووووووو
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
پس مجلس چیکار میکنه چرا شرایط رقابتی شدن تولید و فروش خودرو رو فراهم نمیکند
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
خخخخخخخخخخخخخخ عجب کم جک بگو کلی خندیدیم خخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
جالب است این زیان انباشته ناشی از مدیریت چند سال اخیر شماست و جالب تر اینکه قرار است ترفیع هم بگیرید ملت خودرو های سایپا و ایران خودرو را گران می خرند از طرفی شریک زیان این شرکتها از تامین منابع عمومی در غالب بودجه خواهند بود..مجلس محترم ‌ریاست محترم قوه قضائیه لطفا رسیدگی نمایید..
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
این بیچاره هم کاره ای نیست
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
برو عمو بشین تو خونت 50میلیون گرون میشه 1میلیون ارزون میشه کدوم تعادل کم حرف مفت بزن
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
ما ملت بیچاره چه کنیم از دست این دو شرکت آقایان چرا از چین برادر خودرو به تعداد زیاد وارد نمی کنید تا مشکل به طور موقت حل بشه
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
عجب رویی دارین....
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
یکم دیگه گرون کن بیشتر به تعادل میرسه. یارو خودرو برگردون به همون قیمت فوق العاده اول ببین مردم چه صف میکشن. مگه دیوونه هستن ۱۰۰ میلیون بدن یه تیبا قوطی کبریت بگیرن
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
فقط طرح ۵ درصد پایین تر از بازار اجرایی نکنید که قیمت ها فوق لاکچری میشند
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
ماشین ۷میلیونی رو میندازن ۱۲۰میلیون بازم چن هزار میلیارد بدهی وزیان میکنن...
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
من بعنوان کسی که چند ساله ترازنامه شرکت های داخلی رو بررسی می کند می گویم این دو شرکت به علت نیرو مازاد و سهامدار بودن این شرکتها در زیر مجموعه قطعه سازی ها و مدیریت رانتی در زیرمجموعه ها و خود شرکت ها باعث این زیان انباشته شده است و هیچ جای دنیا اینقدر نیروی مازاد و شرکت خودرو ساز سهامدار قطعه سازی و مدیریت با رانت وجود نداره.متاسفانه چوب این زیان باید از جیب مردم داده بشه
شیرمردی
۱۸:۲۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
واقعا همه عالم و ادم میدونن که قیمت خودرو چندین برابر شده و قیمتها نجومی هستن هم مجلس و دولت و خودروسازان میدونن اون وقت همه خودشون به ندانستن میزنن و
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
از زمانی که ایشون آمده قیمت خودرو 30 تا 40 درصد در بازار و خودروسازی گران شده کجا به تعادل رساندند الان 206 ساده 160 میلیون شده
مهدی
۱۸:۱۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
شرکتهای خودروسازی ایران زیانده هستن و هرروز ضرر میدن.به یک دلیل ساده.۳۰۰ هزارنفر کارگر اضافه دارن .دوراه هم بیشتر ندارن یا افزایش تولید و صادرات یا اخراج نیروهای مازاد
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
این آقا شرایط وزارت صمت را ندارد
این وزیر بشه همه چیز مجدد گران می شود
نماینده های محترم مجلس این آقا را تایید نکنند
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
به روی چشم . فردا در بهارستان به نمایندگی میگویم . سرورید
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
افرادی که سال گذشته پیش فروش ثبت نام کردند و پول واریز کردند آن زمان دلار 13 هزار تومان بود موعد تحویل خودرو آخر امسال است چطور پس به قیمت روز و ارز محاسبه می کنید چرا واریز اولیه را با ارز امسال محاسبه نمی کنید؟؟؟
محمد
۱۸:۰۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
بله!! در نهایت همه این ها دستاوردی جز گرانی بیشتر نخواهد داشت! امیدوارم روزی نرسد که بگوییم پراید 100 میلیون تومانی چقدر ارزان بود و کاش می خریدیم!
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
خندیدیم
مم
۱۷:۵۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
همه حرفا تکراری
افزایش تولید زیان انباشته افزایش تحویل خودرو
دیگه بدون اینکه متن خبر رو بخونیم میدونیم حرفشون چیه
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
تا زمانیکه رانت و مدیریت پر هزینه سر کار باشه وضع ماشین بدتر از امروز میشه معلوم نیست چقدر پاداش و ماشین مجانی از جیب مردم دادن که با اینهمه گران فروشی بازم کم آوردن خوب معلومه حلال کار نکردی
ب
۱۷:۴۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
به نظرم برای اینکه این دو کمپانی پرتلاش عرصه خودرو بیشتر از این دچار ضرر نشن و ضررشون جبران بشه من تقاضا یه ده میلیون دیگ بزارید رو قیمت خودروهای بنانسبت داخلی...
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
این زیان انباشته یعنی شرکت های خودرو سازی در بورس به زودی زیان ده خواهند بود و هر کس سهام خودرویی میخره یه روزی سقوط شدیدی خواهد داشت
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
دروغ شاخ دار به این میگن

خودرو سازها از یک طرف میگن زیان انباشته داریم و از طرف دیگه هر روز شاهد تولید یک خودروی جدید هستیم
که برای اینکه یک خودرو جدید تولید شود باید میلیاردها تومان هزینه کرد و واقعاً این باعث تعجبه
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
تو هم یکه دروغگویی مثل بقیه
یوسف
۱۷:۳۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
یه خواهشی دارم ازتون . بدون رودربایستی این زیان انباشته رو اگه میخواین از مردم بگیرین بگین. چون شما رو تون زیاده البته زیاد شده و دیگه هم نمیتونین جلوی خودتون رو بگیرین.
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
مسخره بازی جدید ایران خودرو و سایپا : طرح فروش فوق العاده
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
برید گاری ثبت نام کنید به جای این جعبه چوب کبریت های بی مصرف ...
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
تا زمانی که بعضی از این مردم نادان به سوی خرید اینترنتی قوطی حلبی های سایپا و گاری های ایران خودرو هجوم می برند و در کسری از ثانیه وبسایت را می بلعند ، اوضاع همین خواهد بود . هر روز افزایش قیمت خواهیم داشت . من از افزایش قیمت راضی هستم . لطفا کلاهتان را بالاتر بیندازید . تشکر
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
خودتون می گید تولید داخل اگه وابسته به ارزه کجاش داخلیه حتما مونتاژه خوب بذارید سرهم شده و مرعوبترش وارد بشه که مردم اینقدر هزینه تحمل نکنند اون هم برای خوردوی بی کیفیت گرون تازه با قرعه کشی وا مصیبتاااااا
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
چرا متوجه نیستید دولت داره از خودروساز حمایت میکنه نه از مردم.
از مردم کارگر و بدبخت میگیره میده به خودروساز و دلال.
قدیما از مایه دار میگرفتن میدادن به فقیر فقرا
آقای روحانی میگه هر طور باشه فقیر فقرا دستشون به جایی بند نیست و عادت دارن تو بدبختی زندگی کنن.ما هم که کسری بودجه داریم از مایه دار حمایت کنیم
علی
۱۷:۲۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
عجیب و ترسناکه ،با وجود انحصار کامل و عدم واردات و رقابت در خودروسازی باز هم خودروسازها زیان انباشته دارند....درود بر این مدیریت .کار هرکسی نیست این پسرفت.
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
زبان های خودرو سازها باید از جیب مردم تأمین بشه ؟
حرامخوری میدونین چیه ؟
محسن
۱۷:۱۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
خودروی ملی چه ربطی به قیمت ارز داره؟؟؟؟
معلومه فقط حرف می‌زنید، توان تولید هیچ قطعه ای را ندارید.
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
مگر نمیگید خود کفا شدیم و قطعات داخل کشور تولید میشوند پس چکار به قیمت ارز داره
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
درسته اما
اکثر فرزندان مسئولین آن طرف تشریف دارند خرج دارند
افتاد
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
پس چکار به قیمت ارز داره??
دولت حقوق میده
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
مگر نمیگید خود کفا شدیم و قطعات داخل کشور تولید میشوند پس چکار به قیمت ارز داره
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
کاری نداره سال بعد هم بازاز به اصطلاح آزاد دوباره صد درصد گرون کنید بعد بگید از تعادل خارج شد دوباره قیمت کارخونه را گرون کنید بگید به تعادل رسید تورم فقط بزای یک عده حساب میشه کشاورزها باید با قیمتهای ده سال قبل بسوزند و بسازند
سعید
۱۷:۰۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
سمند ۸ تومانی شده ۱۰۰ میلیون اون هم ثبت نامی باز میگه در حال تعادل داره می رسه یعنی هنوز جا داره گرون تر بشه ......
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
سمند شرف داره به پژو و پراید آشغال
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
150 ميليون قيمت نداري
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
شما که راست گفتین پراید 3 تومانی میدن 90 تومان بعد زیان انباشته هم دارین ...خاک بر سر مجلس
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
پراید 3 هزار دلاره
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
تعادل یعنی پراید ۱۰۰ تومنی دیگه. خوبه متعادل شده
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
ما فقط نگاه میکنیم و به این کمدی میخندییممم
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
ای کاش ایموجی خنده داشتید٬ یه هفت هشت تا سطر ایموجی به افتخار این مدیر عزیز میگذاشتم
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
والا که خجالت داره